2026-05-04, 19:43
Medlem
legalisera sexköp
Citera
2026-05-04, 19:44
Medlem
Investera sjuka summor pengar i Ai och automatisera där det går. Det är framtiden och USA/Kina har flera år försprång. De högst värderade bolagen idag är amerikanska tech-bolag som driver tillväxt. Gör vi inget så kommer vi bli ännu mer beroende av deras teknik än vad vi redan är.
Citera
2026-05-04, 19:45
Medlem
Staten skulle kunna satsa på att bygga ut infrastrukturen, fler byggen
Stora statliga projekt ger jobb

Att sänka skatter utan något direkt mål
Gör bara att man bromsar in
Såvida man inte bara sänker skatter för lågavlönade
Som då konsumerar mer och ökar handeln

Rika konsumerar inte mer
De flyttar bara pengarna utomlands
Citera
2026-05-04, 19:49
Medlem
Tycker egentligen att eftersträva evig tillväxt till slut förstör ett samhälle, men här kommer ett seriöst bidrag från mig i ärendet:

Jag förstår inte varför vissa butiker, affärer, ja i princip många företag - måste ha stängt på kvällar, lördagar och framförallt söndagar.

Om man kunde få dessa att utöka sina service- eller öppettider så skulle de behöva anställa fler, och det skulle säkert löna sig för de flesta. = tillväxt ! . Kanske detta kunde skattefinansieras på något sätt som incitament?

Sen skulle det vara bra om t.ex vårdcentraler och kanske myndigheter kunde göra detsamma, men där är ju skatteunderlaget konstant, så kanske svårt att finansiera.
Citera
2026-05-04, 20:00
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Skippa ALLA bidrag, inför medborgarlön (låt säga ½ pbb) till alla i Sverige födda från 18 års ålder.
Premiera innovation (Sverige har en lång tradition av finfina uppfinningar).
Skippa "pk-kvotering"; låt meritokrati råda.
Haha medborgarlön.. ni vänstermongon har fan ingen koll på hur människor eller ekonomi fungerar. Eller är du bara en liten tjackis som vill leva gött och röka lite?
Citera
2026-05-04, 20:03
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irengodhet
Tycker egentligen att eftersträva evig tillväxt till slut förstör ett samhälle, men här kommer ett seriöst bidrag från mig i ärendet:

Jag förstår inte varför vissa butiker, affärer, ja i princip många företag - måste ha stängt på kvällar, lördagar och framförallt söndagar.

Om man kunde få dessa att utöka sina service- eller öppettider så skulle de behöva anställa fler, och det skulle säkert löna sig för de flesta. = tillväxt ! . Kanske detta kunde skattefinansieras på något sätt som incitament?

Sen skulle det vara bra om t.ex vårdcentraler och kanske myndigheter kunde göra detsamma, men där är ju skatteunderlaget konstant, så kanske svårt att finansiera.
Det är sällan butiker måste ha stängt, när de vill ha öppet. Det är snarare ett kommersiellt val som de gör att stänga vissa klockslag och vissa dagar. Däremot finns vissa OB-regler som gör det dyrare att ha anställda på obekväma arbetstider. Men det är väl å andra sidan rätt rimligt. För annars blir det svårt att fylla natt och helgjobb.
Citera
2026-05-04, 20:07
Medlem
Repatriera våra 800.000 analfabeter....
Annars är väl skattefria zoner - likt kina - ett sätt att återföra delar av vår produktionsindustri.
Citera
2026-05-04, 20:08
Medlem
Utvisa samtliga invandrare i vuxen ålder som är en nettokostnad för svensk ekonomi.
Citera
2026-05-04, 20:13
Avslutad
Jag har två jobb och jobbar ca 50 timmar i veckan. Behöver inte ens eftersom jag tjänar mycket på bara ett jobb. Eh, förslag: förbjud svensk s k reality-tv eftersom det fördummar folk. Robinson råkade va på i dag. Va F de hade strukna kläder och välkammade som från en postorder reklam. Vilket jädra messamhälle vi blivit. Samma med alla jädra SVT program.
Citera
2026-05-04, 20:15
Medlem
Sänk skatten för mig så kan jag betala för allt som samhället lovade sköta. Då betalar jag för de tjänster som jag faktiskt brukar och på så sätt effektiviserar, så att riktiga arbeten innebär egentlig nytta och så kan det som inte gör nyttan arbeta med något som tillför ett värde.
Citera
2026-05-04, 20:17
Medlem
RFTs avatar
Privatisera precis allt som kan privatiseras. Sjukvård, äldreomsorg, skolor, räddningstjänst, polisen, försvaret o s v.

Inför 12 timmars arbetsdag.
Inför 6 dagars arbetsvecka.
Inför 5 karensdagar.
Ta bort VAB.
Avskaffa LAS.
Avskaffa föräldraförsäkringen.
Dra ner semestern till 1 vecka.
Förbjud fackföreningar.
Sänk arbetares löner med 50%.
Sänk den allmänna folkpensionen.
Avskaffa tjänstepensionen.
Sänk skatten för höginkomsttagare.
Avskaffa arbetsgivaravgifterna.
Inför en avgift om 100 000 kr per termin för universitet- och högskolestudier.

Gör allt detta och det blir en sjuhelvetes tillväxt.

Eller fråga Åkesson och svaret blir: ut med alla invandrare, så kommer tillväxten automatiskt.
Senast redigerad av RFT 2026-05-04 kl. 20:21.
Citera
2026-05-04, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plsdontbanmeagain
Bygga ett supermega fängelse för alla kriminella blattar. Detta hade utöver de uppenbara fördelarna inneburit fler jobb som därmed lett till tillväxt.

Och låta de kriminella bära sina egna jävla kostnader.

Låt alla jobba i fängelset, men ta det i tjänade för att betala för sovplats+mat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in