2026-05-04, 09:41
Avstängd
GreenBatterys avatar
- Det är ett myndighetsdokument som lyder under offentlighetsprincipen. Således kan det begäras ut av vem som helst. Därför bör informationen som anges i det vara sant.
- Det står ”Alexander” efter det specifika numret.
- När det gäller bilden i fråga så skriver Axel tydligt att ”det spelar ingen roll om det är AI”. Problemet är de bilder som Axel inte skickar (pga. juridiska problem) som visar att den porrskadade ÄckelBaronen idkar sexuellt umgänge med en kvinna i familjens lägenhet.

Det är det som betyder något. Allt annat är påhitt från idioter som ramlar runt och hittar på saker. Den porrskadade ÄckelBaronen bedyrar att det inte fanns tid på konsertkvällen att idka sexuellt umgänge. Det betyder så klart ingenting då bilderna inte visar sexuell aktivitet under konsertkvällen utan i familjens lägenhet (antagligen efter).

Allt Gott,! ❤️
Senast redigerad av GreenBattery 2026-05-04 kl. 09:45.
Citera
2026-05-04, 09:43
Medlem
Har vi fått en förhandsvisning på hur Rask kommer att reagera när Trobo/KFM/Tingsrätten försöker nå Rask och hamnar hos Therese?

Ska Therese polisanmäla dessa då och ansöka om kontaktförbud?

Kommer Rask göra videor där han överdriver hur myndigheter trakasserar hans fru när de försöker nå honom på ett nummer han själv angivit?

Alla inser ju hur löjeväckande detta är och att Rask enbart försöker rädda sig kvar på youtube genom ett drama med Axel.
Citera
2026-05-04, 09:45
Medlem
alexkiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Hyreskontrakt hos allmännyttan är i huvudregel allmänna handlingar och därmed offentliga.

Sant, men inte relevant i detta sammanhang.

Det dokument ni pratar om var inte avsett för Axel, och inte avsett vara offentligt, kontaktuppgifterna var inte avsedda vara offentliga, och kontaktuppgifterna var inte avsedda för att bli kontaktad på av någon annan än av Trobo i ärenden som gäller hyreskontraktet och lägenheten.

Representerade Axel Trobo i ett ärende som gällde Tessans lägenhet när han inledde sin kontakt med Tessan genom att skicka henne en fejkad AI-manipulerat fotografi på hennes man tillsammans med en kvinna?

Förutom att Axel skickar sinnessjuka SMS, så var det en mycket märklig inledande presentation av sig själv och vad hans ärende gällde när han använder Trobo-kontaktuppgifter för att skicka sinnessjuka SMS till Tessan.

Axels förklaring har jag redan gått igenim i ett tidigare inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av alexkiing
Det cirkulerar många karbonkopior på de lögner Axel och Heydari sprider, men ditt exemplar var en exceptionellt missbildad siamesisk tvilling på Axels lögn han skev i ett av de SMS han skickade till Tessan 22 feb 2026:
Axel Öhman till Tessan:
Min mamma letade upp
ditt nummer åt mig. Du
är välkommen att
låtsas som att det här
och övriga bilder är ai
om du vill, det spelar
mig ingem större roll.
Jag vet att du vet att de
är äkta och det räcker
för mig.
Frågan är vilka
utöver jag som fått
dessa bilder och vad de
kommer att göra med
dem. Som sagt, älskar
detta för dig.
Alexander har redan gått igenom på sin Youtube-kanal vilka detaljer i det fejkade fotografiet på Alexander med en kvinna -som Axel skickade till Tessan- som avslöjar att det är AI-slafs.
Jag har inte den kompletta listan över detaljerna som Alexander pekade ut som AI i huvudet, men detaljerna inkluderar:
fejkade glasögon,
en missbildad kedja,
ett missbildat bälte,
en missbildad t-shirt (på kvinnan),
missbildat hår (på kvinnan),
en missbildad t-shirt (på en man i bakgrunden)
etc ..
etc ..

Axel gick igår ut offentligt och "förklarade sig" genom att hävda:

Axel påstår i SMS att den uppenbart fejkade bilden är ett äkta fotografi och menar att han trots Tessans SMS redan 22 feb samt Alexanders tydliga söndermalning av den tokiga idén inte förstår att det är en AI-manipulerad bild.

Axel menar att han inte förstår att när man inleder kontakt med någon på ett nummer man hittat på ett dokument som gått i flera led så skickar man inte en fejkad AI-bild det första man gör.

Axel menar att han inte förstår att man presenterar sig själv och säkerställer att man har nått fram till rätt mottagande person och tydligt förklarar avsikten med kontakten man själv upprättar.

Axel menar att han inte förstår det konstiga i att han påstår att han avsåg skicka ett AI-manipulerat fotografi på Alexander med en kvinna, till Alexander.

Axel hävdar dessutom att det är helt rimligt att skicka ett SMS till Alexander (som uppenbarligen vet att den fejkade AI-bilden är fejk) och förklara för honom att den fejkade AI-bilden, och bilder "efter det", är äkta.

Axels förklaringar är ologiska och orimliga på alla håll och kanter. Men det är som sagt Axels version, som han äger - men det är nog ytterst få som köper den versionen.

Faktum är:
Axel har skickat de sinnessjuka SMS:en till Tessan, till mobilnumret som är registret på henne, och dessutom swishkopplat till henne. Det är bevisat.

Det är dessutom, sett till innehållet som Axel skickade till Tessan, orimligt att det var avsett för Alexander - som Axel hävdar.
Axel hävdar dessutom fortfarande att det är en äkta bild på Alexander och kvinnan som han skickade till Tessan, trots att det är bevisat bortom rimligt tvivel att det är en fejkad AI-manipulerad bild.

Axel har helt enkelt målat in sig i ett hörn med alla sina lögner och bortförklaringar.

Det är ett tiotal konton här i tråden som loopar runt och sprider samma lögner Axel och Heydari sprider om Tessan, vilket i sig är intressant för då vet man vilken källa de kontona okritiskt inhämtar all sin information från.
Lögnerna som Heydari och Axel själva sprider är bara obehagliga.
Citera
2026-05-04, 09:46
Medlem
Citat:
Vad babblar du ens om?
Tessan fick ett äckligt SMS från någon okänd med en AI-manipulerad bild på hennes man Alexander med en kvinna.
Det är sannolikt av Tessan att anta att SMS:en var avsedda för henne, givet texten i Axels efterföljande SMS till Tessan.
Det fanns ingenting som tydde på att SMS:en inte skulle till Tessan.

Axel har "förklarat":
Axel gick igår ut offentligt och "förklarade sig" genom att hävda:

Axel påstår i SMS att den uppenbart fejkade bilden är ett äkta fotografi och menar att han trots Tessans SMS redan 22 feb samt Alexanders tydliga söndermalning av den tokiga idén inte förstår att det är en AI-manipulerad bild.

Axel menar att han inte förstår att när man inleder kontakt med någon på ett nummer man hittat på ett dokument som gått i flera led så skickar man inte en fejkad AI-bild det första man gör.

Axel menar att han inte förstår att man presenterar sig själv och säkerställer att man har nått fram till rätt mottagande person och tydligt förklarar avsikten med kontakten man själv upprättar.

Axel menar att han inte förstår det konstiga i att han påstår att han avsåg skicka ett AI-manipulerat fotografi på Alexander med en kvinna, till Alexander.

Axel hävdar dessutom att det är helt rimligt att skicka ett SMS till Alexander (som uppenbarligen vet att den fejkade AI-bilden är fejk) och förklara för honom att den fejkade AI-bilden, och bilder "efter det", är äkta.

Axels förklaringar är ologiska och orimliga på alla håll och kanter. Men det är som sagt Axels version, som han äger - men det är nog ytterst få som köper den versionen.

Faktum är:
Axel har skickat de sinnessjuka SMS:en till Tessan, till mobilnumret som är registret på henne, och dessutom swishkopplat till henne. Det är bevisat.

Vad babblar du om?

Du har alltid en skyldighet att skademinimera.

Resten av din upprepande smörja kan du behålla för dig själv. Det är ingen som orkar läsa skiten.
Citera
2026-05-04, 09:50
Medlem
alexkiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Vad babblar du om?

Du har alltid en skyldighet att skademinimera.

Resten av din upprepande smörja kan du behålla för dig själv. Det är ingen som orkar läsa skiten.

Blir en kvinna kontaktad av nån random sliskig stalker som inte ens har förstånd att presentera sig själv och sitt ärende och säkerställa att han har nått fram till rätt mottagare innan han börjar skicka äcklig manipulerade AI-fejkade fotografier på kvinnans man tillsammans med någon annan kvinna, så har den kvinnan ingen skyldighet alls - utan gör bäst i att blockera den äckliga gubben som trakasserar henne med sånt. Vilket Tessan gjorde, hon blockade äcklet, när äckliga gamla gubben Axel kontaktade henne på exakt det sättet.
Senast redigerad av alexkiing 2026-05-04 kl. 09:58.
Citera
2026-05-04, 09:57
Medlem
Citat:
Blir en kvinna kontaktad av nån random sliskig stalker som inte ens har förstånd att presentera sig själv och säkerställa att han har nått fram till rätt mottagare innan han börjar skicka äcklig manipulerade AI-fejkade fotografier på kvinnans man tillsammans med någon annan kvinna, så har den kvinnan ingen skyldighet alls - utan gär bäst i att blockera den äckliga gubben som trakasserar henne med sånt.

Therese får antingen skylla sig själv eller skylla på sin make.

Varje gång du fyller i ett dokument/formulär/kontrakt hos en myndighet som ska undertecknas så gör du det på heder och samvete.

Det innebär att DU försäkrar att alla uppgifter är sanna/korrekta.

Behöver du ange ett annat telefonnummer än ditt eget så kan du göra det om du samtidigt upplyser om det och varför under "Övriga upplysningar".

Detta vet alla som är uppväxta och integrerade i vårt samhälle men inte makarna Rask.

Vi har nu bevis på att de är i behov av en god man.
Citera
2026-05-04, 10:23
Medlem
alexkiings avatar
Nu har ni nog gått varvet runt här, var och en av er har enskilt lagt fram en kopia på i princip varenda lögn och löjlig orimlig vinkling.

Jag har redan besvarat alla era (larssvensk, cinmik, Stallhagen, micro113, Deimos01, Pallal, GreenBattery, anslut, -HoneyBadger-, StorTuffBiker, Lugntsimma, B´stard, Psysation, Krakatoa) sammanlagda lögner, vissa återkommande lögner har jag besvarat fler än en gång.

Det vore mer optimalt om ni istället för att komma med samma lögn igen, som jag redan gett någon annan av er ett svar på, bara läser mitt befintliga svar. Som redan finns i tråden.

Citat:
Therese får antingen skylla sig själv eller skylla på sin make.

Varje gång du fyller i ett dokument/formulär/kontrakt hos en myndighet som ska undertecknas så gör du det på heder och samvete.

Det innebär att DU försäkrar att alla uppgifter är sanna/korrekta.

Behöver du ange ett annat telefonnummer än ditt eget så kan du göra det om du samtidigt upplyser om det och varför under "Övriga upplysningar".

Detta vet alla som är uppväxta och integrerade i vårt samhälle men inte makarna Rask.

Vi har nu bevis på att de är i behov av en god man.

Jag vet inte hur långt ut på vilket sidospår åt vilket håll som du har hamnat, men jag hittar tyvärr inte fram till dig.

Min förra - ganska kortfattade - kommentar dög tydligen inte:
Blir en kvinna kontaktad av nån random sliskig stalker som inte ens har förstånd att presentera sig själv och säkerställa att han har nått fram till rätt mottagare innan han börjar skicka äcklig manipulerade AI-fejkade fotografier på kvinnans man tillsammans med någon annan kvinna, så har den kvinnan ingen skyldighet alls - utan gär bäst i att blockera den äckliga gubben som trakasserar henne med sånt.
Jag kan återge - inte lika kortfattat - vad som har hänt, och håller tummarna att du hittar tillbaka:

Varken Alexander eller Tessan vill ha varken samtal eller SMS från en äcklig 46-årig gubbe som ber Alexander döda sig själv och kallar Tessans dotter för horbarn.

Axel SMS:ade Tessan den 22 feb 2026, utan att varken Alexander eller Tessan har bett om det.
Axel SMS:ade ett fejkat fotografi -föreställande Rask tillsammans med en okänd kvinna- till Tessan.
Axel SMS:ade till Tessan och skrev att det finns fler bilder på det som skedde "efter det" (bilden på Alexander och den okända kvinnan).
Tessan frågade Axel vem Axel var och frågade även varför han skickar fejkade bilder på Alexander med en okänd kvinna till henne.
Axel SMS:ade Tessan och förklarade att det inte var fejkade bilder, och Axel förklarade även att han visste att Tessan visste att fotografierna var äkta.
Tessan blockerade Axels mobilnummer så att han inte kunde trakassera henne längre med sina sinnessjuka SMS.

Tessan anmälde Axel.
Tessan har ansökt om kontaktförbud mot Axel.
Tessan har gjort det tydligt att hon inte önskar att Axel kontaktar henne mer.

Axel mejlar ett sinnessjukt mejl till Tessan.

Nån gång kallar Axel dessutom Tessans dotter för horbarn, jag vet inte exakt datum när detta ska ha skett.

Här följer den kompletta SMS-konversationen mellan Axel Öhman och Tessan förutom den AI-genererade bilden på Alexander tillsammans med någon fejkad kvinna i en T-shirt som inte finns - bilden som Axel inledde kontakten med Tessan med:

Sön 22 feb 20:04

Axel Öhman:
[ai-bild på Alexander tillsammans med en tjej som inte existerar]

Axel Öhman:
Tänkte bara meddela
dig att bilder tagna
efter den här är på vift.
Älskar det för dig.
Alexanders fru:
Va?
Vem är detta?
Axel Öhman:
Schilleras
Alexanders fru:
Får jag fråga en sak?
Varför har du mitt
nummer?
Alexanders fru:
Och en fråga, varför
har skärpet två ändar?

Axel Öhman:
Min mamma letade upp
ditt nummer åt mig. Du
är välkommen att
låtsas som att det här
och övriga bilder är ai
om du vill, det spelar
mig ingem större roll.
är äkta och det räcker
för mig. Frågan är vilka
utöver jag som fått
dessa bilder och vad de
kommer att göra med
dem. Som sagt, älskar
detta för dig.

Du blockerade den här kontakten.

Axel gick igår ut offentligt och "förklarade sig" genom att berätta sin version där han bland annat hävdar:

Axel påstår att han begärt ut dokument och i ett Trobo-dokument i ett ärende som gällde Tessans lägenhet fann axel ett mobilnummer, kontaktuppgifter avsedda för Trobo för användning i kontakt med hyresgäster i en av deras lägenheter, som Axel använde sig av när han inledde sin kontakt med Tessan genom att skicka henne en fejkad AI-manipulerat fotografi på hennes man tillsammans med en kvinna.

Axel menar att han inte förstår att när man inleder kontakt med någon på ett nummer man hittat bland kontaktuppgifter avsedda för en hyresvärd, på ett dokument som inte var avsett bli offentligt och som gått i flera led, så skickar man inte en fejkad AI-bild det första man gör.

Axel menar att hans intention med att använda kontaktuppgifter -avsedda för användning av Trobo vid kontakt med hyresgäst- och skicka fejkade AI-bilder föreställande Tessans man tillsammans med nån fejkad kvinna, utan att presentera sig själv och sitt ärende och att säkerställa att han nått fram rätt, aldrig var att mottagaren skulle vara Tessan.

Faktum kvarstår dock:

====

Det ska inte heller falla i glömska att strax före Axel presenterade alla sina orimliga bortförklaringar, så gick Heydari i ren panikartat försvar av Axel ut på Instagram och skrev ett kortfattat inlägg som innehöll hela sju lögner om Alexander:
Hörde att CFAR (1) sitter och fabulerar i vanlig ordning.
(2) Han har alltså fått ett par sms i februari som han svarar på direkt. Sedan väntar han tills han får slut på content i april (3) och låtsas nu att smsen har gått till hans fru. Och att det är riktade trakasserier, vilket han såklart kan säga (4) så länge han låter bli att läsa upp de delar som är direkt riktade till den "jävla baronjäveln".
I samma video (5) låtsas han att hans dotter har kallats för "ett horbarn" när det i själva verket var Rask som kallades för ett horbarn. Eftersom han är ett.
Hur som helst, både Baronens och baronessans nummer finns i ganska nya dokument från Trobo. (6) Att han inte står på sitt eget abonnemang ligger väl helt i linje med den arbetslösa byfånens allmäna omynderi?
(7) Det är DEFINITIVT han som mottagit och svarat på sms, och det är definitivt han som är ett horbarn. Allt är som vanligt med andra ord.
1. "sitter och fabulerar"
- Nej, Rask fabulerar bevisligen inte.

2. "Han har alltså fått ett par sms"
- Nej, lögn, Rasks fru fick SMS:en.

3. "och låtsas nu att smsen har gått till hans fru"
- Nej, lögn SMS:en gick till hans fru. Det är bevisat.

4. "så länge han låter bli att läsa upp de delar som är direkt riktade till den "jävla baronjäveln"."
- Lögn, ingenting i de SMS Rasks fru fick innan hon blockerade Axel är riktade till "jävla baronjäveln", så Rask kan inte "läsa upp" någonting han inte har sett.

5. "låtsas han att hans dotter har kallats för "ett horbarn" "
- Nej, lögn, Rask låtsas inte - det är oerhört svårt att tolka Axel, i den kontext det sägs, som att det handlar om någon annan än Rasks dotter.

6. "Att han inte står på sitt eget abonnemang"
- Lögn, Rask har ett kontantkort medan numret Axel SMS:ade sina obehagliga SMS till är Rasks frus abonnemang, det är registrerat på henne samt är dessutom Swishkopplat.

7. "Det är DEFINITIVT han som mottagit och svarat på sms"
- Lögner, det är Rasks fru som har mottagit Axels SMS, och det är Rasks fru som har besvarat dem. Det är bevisat.

Alla dessa 7 exempel på lögner i Instagram-inlägget är bevisat att de är lögner. Svart på vitt. Otroligt att man gör anspråk på att skapa en dokumentär om Alexander och sen går ut och ljuger så uppenbart om Alexander, man tar sig för pannan.
Senast redigerad av alexkiing 2026-05-04 kl. 10:55.
Citera
2026-05-04, 10:31
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Faktum är:
Axel har skickat de sinnessjuka SMS:en till Tessan, till mobilnumret som är registret på henne, och dessutom swishkopplat till henne. Det är bevisat.[/indent]

Faktum är också att det aldrig fanns någon intention att skicka det till Baronessan.
Citera
2026-05-04, 10:35
Medlem
Citat:
Nu har ni nog gått varvet runt här, var och en av er har enskilt lagt fram en kopia på i princip varenda lögn och löjlig orimlig vinkling.

Jag har redan besvarat alla era (larssvensk, cinmik, Stallhagen, micro113, Deimos01, Pallal, GreenBattery, anslut, -HoneyBadger-, StorTuffBiker, Lugntsimma, B´stard, Psysation) sammanlagda lögner, vissa återkommande lögner har jag besvarat fler än en gång.

Det vore mer optimalt om ni istället för att komma med samma lögn igen, som jag redan gett någon annan av er ett svar på, bara läser mitt befintliga svar. Som redan finns i tråden.

Jag vet inte hur långt ut på vilket sidospår åt vilket håll som du har hamnat, men jag hittar tyvärr inte fram till dig.

Jag kan återge - lite kortfattat - vad som har hänt, och håller tummarna att du hittar tillbaka:

Varken Alexander eller Tessan vill ha varken samtal eller SMS från en äcklig 46-årig gubbe som ber Alexander döda sig själv och kallar Tessans dotter för horbarn.

Axel SMS:ade Tessan den 22 feb 2026, utan att varken Alexander eller Tessan har bett om det.
Axel SMS:ade ett fejkat fotografi -föreställande Rask tillsammans med en okänd kvinna- till Tessan.
Axel SMS:ade till Tessan och skrev att det finns fler bilder på det som skedde "efter det" (bilden på Alexander och den okända kvinnan).
(1) Tessan frågade Axel vem Axel var och frågade även varför han skickar fejkade bilder på Alexander med en okänd kvinna till henne.
Axel SMS:ade Tessan och förklarade att det inte var fejkade bilder, och Axel förklarade även att han visste att Tessan visste att fotografierna var äkta.
Tessan blockerade Axels mobilnummer så att han inte kunde trakassera henne längre med sina sinnessjuka SMS.

Tessan anmälde Axel.
Tessan har ansökt om kontaktförbud mot Axel.
Tessan har gjort det tydligt att hon inte önskar att Axel kontaktar henne mer.

Axel mejlar ett sinnessjukt mejl till Tessan.

Nån gång kallar Axel dessutom Tessans dotter för horbarn, jag vet inte exakt datum när detta ska ha skett.

Här följer den kompletta SMS-konversationen mellan Axel Öhman och Tessan förutom den AI-genererade bilden på Alexander tillsammans med någon fejkad kvinna i en T-shirt som inte finns - bilden som Axel inledde kontakten med Tessan med:

Sön 22 feb 20:04

Axel Öhman:
[ai-bild på Alexander tillsammans med en tjej som inte existerar]

Axel Öhman:
Tänkte bara meddela
dig att bilder tagna
efter den här är på vift.
Älskar det för dig.
Alexanders fru:
Va?
(1) Vem är detta?
Axel Öhman:
Schilleras
Alexanders fru:
Får jag fråga en sak?
Varför har du mitt
nummer?
Alexanders fru:
Och en fråga, varför
har skärpet två ändar?

Axel Öhman:
Min mamma letade upp
ditt nummer åt mig. Du
är välkommen att
låtsas som att det här
och övriga bilder är ai
om du vill, det spelar
mig ingem större roll.
är äkta och det räcker
för mig. Frågan är vilka
utöver jag som fått
dessa bilder och vad de
kommer att göra med
dem. Som sagt, älskar
detta för dig.

Du blockerade den här kontakten.

Axel gick igår ut offentligt och "förklarade sig" genom att berätta sin version där han bland annat hävdar:

Axel påstår att han begärt ut dokument och i ett Trobo-dokument i ett ärende som gällde Tessans lägenhet fann axel ett mobilnummer, kontaktuppgifter avsedda för Trobo för användning i kontakt med hyresgäster i en av deras lägenheter, som Axel använde sig av när han inledde sin kontakt med Tessan genom att skicka henne en fejkad AI-manipulerat fotografi på hennes man tillsammans med en kvinna.

Axel menar att han inte förstår att när man inleder kontakt med någon på ett nummer man hittat bland kontaktuppgifter avsedda för en hyresvärd, på ett dokument som inte var avsett bli offentligt och som gått i flera led, så skickar man inte en fejkad AI-bild det första man gör.

Faktum kvarstår dock:

Tror du att ditt ständiga upprepande av samma skit gör att det blir sant?

Makarna Rask är i behov av en god man eftersom de inte klarar av varken myndighetskontakter eller att sköta sin egen ekonomi på egen hand.

Tror att jag ska vända mig till överförmyndarförvaltningen i Sörmland så att de kan få rätt hjälp snart.

Vore nog skönt för Rask att slippa tänka på sådant och bara behöva tänka på att passa tiden på arbetsförmedlingen som bokas åt honom.

Skönt för Therese att få veckopeng tilldelad så hon kan greppa att pengarna inte räcker till Red Bull utan ska gå till mat åt barnen.

Barnen ja, kanske ett familjehem vore att föredra så att barnen får en uppväxt som innebär att de vet hur ett samhälle fungerar. Att de får med sig sunda värderingar istället för att ärva sin faders perversioner.

En god man eller förvaltare får bli mål nummer ett. En sådan kan bedöma situationen med egna ögon.
Citera
2026-05-04, 10:39
Medlem
alexkiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Faktum är också att det aldrig fanns någon intention att skicka det till Baronessan.

Tack för påpekandet, jag redigerade mitt föregående inlägg och lade till följande till listan över Axels orimliga och osannolika bortförklaringar:
Axel menar att hans intention med att använda kontaktuppgifter -avsedda för användning av Trobo vid kontakt med hyresgäst- och skicka fejkade AI-bilder föreställande Tessans man tillsammans med nån fejkad kvinna, utan att presentera sig själv och sitt ärende och att säkerställa att han nått fram rätt, aldrig var att mottagaren skulle vara Tessan.
Citera
2026-05-04, 11:22
Medlem
Citat:
Tack för påpekandet, jag redigerade mitt föregående inlägg och lade till följande till listan över Axels orimliga och osannolika bortförklaringar:
Kommer det en video ikväll?
Citera
2026-05-04, 12:11
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Tror du att ditt ständiga upprepande av samma skit gör att det blir sant?

Makarna Rask är i behov av en god man eftersom de inte klarar av varken myndighetskontakter eller att sköta sin egen ekonomi på egen hand.

Tror att jag ska vända mig till överförmyndarförvaltningen i Sörmland så att de kan få rätt hjälp snart.

Vore nog skönt för Rask att slippa tänka på sådant och bara behöva tänka på att passa tiden på arbetsförmedlingen som bokas åt honom.

Skönt för Therese att få veckopeng tilldelad så hon kan greppa att pengarna inte räcker till Red Bull utan ska gå till mat åt barnen.

Barnen ja, kanske ett familjehem vore att föredra så att barnen får en uppväxt som innebär att de vet hur ett samhälle fungerar. Att de får med sig sunda värderingar istället för att ärva sin faders perversioner.

En god man eller förvaltare får bli mål nummer ett. En sådan kan bedöma situationen med egna ögon.
Det kommer bara vara slöseri med tid, om de tackar nej till god man kommer knappast staten lägga tid på en rättsprocess för att tilldela förvaltare (av samma skäl som Rask inte kommer få igenom ett kontaktförbud mot Axel), det är för omständligt och kostar staten massor.
Slå på valfritt avsnitt av Lyxfällan. Nya idioter varje vecka och ingen av dessa har god man/förvaltare.
Fatta vad det skulle kosta om alla ekonomiskt efterblivna i Sverige fick det…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in