2026-05-03, 20:30
Medlem
Grattis Johan K till att visa sig vara alla säsongers största idiot! Vilket haveri på alla plan!
Citera
2026-05-03, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virkloppan
Det som gör folk upprörda är ju att det han sa inte var sant! Gunnar varken planterade namn eller ljög och så åkte han ut pga Johans imbecilla inbillanden.

Som du skriver inbillade ju han sig detta. Alltså inget att bli sur för. Och även om det var planerat så ser jag inte problemet. Det är ju en tävling.
Citera
2026-05-03, 22:42
Moderator
Dr Kings avatar
Produktionen på Fyran lär ju jubla åt Johan K Det är ju precis en sådan klantig klåpare som han som publiken älskar att hata och som kommer att öka publiciteten och tittarsiffrorna för programmet.

Johan K:s fortsatta karriär lär ju dock bli ett skämt. Kommer att bli omöjligt att ta honom på allvar när han i framtiden skall stå i ”mixed zone” efter något skidlopp och fråga några åkare varför de inte åkte bättre
Citera
2026-05-04, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Jojo, men hur tänker folk som spekulerar kring om att han skulle göra det med flit? Då hade han ju knappast sagt det han sade till kameran.

Nej, det vet jag inte. Jag tyckte också det var uppenbart att han INTE gjorde det med flit. Han trodde ju själv på vad han sa och verkade genuint tycka att han kom upp med någonting smart. Jag sitter mest och undrar hur fasen det kunde gå så fel och vart han fick allt ifrån, men antar att det kan hända vem som helst under omständigheterna de befinner sig i. Men det var jäkligt synd att Gunnar åkte.
Citera
2026-05-04, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Som du skriver inbillade ju han sig detta. Alltså inget att bli sur för. Och även om det var planerat så ser jag inte problemet. Det är ju en tävling.

Exakt, det är ingenting att bli sur över. Han verkade genuint tro på det han sa så det verkar inte ha varit med flit eller planerat. Men vem vet, vi får kanske se. Ja, om han håller sig kvar utan att bli mördad.
Citera
2026-05-04, 06:53
Medlem
Alltså jag ser just nu säsong 2 avsnitt 6 där Bodström, Kelda och Nasim ska mörda Liam genom att få honom att säga en specifik rätt, frukt och tårta (tror jag att det var). HUR kan dom godtrogna inte inse där och då att det där är sjukt suspekt och få alla 3 förrädare på radarn? Det är helt sinnessjuk i min värld...
Citera
2026-05-04, 08:58
Medlem
Googla Gunnar Ekman och Anna Kinberg Batra så ska ni se.
Citera
2026-05-04, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flippmodes
Och i Robinson innan dess. Har man sett Julia i andra program så vet man att det här är lite hennes signatur. Väldigt organisatorisk och strategisk, styr och ställer i bakgrunden, paktar, räknar röster osv.

Det enda som är nytt för Förrädarna är att hon har känslorna lite mer utanpå. Hon brukar ändå behålla lugnet, vara inställsam och ”spela dum”. Men nu verkar hon inte ha tålamod för det längre och gick ganska hårt på. Vilket var kul att se.

Jag gillar henne! Sen kanske inte det faktiskt ÄR så att Miriam styrde alla omröstningar men det är ju ändå logiskt att ha koll på vilka som röstar på vilka osv.

Såklart förrädare också kan rösta på andra förrädare men brukar sällan vara drivande i det.

Om Julia inte blir rekryterad blir hon dock mördad innan endgame…
Citera
2026-05-04, 10:48
Medlem
kastabollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOBemil
Alltså jag ser just nu säsong 2 avsnitt 6 där Bodström, Kelda och Nasim ska mörda Liam genom att få honom att säga en specifik rätt, frukt och tårta (tror jag att det var). HUR kan dom godtrogna inte inse där och då att det där är sjukt suspekt och få alla 3 förrädare på radarn? Det är helt sinnessjuk i min värld...
Det är inte det mest sinnessjuka den säsongen. De trogna var otroligt korkade flera gånger.
Citera
2026-05-04, 12:24
Medlem
viZionx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Julia är dryg med lite väl högt självförtroende. Hon är en sån som när hon får rätt en gång kommer skjuta vilt och sedan ha tvärfel.

Ungefär så som Maria Montazami gjorde. Hon hade rätt en gång, sedan trodde hon att hon hade magisk intuition.

Det man får ge Julia dock är hon var 100% säker att Gunnar var trogen vilket var rätt. Hon försökte även få gruppen att rösta ut Miriam men de blev blåsta av Johans demens.

Nja, det skiljer minst en standardavvikelse i IQ mellan Julia och Maria.
Citera
2026-05-04, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viZionx2
Nja, det skiljer minst en standardavvikelse i IQ mellan Julia och Maria.

Det är nog förvisso sant, men det där självförtroendet hon har kommer bita henne i röven.
Citera
2026-05-04, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virkloppan
Nej, det vet jag inte. Jag tyckte också det var uppenbart att han INTE gjorde det med flit. Han trodde ju själv på vad han sa och verkade genuint tycka att han kom upp med någonting smart. Jag sitter mest och undrar hur fasen det kunde gå så fel och vart han fick allt ifrån, men antar att det kan hända vem som helst under omständigheterna de befinner sig i. Men det var jäkligt synd att Gunnar åkte.

Skulle vilja höra han kommentera detta nu i efterhand hur fan han tänkte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in