2026-04-25, 09:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av virkloppan
Jaså? Tycker nog Pärleros, Isa, Marianne och Johannes vinner ligan över kassa förrädare. Men håller nog med om att Torbjörn har potential till att ta hem pris som kass förrädare.
Han den där rymdforskarenss pokerface är ju något av det sämsta jag sett med.

Och miriam bryant räknade jag ut i första programmet hon var förrädare försökte ssjäska för alla ickesvensskar speciellt louay och var nervös inför bli ifrågasat vid bordet ahhahah

Nej de trogna vinner i år såvidare inte förrädarna värvar lite babbar som ingen vågar rösta ut
Citera
2026-04-25, 09:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Man får en snabb överblick innan man lärt sig allas namn. Man kan kryssa för dem som eliminerats.
Jag har inget problem med något av det du skriver, men visst kör på så
Citera
2026-04-26, 00:27
Medlem
Julia är i alla fall lite klipsk. Det visade hon i programmet Spelet.
Citera
2026-04-26, 00:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Spionkatten
Julia är i alla fall lite klipsk. Det visade hon i programmet Spelet.
altsså det här med intelligens är ganska intressant hur man tolkar det.

Man säger ju delfiner är intelligenta djur, varför de kastar bollar tillvarandra på kolmården.

>Men snälla det klara hanna och magdalena graaf med, de är inte intelligenta för det.
Citera
2026-04-26, 01:04
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Hon verkar otroligt blyg i stora sammanhang och grupper som nu, själv framför en reporter är hon en helt annan människa. Ingen kritik, bara en observation. Hon kommer nog blomstra och visa sig om hon är kvar länge.

BTW, vilka torpeder Jonna har, hon måste ju gått upp enormt i vikt.

Hon har hållit väldigt låg profil hittills, inte riktigt den Anna Anka man känner sedan tidigare.
Citera
2026-04-26, 02:03
Medlem
Vem tänker vi att förädarna mördade. Carl eller Adelina? Jag tycker förvisso att Carl är lite roligare än Adelina vars röst och ansikte väcker frustration, men det är ju mer logiskt att mörda honom. Adelina känns allmänt lättlurad, även om det kanske beror på hur avsnittet är klipp. Hade varit lite dumt att mörda henne även om det verkar lite misstänksamt att Carl dör. Torbjörn är i princip körd och de andra förädarna borde inte spela utifrån att han skulle vara en permanent medlem om man ska vara krass. Det mest strategiska hade nog varit för Patrick att få ut Torbjörn så snart som möjligt, kanske genom att vara drivande i hans utröstning. Såklart borde han inte gasta som den där Elaf, utan snarare bygga på misstankarna vid runda bordet tills man når kritiska massan så att säga. Detta hade också hindrat honom från att väcka Monas misstankar kring passiva spelare (även om den de andra spelarna inte riktigt verkar gå med på den teorin, förutom Simi som jag förutspår kommer bli utröstad inom snar framtid). Notera att jag inte spekulerar kring Miriam då jag är osäker kring hennes framtid i programmet. Gunnar situationen blir nog svårt att ta sig ur eftersom det inte riktigt fungerar att anklaga honom som hon gör i nuläget. Att rösta ut honom kommer bara få henne att verka mer skyldig tyvärr.
För att återvända till min fråga hade det nog varit bäst för förädarna att mörda Carl. Dock hade det varit tråkigt om Carl åkte ut. Trots att han är otroligt gay är han faktiskt underhållande och det hade gynnat programmet från ett underhållningsperspektiv att hålla honom vid liv. Adelina framstår (speciellt i kontrast till dampiga glada Carl) verkligen som en jävla rabiat kärring, tyvärr.
Citera
2026-04-26, 02:07
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaskammare
Vem tänker vi att förädarna mördade. Carl eller Adelina? Jag tycker förvisso att Carl är lite roligare än Adelina vars röst och ansikte väcker frustration, men det är ju mer logiskt att mörda honom. Adelina känns allmänt lättlurad, även om det kanske beror på hur avsnittet är klipp. Hade varit lite dumt att mörda henne även om det verkar lite misstänksamt att Carl dör. Torbjörn är i princip körd och de andra förädarna borde inte spela utifrån att han skulle vara en permanent medlem om man ska vara krass. Det mest strategiska hade nog varit för Patrick att få ut Torbjörn så snart som möjligt, kanske genom att vara drivande i hans utröstning. Såklart borde han inte gasta som den där Elaf, utan snarare bygga på misstankarna vid runda bordet tills man når kritiska massan så att säga. Detta hade också hindrat honom från att väcka Monas misstankar kring passiva spelare (även om den de andra spelarna inte riktigt verkar gå med på den teorin, förutom Simi som jag förutspår kommer bli utröstad inom snar framtid). Notera att jag inte spekulerar kring Miriam då jag är osäker kring hennes framtid i programmet. Gunnar situationen blir nog svårt att ta sig ur eftersom det inte riktigt fungerar att anklaga honom som hon gör i nuläget. Att rösta ut honom kommer bara få henne att verka mer skyldig tyvärr.
För att återvända till min fråga hade det nog varit bäst för förädarna att mörda Carl. Dock hade det varit tråkigt om Carl åkte ut. Trots att han är otroligt gay är han faktiskt underhållande och det hade gynnat programmet från ett underhållningsperspektiv att hålla honom vid liv. Adelina framstår (speciellt i kontrast till dampiga glada Carl) verkligen som en jävla rabiat kärring, tyvärr.

Carl kommer att mördas, Adelina är så dum som förrädarna önskar.
Citera
2026-04-26, 12:06
Medlem
Public Enemys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snooki
Snobben Bibi var för fiiiin för att moffa Delicato bollar.
Sen humble - braggar hon om att hon tycker det är jobbigt att bli oskyldigt anklagad och ogillar knivhuggeri...
Bish, vi vet du är pinsam.

Ja, hon verkar ha höga tankar om sig själv. Alla andra är dumma i huvudet.
Citera
2026-04-26, 15:02
Moderator
Dr Kings avatar
Nackspärrs-Patrik är nog den enda av förrädarna som har en chans att överleva mer än 2-3 program till. Såväl Torbjörn som Miriam är ju alltför klantiga och ligger redan på radarn för 3-4 trogna var.

Om Patrik skall ha en chans på segern handlar det sedan om att han inte försöker göra som Sara Skyttedal och köra solo utan ser till att värva en förrädare till. Mona Sahlin eller Julia vore då klokt att plocka in.
Citera
2026-04-26, 15:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Nackspärrs-Patrik är nog den enda av förrädarna som har en chans att överleva mer än 2-3 program till. Såväl Torbjörn som Miriam är ju alltför klantiga och ligger redan på radarn för 3-4 trogna var.

Om Patrik skall ha en chans på segern handlar det sedan om att han inte försöker göra som Sara Skyttedal och köra solo utan ser till att värva en förrädare till. Mona Sahlin eller Julia vore då klokt att plocka in.
patriks första försvar vid första bordet var det sämsta jag hört, han sista replik liksom jag vill bara lägga till jag är trogen

Patrick har extremt dåligt pokerface kolla hur han försöker se förvånad och skärrad ut vid bordet, det är fan humor på högnivå

miriam är ju som jag sagt hela tiden väldigt känd för vara riktigt korkad, och deltagandet här är inget undantag jag har skrivit i tråden ifrån början hon är den dolde förrädaren det går inte missa.

De måste värva in en babbe för dem vågar ingen rösta på har vi sett i tidigar3e program annars är förrädarna körda inom kort eller de är redan det.

Mona muslim är verkligen ingen bra värvning alla vet vad politiker som har som specialkompetens ljuga och bedra går för sedan innan hon åker när som helst, en babbe politiker däremot hade varit vass värva men det finns så få av dem av rent intelligens mässiga skäl tyvärr
Citera
2026-04-26, 15:15
Medlem
Väldigt keyser söze att inte ens tänka tanken att Patrik kan vara en förrädare. Borde man inte fatta att produktionen ser honom som det roligaste valet?

Också kul att se Mona i såna här sammanhang, oberoende vad man tycker om hennes gamla karriär.
Citera
2026-04-26, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
Han den där rymdforskarenss pokerface är ju något av det sämsta jag sett med.

Och miriam bryant räknade jag ut i första programmet hon var förrädare försökte ssjäska för alla ickesvensskar speciellt louay och var nervös inför bli ifrågasat vid bordet ahhahah

Nej de trogna vinner i år såvidare inte förrädarna värvar lite babbar som ingen vågar rösta ut

Är beredd att hålla med dig, Patriks minspel är ganska avslöjande samt att han inte har jättemycket försvarstal när han väl blir utpekad (Monas prat vid runda bordet tänker jag på nu). Nu var det kanske bara inspelat så men att saker hände som vi inte fått se, who knows.

Dock står jag fast vid att Patrik helt klart är den smartaste av dem alla och skulle kunna gå långt (eventuellt kamma hem det rent av), bara han spelar sina kort rätt nu.

Miriam är ute på hal is, ja. Det gör henne dock inte till den mest korkade förrädaren genom alla tider. Absolut inte. Tror dock inte hon går långt i detta spel, nej.

Torbjörn är illa ute och jag tror ingenting kommer kunna rädda honom. Han kommer att ryka närsom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in