2026-05-04, 02:46
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Nej, oftast inte. Att polisanmäla någon och sedan säga öppet att man har gjort det är i sig inte övergrepp i rättssak.
Men det finns viktiga undantag.
När det kan bli övergrepp i rättssak
Det brottet handlar om att påverka en rättsprocess på ett otillåtet sätt. Det kan bli aktuellt om man t.ex.:
hotar eller pressar någon att inte vittna
försöker få någon att ändra sin berättelse
utsätter någon för trakasserier som hänger ihop med anmälan
Då är det inte själva anmälan eller att man berättar om den som är problemet, utan beteendet runt omkring.
När det istället kan vara något annat

Att säga öppet att man gjort en anmälan kan däremot i vissa fall bli:
förtal – om man sprider uppgifter som kan skada någons rykte och de inte är försvarliga
i sällsynta fall falsk tillvitelse – om man medvetet anmäler något som är osant
Så hur ska man tänka?
Att vara transparent med att man gjort en anmälan är normalt okej. Men det blir riskabelt om man:
går ut med detaljerade anklagelser offentligt
försöker påverka andra inblandade
använder det som ett sätt att sätta press på personen

Ja det är uppenbart förtal varje gång en youtuber deklarerar att en anmälan har gjorts.

Man kan ju undra om det slutar med en överenskommelse, eller att domstolar måste skapa nya lagar som förhindrar att idioter som förtalar varandra på Youtube även börjar stämma varandra... Vilket ju händer nu lol.

Anjo krävde nedtagning av Medvikt videos, Medvikt stämde Anjo och fick 20 papp, Jockiboi stämmer Medvikt på 150 eller 200 papp, medans Axel sitter och babblar om att han samlar in bevis och stämma Anjo, Rask och Motvikt för förtal, samtidigt som Axel jobbar med att förtala Rask, Jockiboi och Anjo på stream.

Klart dom måste klura ut det tillslut att dom har samma yrke och behöver varandra, då blir det en överenskommelse om att fortsätta förtala varandra, annars blir det ju svält hemma.

Rättsväsendet är inte till för att berätta för båda sidorna att dom förtalar varandra för reklam pengarna som det ger, och att det knappast kan bli annan utgång än att båda sidor döms och får betala varandras skadestånd.
Citera
2026-05-04, 02:48
Medlem
stefanmallgrens avatar
Citat:
https://nyheter24.se/debatt/896238-joakim-lundell-mamma-berattelse

"Jag har här försökt beskriva hans första åtta år då han bodde hemma. De åren som Joakim beskriver i sin bok. Inget missbruk fanns under de åtta åren.

Det var en stor sorg för mig att inte kunna ha Joakim hemma. Jag fick en depression. Jag har en whiplashskada efter en trafikolycka. Jag hade tillgång till starka värktabletter förskrivna på recept. Jag missbrukade dessa ibland. Men inte under de åtta åren Joakim bodde hemma."

Säger ingenting om när hon fick sin whiplashskada. Hon försvarar sig och inget säger att hon hade tillgång till tabletter när han bodde hemma.. Hon kan lika gärna fått den EFTER han flyttade hemifrån. Som sagt du sa att de stod i journalen. Fram med bevisen. Att hon sagt något i en tidning där 1 ord kan ha blivit fel bevisar inget. Både jacke och hon har sedan gått ut med att de inte stämmer så att du använder en artikel från nyheter24 bevisar inget! Du fritolkar
Citera
2026-05-04, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psysation
Ok?
Om nyheter24 är din trovärdiga källa här i livet så tycker jag synd om dig

Det är morsans ord.
Citera
2026-05-04, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stefanmallgren
Säger ingenting om när hon fick sin whiplashskada. Hon försvarar sig och inget säger att hon hade tillgång till tabletter när han bodde hemma.. Hon kan lika gärna fått den EFTER han flyttade hemifrån. Som sagt du sa att de stod i journalen. Fram med bevisen. Att hon sagt något i en tidning där 1 ord kan ha blivit fel bevisar inget. Både jacke och hon har sedan gått ut med att de inte stämmer så att du använder en artikel från nyheter24 bevisar inget! Du fritolkar

Men varför ta upp bilolyckan om det skedde efter februari 1994?
Citera
2026-05-04, 02:58
Medlem
stefanmallgrens avatar
Citat:

Klart hon tar upp att de funnits missbruksproblem för att inte försköna saker. Hon tar upp de för att de är därför hon fått medicin utskrivet. Hur svårt är de att förstå? Han anklagar henne för att punda när han bor hemma. Åter igen kan du inte visa bevis för dina påståenden vad gör du ens här? Är man för lat kan man hålla sig till rasks kommentarsfält

Ditt påstående i första inlägget skrevs du de blev för mycket med"tvillingar plus skador från olyckan" och de står de ju inte i artikeln? tog du de påståenden ur röven?
Senast redigerad av stefanmallgren 2026-05-04 kl. 03:04.
Citera
2026-05-04, 03:06
Medlem
Psysations avatar
Citat:
Det är morsans ord.

Mamman erkänner även sitt missbruk i den omåttligt populära och fantastiska dokumentären: HATET
Som skedde efter Jockiboi flyttat. (Alltså flyttat = Jockiboi 18/19 år. Bor to.m grannar med mamman efter att ha vart med i big brother = 26/27 år. Är där och äter mat hela tiden)

Hade hon haft det missbruk Jockiboi beskriver så tro mig, det hade stått mer i bögens papper. Närstående hade yttrat sig.

Jockiboi önskar han hade en mamma som var stolt över hans värdelösa projekt.
Kul att ANNA BOOK (hej) verkar tagit den rollen. (Hon med pedofilsonen, och dotter som rånar pensionärer)
Citera
2026-05-04, 04:06
Avstängd
Citat:
För att bara lögnare mörkar sanningen och Annika är ingen lögnare.

Det fanns inget missbruk i hemmet när mytomanen Jockiboi bodde hemma, hon erkänner som den ärliga människa hon är att hon hade ett missbruk i ett senare skede.

Jockiboi blev curlad hela sin uppväxt och tidiga vuxenår och han har inte haft det tufft på grund av andra och han blev inte ett monster på grund av andra, allt det där mörka och kladdiga som när masken åkt av har sipprat ur till allas beskådan genom alla år är hans riktiga skepnad. Det är vad han är och det har han ingen annan att beskylla för.
Senast redigerad av Pallal 2026-05-04 kl. 04:12.
Citera
2026-05-04, 04:47
Medlem
Psysations avatar
Senaste Youtube vidion är ju en ren kopia, eller en parodi på Familjen Arcombe's "Kurragömma" koncept.

Jockiboi står i skottsäker väst (han verkar glömt bort att det heter kurragömma, inte tjuv och polis)
Jockiboi pratar väldigt luddigt, läspar och är allmänt ohörbar (Drogproblem?)

Vidion pryds av kändisar som inte längre blir erbjudna TV-jobb.
Exempelvis: Bingo Rimér med Fru, "Sungen" & tokfan Anna Book!

***patetisk underhållning, men jag tittar hellre på RASK***
Citera
2026-05-04, 05:36
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefanmallgren
Det står ju ordagrant i texten att mamman fick ett missbruksproblematik långt efter att Jocke flyttat hemifrån.
Och hade hon haft sånt grovt missbruk som Jocke påstår hade socialtjänsten, Bup och liknande med 100% säkerhet märkt det.
Jockes behov av att konstant ljuga måste grunda sig i någon form av psykisk diagnos.
Citera
2026-05-04, 05:40
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:

"Jag har här försökt beskriva hans första åtta år då han bodde hemma. De åren som Joakim beskriver i sin bok. Inget missbruk fanns under de åtta åren.

Det var en stor sorg för mig att inte kunna ha Joakim hemma. Jag fick en depression. Jag har en whiplashskada efter en trafikolycka. Jag hade tillgång till starka värktabletter förskrivna på recept. Jag missbrukade dessa ibland. Men inte under de åtta åren Joakim bodde hemma."
Mamman bekräftar ju inte det Jocke påstår, mamman säger ju tvärt emot Jocke.
Jocke påstår att mamman grovt missbrukade när han var liten.
Mamman säger ordagrant i texten flera gånger att inget missbruk fanns när Jocke bodde hemma, utan det hände först senare, enligt Jacke när Jocke var 18-19 år gammal.
Så texten du hänvisar till motbevisar ju snarare det du försöker påstå.
Citera
2026-05-04, 06:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:

I det du citerar så står det ju uttryckligen att det inte var något missbruk när han bodde hemma.
Hon skriver dessutom att hon HAR en whiplashskada, inte att han hon hade det när han bodde hemma.

Så det du citerar säger ju precis tvärtemot det du tror.
Hur är det med läsförståelsen?

Citat:
Därför att Jockiboi framställer henne som en psyksjuk knarkare och hon förklarar hur det verkligen varit.
Han ljuger både om knarkandet - hon åt ibland för mycket medicin, alltså inget knarkande och förklaringen är en bilolycka och en skada som händer EFTER att han flyttat.
Så han ljuger både om hennes missbruk och när det ska ha skett.

Hon förklarar för att hon till skillnad från sin son inte är en lögnare utan vill ge en korrekt bild.
Senast redigerad av micro113 2026-05-04 kl. 06:50.
Citera
2026-05-04, 09:56
Medlem
Elm17s avatar
Varför gör tv4 fortfarande reklam med denna snubben?

Är det inte redan bekräftat offentligt att denna snubben är en stor bluff?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in