Citat:
Ursprungligen postat av
Uptown018
Men är det inte uppenbart att mjuka och mesiga straff inte minskar brottsligheten?
Titta på all brottslighet i Sverige.
Dom kriminella hånskrattar åt Sveriges straff.
Och sen om nån tar Norge som exempel så kan jag med lätthet säga att det i Oslo sker en ohygglig massa crime och skurkarna där har NOLL fruktan för det norska rättsystemet.
Det finns kriminella och kriminella.
Alla är inte ofarliga småkriminella. Det finns verkligen genomonda typer som inte bryr sig om andras hälsa och liv.
MEN...................eftersom ni ska envisas med daltande så ska väl inte nazisten som sopade på tjejen få så värst hårt straff, enligt er, va?
Jag orkar inte googla fram en massa skit till dig så jag ger dig ett AI-svar och sen kan du söka kunskap på egen hand:
"Based on 2026 data, the United States has a significantly higher overall violent crime rate than Sweden, with a homicide rate roughly five times greater and significantly more violent crime overall. While Sweden often reports a high volume of total reported offenses—sometimes exceeding US figures in general metrics—this is largely due to different legal definitions of crimes like rape and higher reporting rates, not higher overall violence."
Sverige och Norge har betydligt lägre brottslighet än tex USA. Som andra påpekat så finns det mängder av forskning som visar att hårdare straff inte leder till minskad kriminalitet och som jag var inne på tidigare så säger det sig självt att en 14-åring som sätts i amerikanskt fängelse i tio år där han blir våldtagen, misshandlad och uppfostrad av jordens avskum, inte kommer vara nån vettig människa när han kommer ut.
Angående nassen så vet jag inget om honom men spontant kan jag tycka han ska ha terapi, feta böter och samhällstjänst. Det är ju nåt riktigt skevt i pallet om man väljer att bli en ideologiskt undergiven nazist och det skulle han behöva komma till rätta med.