2026-05-04, 18:54
Medlem
Nihennas avatar
Köpte mig en fönsterputsrobot som kommer i veckan, men tror inte att det ingår något putsmedel. Inte heller fanns det som tillval på butiken.

Någon som har en sån här robot? Vad rekommenderar ni för medel?
Citera
2026-05-04, 19:04
Medlem
Låter snoffsigt. Diskmedel och tidningspapper duger fint.
Citera
2026-05-04, 19:39
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amelberga
Låter snoffsigt. Diskmedel och tidningspapper duger fint.
Kommer dessvärre inte åt det enda fönstret då ett fågelnät står för det på utsidan, så det inte går att öppna. Däremot går det att lirka ut en robot igenom en lilla springan mellan nät och vägg.
Citera
2026-05-04, 19:54
Medlem
Fantens avatar
Det lär ju stå i manualen, har du googlat fram den och tittat?
Citera
2026-05-04, 20:47
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det lär ju stå i manualen, har du googlat fram den och tittat?
Nej, men som du säger lär det stå. Jag tänkte bara vara lite proaktiv och eventuellt beställa innan den kom, ifall det är som med robotdammsugare där moppmedel är pissedyrt i Sverige men kostar ören, mer eller mindre, på Amazon.

Dock var det en kompis som tipsade om lite diskmedel och vatten nu, så jag får se hur det blir. Kanske räcker.
Citera
2026-05-04, 21:41
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Nej, men som du säger lär det stå. Jag tänkte bara vara lite proaktiv och eventuellt beställa innan den kom, ifall det är som med robotdammsugare där moppmedel är pissedyrt i Sverige men kostar ören, mer eller mindre, på Amazon.

Dock var det en kompis som tipsade om lite diskmedel och vatten nu, så jag får se hur det blir. Kanske räcker.
Diskmedel och vatten fungerar ju typ alltid. Jag föredrar dock något som är gjort speciellt för fönster. Diskmedel funkar, men vanlig fönsterputs är snäppet bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in