2026-05-04, 15:47
Medlem
Haha precis, vilken ångest när man inser att det är här man spenderar sin tid.

Citat:
Ursprungligen postat av ReinfeldtM
Förstår att du inte har barn, hur skulle du annars hinna med 22k inlägg på Flashback på 3,5 år?

I övrigt är det bara att skaffa barn. Det är den biologiska meningen med livet, att överleva och föröka sig. Tänk inte för mycket, gör det bara.
Citera
2026-05-04, 16:05
Medlem
Somali-Hens avatar
Kan fortfarande få barn men nej.

Barn är bara massa jävla stress, ansvar och kostnader. Otroligt tidskrävande och meningslöst om man inte är fri och ekonomiskt oberoende så det stinker om det.

Barn är bra för folk som inte vet vad de ska göra av tiden.
Senast redigerad av Somali-Hen 2026-05-04 kl. 16:13.
Citera
2026-05-04, 16:08
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Sry men det där låter inte som enighet alls
Vilken tur att vi levt ihop i över 20 år och själva vet vad vi kallar enighet och inte behöver förlita oss på FB-experterna då.
Citera
2026-05-04, 16:08
Medlem
Somali-Hens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är extremt roligt att ha barn! Jag har 4.

Jag tänker mig att det är när man är gammal och t.ex har tröttnat på sin partner, som det är kul om man har bra kontakt med sina barn.

Jag har hört att äldre män, pensionärer, nästan aldrig talar om sitt liv i form av deras arbeten. När man är äldre förstår man att arbetsgivaren bara sög ut en. De pratar istället om sina barn när de reflekterar kring sitt liv.

Äldre män som bor ensamma lever i snitt 6 år kortare än män som bor med någon. Det är alltså viktigt för hälsan att ha nära vänner eller familj.

Majoriteten av svenskarna har ju ingen kontakt med sina äldre. Sverige är otroligt segregerat, även mellan generationer.

De flesta äldre har tur om de får besök 2 gånger per år.
Citera
2026-05-04, 16:10
Medlem
Stämmer delvis, men de som är under säg 50 nu är ju inte boomers.

Boomers har tydliga problem som mor/far-föräldrar, därför har de inte bra kontakt med sina barn.

Citat:
Ursprungligen postat av Somali-Hen
Majoriteten av svenskarna har ju ingen kontakt med sina äldre. Sverige är otroligt segregerat, även mellan generationer.

Citera
2026-05-04, 16:11
Medlem
Somali-Hens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Jag är en man på 30+ år, och jag är steriliserad. Och nej, jag har inga barn. Vill inte föra min skräpgener vidare.
Men jag är nöjd med livet ändå
Om man frivilligt steriliserar sig så har man sannerligen skräpgener.
Citera
2026-05-04, 16:11
Medlem
Du låter osäker, så du kommer nog skaffa barn . Frivilligt barnfria ångrar sig väldigt sällan, då det är väldigt vanligt att man har som gemensamt att man vetat om det sedan ung ålder.

Ensam kan du bli när som helst, förhållanden, äktenskap kan krascha etc. Beror väl lite på vad du är gjord av. Finns ju dom som klarar av att vara själva ruggigt bra och aldrig känner sig ensamma. Även om det är ovanligt att människor är så starka mentalt. Beror väl samtidigt på vad för slags liv du levt. Om du är van att ta dig igenom mycket svåra saker på egen hand. Det går ingen nöd på dessa, tvärtom vad jag sett.

Själv har jag inte ändrat mig heller. Och undrar mest vilka som tycker det är en så fantastisk värld vi lever i. Du har massvis med olika saker som händer i världen för inte tala om hur människor blivit rent allmänt. Noll solidaritet, egoism etc. Får ångest bara av tänka på barn som ska växa upp i den skiten som håller på utveckls överlag.

Har aldrig känt mig mer lättad faktiskt, skulle inte sova speciellt bra på nätterna om jag hade barn. Med vetskapen om att dom kommer få ärva skit i princip.
Senast redigerad av aconitumwolfsbane 2026-05-04 kl. 16:14.
Citera
2026-05-04, 16:12
Medlem
Somali-Hens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Stämmer delvis, men de som är under säg 50 nu är ju inte boomers.

Boomers har tydliga problem som mor/far-föräldrar, därför har de inte bra kontakt med sina barn.
Så jävla många svenskar som ej har kontakt alls med sina föräldrar. Dvs noll gånger per år.
Citera
2026-05-04, 16:17
Medlem
SysterMorbids avatar
Alla är vi olika.

Vissa ser en begränsning i att skaffa barn, det kanske det är, i vissa perspektiv. Man får offra egentid men barnen ger något mer än egentid. Sen har ens egna föräldrar offrat sig för en själv och att då göra samma sak för ens barn känns meningsfullt.. jag upplever det som egoistiskt att tänka att barnen endast tar en massa tid. Hade ens egna föräldrar tänkt så hade man själv inte kommit till.
Citera
2026-05-04, 16:17
Medlem
Somali-Hens avatar
Om man saknar socialt liv, fritidsaktiviteter och mening så är barn bra.

Har man det + ett ekorrhjulsjobb, då är det bara destruktivt.

Är man rik som ett troll kan man ock skaffa barn. Men för den stora massan är det meningslöst.

Det är därför folk med barn, speciellt kvinnor envisas med att skryta om eller berätta vad de och deras barn gjort i helgen osv för det är så jävla rostigt att man måste försöka intala andra om hur bra det minsann är.

Det suger balle att ha barn.

Folk målar upp och fantiserar ihop en illusion och utopi när de pratar om barn.
I 90% av fallen är verkligheten den motsatta.
Senast redigerad av Somali-Hen 2026-05-04 kl. 16:20.
Citera
2026-05-04, 16:27
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somali-Hen

Det är absolut så och hela svenska samhället är uppbyggt så att ingen behöver göra någonting för andra och alla i en familj har råd att bo ensamma i en liten etta någon annanstans.

Detta sagt så kommer även de i snitt 2 besöken per år att vara positiva!

Då tar jag inte ens upp möjligheten att bli farfar/mormor, då får man minimum 6 år (dagisperioden) nära sina barn och deras barn om man bor nära.
Citera
2026-05-04, 16:31
Medlem
Somali-Hens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är absolut så och hela svenska samhället är uppbyggt så att ingen behöver göra någonting för andra.

Detta sagt så kommer även de i snitt 2 besöken per år att vara positiva!

Då tar jag inte ens upp möjligheten att bli farfar/mormor, då får man minimum 6 år (dagisperioden) nära sina barn och deras barn om man bor nära.

Möjlighet att bli farfar känns också meningslös. Springa i Sverige på ålderns höst efter att ha slavat ett helt arbetsliv, för att agera gratis barnpassare. (När föräldrarna blir varse om att det inte alls var så kul med barn)

Bättre att glassa på solkusten, typ Karibien eller nått och investera i sin hälsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in