2026-05-04, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastabollen
Vadå för svåra frågor?

När det är konflikter försöker han ofta släta över eller bara säga ”okej” istället för att säga ”hur menar du nu”?
Citera
2026-05-04, 16:47
Medlem
Lasse är sån där som är rolig att skratta åt på avstånd men som skulle göra en mordisk om man tvingades umgås med honom. Definitionen av ett mansbarn, lika mentalt mogen som en 5-åring.

Skapade dock konto här mest för att klaga av mig på Melina men nu är ju hon borta sedan länge. Utan tvekan den absolut sämsta deltagaren i Robinson 2026 (fast okej, kanske delad plats med Carl-Oscar)
Citera
2026-05-04, 17:06
Medlem
Loikkaris avatar
Lasse la upp pinnarna rätt i eld grejen, vann därmed. Han låg ju ganska dåligt vid balansgången men ryckte upp i sista deltävling.

De tre sista tycker jag inte synd om, särskild inte om IKI.
Senast redigerad av Loikkari 2026-05-04 kl. 17:18.
Citera
2026-05-04, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oneparttwo
Nej, undrade bara hur lång hon är. Rätt mycket längre än de andra tjejerna och längre än alla männen också förutom Jonas och Mensur typ
Citera
2026-05-04, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
Ja det är ett genomgående problem i hela landet, hade jag varit övertygad om sverige och svenskar är värdens sämsta land och folk, så hade jag ju aldrig flyttat hit, och hade jag av misstag ändå bott här hade jag ju isf utvandrat, de vill bara ha mera bidrag och rättigheter det är det de handlar om.

Men det är klart har de flyttat runt halva jordklotet för njuta av vårat unika klimat här i norden så får de faktiskt skylla sig själva

Sant och bra sagt!
Citera
2026-05-04, 19:33
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
När Hanna kommer till Gränslandet får hon frågan från Amadeus och Mensur om varför Ola ville ha immuniteten själv och hon svarar att hon inte vet orsaken heller fsst hon berättade att de hade diskuterat i laget att Gränsländare inte skulle få chansen att komma in i deras lag. Snopet att höra för både A & M och det både syntes på deras ansiktsuttryck att de blev mycket besvikna på Ola och deras prat som är helknäppt: VARFÖR la sig inte Ola & de andra för att någon av A & M skulle kunna vinna och komma in?

Svarer är enkelt: De är med i en Tävling där "ger man inte bort" en vunnen Immunitet, sitt egna skydd som man har vunnit inför ett Öråd - eller hur?
Olas beslut om att inte lägga sig i tävlingen tror jag var för att han blev osäker på hur det skulle komma att röstas i Örådet och Ola visste ju inte med 100% säkerhet hur de andra tänkte rösta om han INTE hade vunnit immuniteten trots allt! De kanske skulle vilja passa på att bli av med honom och han ville rädda sitt egna skinn. Plötsligt tyckte då Ola att i "vissa" lägen fick man ju använda en immunitet nu när hans skinn eventuellt skulle kunna stå på spel 😅

När Hanna sedan fick frågan om varför de inte röstade ut Halil svarade Hanna: Jag vet inte. Där ljög hon ju för hon VISSTE ju att han visade upp sin immunitet i Örådet 😳

DÄR undrar jag verkligen varför hon svarade A & M så. Hon visste ju mycket VÄL att Halil HADE en immunitet och hur han hade fått den till sig. Vad tjänar Hanna på att ljuga om det? A & M fattar givetvis ingenting då av hur laget egentligen tänkte och varför Halil inte röstades ut i Örådet 🤔

Du har sett fel. Det första Hanna sa var att Halil hade en immunitet. Varför Ola inte la sig, vilket han kommit överens med Halil och Nathalie om, kände Hanna inte till då dessa tre gjorde den överenskommelsen medan Hanna var inne i skogen och letade efter immuniteten.
Citera
2026-05-04, 20:38
Medlem
Gv1875s avatar
Kul att Lasse fick vinna en tävling!
Citera
2026-05-04, 21:09
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Du har sett fel. Det första Hanna sa var att Halil hade en immunitet. Varför Ola inte la sig, vilket han kommit överens med Halil och Nathalie om, kände Hanna inte till då dessa tre gjorde den överenskommelsen medan Hanna var inne i skogen och letade efter immuniteten.

Ok. Tyckte npg att A & M frågade FÖRST Hanna om Ola och varför han inte la sig. Hanna svarade: Hon visste inte mer än att de inte ville att Gränsländare skulle vinna.

Sedan - som jag minns det - frågade de om varför de inte röstade ut Halil på Örådet och det frågade de 2 ggr. Hanna svarade: Jag vet inte!

Jag hörde inte ngt om Halil när hon kom - som du minns 🤔

Jag får väl kolla på avsnittet i Gränslandet en gång till tydligen 😅
Citera
2026-05-04, 21:16
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Visste Hanna om den? Eller var det bara för Nathalie och Ola han visade den? Jag fattar att de innan diskuterat i laget att inte släppa in gränsländare MEN för Ola hade det ju varit en bra strategi för att få in nån från sin gamla pakt som kunde skicka ut Halil?

Hanna visste inte om den från början. Bara Ola och Natta visste om det eftersom Halil hade berättat det för dem. Halil "litade" inte på Hanna sa han till O & N.

MEN Hanna verkade veta om immuniteten iaf. För hon hade ju ett prat med Halil (när de satt i vattnet) INNAN Örådet och då lät det som att hon visste om immuniniteten. Hanna försökte få Halil att Halil skulle rösta på Natta. Hanna förde inget samtal med vare sig Ola eller Natta om att rösta ut Halil. Varför inte? Jo för att Hanna visste redan att Halil hade immuniteten ... 😉

Hanna fick sedan bli väldigt varse om att Halil verklugen hade immuniteten - på Örådet 😉 Tror att hon fattade då om inte förr HUR han hade fått den = av Sonja. Som egentligen skulle ha gett den till ... Carro 😎
Senast redigerad av CS128 2026-05-04 kl. 21:21.
Citera
2026-05-04, 21:48
Medlem
Caroline och Nathalie har blivit favoriter här. Verkar sympatiska och trevliga.
Citera
2026-05-04, 21:50
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Får hanna betala tandläkar besöket själv sen när hon åker ut och får sina saker?
Det är produktionen som betalar vårdkostnaden. Detta läggs in i den totala produktionskostnaden som produktionen fakturerar TV4.
Citera
2026-05-04, 21:52
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ok. Tyckte npg att A & M frågade FÖRST Hanna om Ola och varför han inte la sig. Hanna svarade: Hon visste inte mer än att de inte ville att Gränsländare skulle vinna.

Sedan - som jag minns det - frågade de om varför de inte röstade ut Halil på Örådet och det frågade de 2 ggr. Hanna svarade: Jag vet inte!

Jag hörde inte ngt om Halil när hon kom - som du minns 🤔

Jag får väl kolla på avsnittet i Gränslandet en gång till tydligen 😅

EDIT @fonder NU HAR jag kollat avsnittet igen! Du har rätt - Hanna sa att Halil var immun. Hon förklarar vidare HUR han fått den oxå = att Halil faktiskt till slut måste ha berättat detta för Hanna innan Örådet och DÄRFÖR hade de två prat i vattnet om att Hanna ville att att Halil skulle rösta på Natta. Vilket han till slut inte gjorde!

På Gränslandet: Hörde ju både A & M vad Hanna sa om att Halil hade immunitet men ÄNDÅ säger Mensur direkt då "Varför röstade inte Ola på Halil?" och Amadeus håller med Mensur 😆

- - -
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in