2026-05-04, 21:37
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
¨
Vad tusan har hänt med IFK Göteborg?

I långa sekvenser såg det ut som om mittfältet bara sprang och tittade på när Djurgården löpte med bollen och passade. Då är det heller inte lätt för försvaret, som verkar darrigt, att hänga med.

Var inte Heintz och Fenger suveräna förra året?

Var det Gurra som höll ihop allt?

Anade Stiller oråd och lämnade?

MFF:s svacka är en sak, men detta är tammefan chockerande.
Man kan inte sminka en gris för många gånger. De var kassa förra året också men allt studsade med dem.
Citera
2026-05-04, 21:38
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Honken är en riktigt jävla usel tränare.
Önsketänkande!
Citera
2026-05-04, 21:42
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Gustav Svensson var en viktig spelare. Sedan var IFK inte bra förra året heller. Man ska nog inte stirra sig blind på tabellplaceringen i det fallet.

Det lät helt annorlunda innan serien startade..
Citera
2026-05-04, 21:52
Medlem
cokehyenas avatar
Hegland är ligans bästa spelare.

Brutal klass.
Citera
2026-05-04, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Inte från min sida, eller har du hittat något inlägg på fyllan där jag berömt Göteborg under Billborn?

Jag tror alltid jag varit tydlig med att jag ser deras fotboll som primitiv och gammalmodig. Jag tror knappast att jag varit ensam om det heller utan de flesta bedömare verkar ha haft en rätt så realistisk bild av laget.

Sedan har jag också sett blåvitt-supporters som har tippat laget i toppen av Allsvenskan men jag tror knappast någon fotbollskunnig neutral åskådare gjort det.
Citera
2026-05-04, 22:05
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Önsketänkande!
Nä, han är faktiskt riktigt jävla usel. Hans laguttagningar är stundtals en riktig jävla cirkus.
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Teu har alltid varit konsekvent i sitt hat av Billborn.

Egentligen har Blowit ganska bra spelarmaterial att tillgå och deras akademi har varit en stark orsak till att man hållit huvudet över vattnet, men tränartillsättningen har varit parodiskt dålig.
Citera
2026-05-04, 22:08
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Nä, han är faktiskt riktigt jävla usel. Hans laguttagningar är stundtals en riktig jävla cirkus.

Teu har alltid varit konsekvent i sitt hat av Billborn.

Egentligen har Blowit ganska bra spelarmaterial att tillgå och deras akademi har varit en stark orsak till att man hållit huvudet över vattnet, men tränartillsättningen har varit parodiskt dålig.
Räddas av... [tittar i papperna] ... Bosses felbyggda fusktrupp? 🤔
Citera
2026-05-04, 22:09
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Räddas av... [tittar i papperna] ... Bosses felbyggda fusktrupp? 🤔

Om 3 år är det 10 år sen sist. 5 år kan du fimpa från signaturen redan nu. All kommunikation mellan dig och Teu sker via mig så citera aldrig honom igen.
Citera
2026-05-04, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Undrar om Göteborg har scoutat någon tränare. Allt känns så dåligt skött i den klubben att man nästan gissar att de inte haft en tanke på att det kan bli nödvändigt att sparka Billborn och så slutar det som med den där dansken de plockade in vars enda merit var att han hade åkt ur danska superligan två år i rad med två olika lag.

Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
¨
Vad tusan har hänt med IFK Göteborg?

I långa sekvenser såg det ut som om mittfältet bara sprang och tittade på när Djurgården löpte med bollen och passade. Då är det heller inte lätt för försvaret, som verkar darrigt, att hänga med.

Var inte Heintz och Fenger suveräna förra året?

Var det Gurra som höll ihop allt?

Anade Stiller oråd och lämnade?

MFF:s svacka är en sak, men detta är tammefan chockerande.
AVGÅ HÅKAN MILD & CO.!!!
Citera
2026-05-04, 23:22
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
AVGÅ HÅKAN MILD & CO.!!!

Har inte Mild redan avgått? Samt han som kom efter Mild?

Inte blev det något bättre för det ... Vem ska avgå härnäst? Det finns ingen kvar som kan avgå.

Ska den som tillträder avgå innan han tillträder?
Citera
2026-05-04, 23:28
Medlem
Damacys avatar
Fantastiskt seger ikväll såklart, men känns ju på något sätt mer bedrövligt att Götet snodde vår Europaplats i fjol.

Här bör förbundet steppa in och ge oss platsen istället. IFK var helt bedrövligt usla idag, första halvlek var ett skämt.
Citera
2026-05-04, 23:30
Medlem
Skarparattarns avatar
I år måste blåvitt åka ur levt på lånad tid alldeles för länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in