2026-05-04, 22:29
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Om jag kommer rösta i höst, så blir det Afs eller Örebropartiet.
Känner mig bara så frustrerad över hur landet och världen blir mer kaos.
Samma här! Nu tror jag inte att jag som stockholmare kan rösta på Örebropartiet, det blir AfS annars.
Citera
2026-05-04, 22:30
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Ja Åkessons gängkriminalitetskopplinger framgår 2024

Åkessons lathet framgick nyligen när det rapporterades att han hade 93% frånvaro från sitt arbete.

Och SDs sionistvurm blev väldigt tydligt igår.

Så ja; detta har växt fram tydligare och tydligare för mig denna mandatperiod.

De har svikit en massa vallöften utöver det du skriver+ betalt böter åt kriminell pundarhora+ bryter normen om kvittning(nog för att det var för en god sak, men SD har visat att de är ett icke statsmannamässigt clownparti) + Åkessons jävla idiotuttalanden senaste året.
Citera
2026-05-04, 22:42
Medlem
Blir en stödröst på L.
Citera
2026-05-04, 22:52
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormivattenglas
Har röstat på SD i tre val men deras prat om "öppen svenskhet" och deras vurm för arbetskraftsmassinvandring har fått mig att sluta rösta på dem. För mig blir det Örebropartiet och Allard då han låter vettigast av alla politiker just nu. Ett glasklart val.

Vilka tre val har du röstat SD i, och när övergav de dem?

Förresten, såg du intervjun som Sörman på Riks hade med Åkesson idag och vad tyckte du isåfall om den? Jag tyckte den var bra.
Citera
2026-05-04, 23:04
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Varje valår är det samma visa med en uppsjö av trådar: "Jag tänker inte rösta på SD pga judar/invandring/a-kassan/sionisterna/våldtäker/israel och Fan och hans moster". Det är så jävla genomskinligt
Fast med cirka en miljon väljare kommer det mellan varje val vara tiotusentals väljare som tillkommer och försvinner. Kommer själv välja bort SD i fortsättningen. Deras stöd till Israel är en stor anledning, men tycker även att deras tidigare pragmatism allt mer övergår till ren populism. Senaste var väl snacket om att sänka skatterna på drivmedel med si och så många miljarder eller låna hundratals miljarder för försvarets räkning. Det är bara så ansvarslöst.
Citera
2026-05-04, 23:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Skulle vara intressant att höra ni som tidigare har röstat SD men inte tänker rösta på SD detta val.

Varför vill ni inte rösta SD detta val? Vilket parti kommer ni rösta på istället?

Jag börjar:

Jag vill inte rösta SD pga deras nära sammankoppling med sionismen som i praktiken är dålig för Sverige. Det är tack vare sionismens krig i Mellanöstern som vi har kaos i Europa. För mig är det därför självmål att rösta SD då jag inte vill ha kaos i Sverige.

Dessutom är jag irriterad på Åkesson att han har 93% frånvaro och aldrig haft ett riktigt jobb. Jag tycker han saknar karaktär.

Jag tror att jag istället kommer rösta på Örebropartiet, mest för jag tycker Allard är en behövande röst i svensk politik. Har inte riktigt bestämt mig. Tar tacksamt emot tips från er som oxå gör en resa från SD.
Har röstat SD senaste fem valen.
Men tyvärr har de inte uppfyllt de löften de givit.
De svängde i EU.
De svängde i Nato.
De har tagit avstånd från Ryssland, där de likt alla andra partier och media tagit ställning för det korrupta Ukraina och iom det fullständigt öser våra skattepengar, ca 130 miljarder nu läste jag, samt övrigt material till detta shithole.
Detta hade med fördel kunnat göra stor nytta här.Svenska politiker sätter inte sitt egna folk främst.

Nej jag vet inte vad jag ska rösta på, men det blir definitivt ingen av de åtta partierna i riksdagen. De har spelat ut sin roll och jag har inte minsta förtroende för dem. Bara att se lekstugan på TV häromdagen.
Citera
2026-05-04, 23:08
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Skitsnack. Flashback har historiskt varit väldigt för SD, men i år har mycket vänt. Mandatperioden är snart slut och SD har inte levererat. Däremot så har Åkesson levererat en massa idiotuttalanden senaste året

Många härinne är ju folk som röstade SD redan 2002 och 2006. Folk som nu överger partiet.
Det finns en uppenbar skillnad i hur partiet numera diskuteras här på Flashback. Från tidigare närmast avgudande till numera tydlig kritik. Och har även IRL hört väldigt många tidigare sd-väljare uttala sig väldigt kritiskt mot partiet, speciellt så för deras ställningstagande för Israels angrepp mot Iran och fullskaliga invasion av Libanon.
Citera
2026-05-04, 23:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Vilka tre val har du röstat SD i, och när övergav de dem?

Förresten, såg du intervjun som Sörman på Riks hade med Åkesson idag och vad tyckte du isåfall om den? Jag tyckte den var bra.

Röstade Afs förra valet men dom tre valen före det blev det SD. Eller har jag bara röstat SD i två val? Blev osäker nu. Två eller tre.

Jag såg intervjun, Åkesson låter trött och omotiverad.
Citera
2026-05-04, 23:11
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Kom igen nu alla AfS:are i landet. Ni kan säkert få denna tråd till dryga tio sidor om ni ligger i hårt. Mot framgång och >0,2 % i valet, nu kör ni.
Det känns inte som detta är rätt läge att skämta. Sverige och Europa är illa ute.
För varje dag som går, så blir vårt vackra land allt mindre svenskt. Folkutbytet rullar på i ett kusligt tempo.

Dagens kastrerade och ryggradslösa SD är inte lösningen. De är en del av problemet.
Galenskaperna drog igång redan under den första mandatperioden i riksdagen.
Politiken som gjorde att vi röstade på partiet, och tog partiet till riksdagen, skulle nu städas undan och glömmas, och bes om ursäkt för.

På hösten år 2011 skrev och antog SD ett nytt principprogram. Det känns nog som inledningen på förstörelseprocessen.

Ni som också var med för 20 - 25 år sedan och också har sett partiets totala förändring, vet vad jag pratar om, så jag behöver inte skriva mer.

År 2010 var absolut sista gången som jag röstade på SD.
I år kommer det att bli AFS som vanligt.
Citera
2026-05-04, 23:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Kom igen nu alla AfS:are i landet. Ni kan säkert få denna tråd till dryga tio sidor om ni ligger i hårt. Mot framgång och >0,2 % i valet, nu kör ni.

Kul inlägg, men röstar du SD så är du en del av problemet.
Citera
2026-05-04, 23:12
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Det känns inte som detta är rätt läge att skämta. Sverige och Europa är illa ute.
För varje dag som går, så blir vårt vackra land allt mindre svenskt. Folkutbytet rullar på i ett kusligt tempo.

Dagens kastrerade och ryggradslösa SD är inte lösningen. De är en del av problemet.
Galenskaperna drog igång redan under den första mandatperioden i riksdagen.
Politiken som gjorde att vi röstade på partiet, och tog partiet till riksdagen, skulle nu städas undan och glömmas, och bes om ursäkt för.

På hösten år 2011 skrev och antog SD ett nytt principprogram. Det känns nog som inledningen på förstörelseprocessen.

Ni som också var med för 20 - 25 år sedan och också har sett partiets totala förändring, vet vad jag pratar om, så jag behöver inte skriva mer.

År 2010 var absolut sista gången som jag röstade på SD.
I år kommer det att bli AFS som vanligt.

Varför inte Örebropartiet?
Citera
2026-05-04, 23:13
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormivattenglas
Röstade Afs förra valet

Blev du förvånad över att Afs bara fick 16 000 röster i förra valet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in