2026-05-03, 21:10
Medlem
Harry_s avatar
En tioårig flicka är allvarligt skadad efter att ha träffats av en fyrhjuling som voltat.

Föraren, en man i 20-årsåldern, är misstänkt för att ha orsakat olyckan.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/fyrhjuling-i-krasch-flicka-pakord/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XMoknW/olycka-med-fyrhjuling-ambulanshelikopter-pa-vag

såg tydligen död ut enligt polaren som åkte förbi
Citera
2026-05-03, 21:27
Medlem
Fyrhjulingen måste ha körts på gång/cykel-leden. Kan inte tänka mig att en gångtrafikant varit ute på vägen.
Citera
2026-05-03, 21:28
Medlem
Tragiskt,en ung flicka blir allvarligt skadad, en hel familj får sitt liv försört för att en liten horunge troligtvis kör som en galning, dödsstraff
Citera
2026-05-03, 21:35
Medlem
Några hundra kilo skrot + vuxen person i hög hastighet vs liten tjejs kropp. Lär inte vara mycket kvar som är helt på flickan. Spelar ingen roll hur mycket man själv sköter sig, livet kan avslutas ändå av andras dumhet
Citera
2026-05-03, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Fyrhjulingen måste ha körts på gång/cykel-leden. Kan inte tänka mig att en gångtrafikant varit ute på vägen.

Kollar på medias bild och antar att flickan gått på gångvägen och fyrhjulingen har flugit/rullat ner för den lilla slänten
Citera
2026-05-03, 21:55
Moderator
pudelluss avatar
Botkyrka tillagt i rubrik.

/Mod
Citera
2026-05-03, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
En tioårig flicka är allvarligt skadad efter att ha träffats av en fyrhjuling som voltat.

Föraren, en man i 20-årsåldern, är misstänkt för att ha orsakat olyckan.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/fyrhjuling-i-krasch-flicka-pakord/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XMoknW/olycka-med-fyrhjuling-ambulanshelikopter-pa-vag

såg tydligen död ut enligt polaren som åkte förbi
Om denna är vägregad så får den ha max 20hk,, Jag törs nog lova att inte många är strypta. Traktorregad får gå i 50km/hr.
Citera
2026-05-03, 22:21
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Kollar på medias bild och antar att flickan gått på gångvägen och fyrhjulingen har flugit/rullat ner för den lilla slänten
Ja, det är min bedömning också. Begriper dock inte hur f-n föraren kört rent utsagt. Vägen är förvisso i svag nedförsbacke där, men det är flera rödljus inom några hundrameter och brukar vara ganska mycket folk även kvällstid. Normalt går det knappt att hålla 50 km/h på den sträckan, snarare neråt 30 km/h. Föraren måste ha kört som en total galning för att kunna volta ut där på det där sättet.
Må flickan krya på sig. <3
Citera
2026-05-03, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows

Verkar inte vara själva Hågelbyleden utan mer inne i ndustriområdet, om jag kan tyda bilerna i Expressen? Oavsett, hoppas flickan klarar sig.
Citera
2026-05-03, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Ja, det är min bedömning också. Begriper dock inte hur f-n föraren kört rent utsagt. Vägen är förvisso i svag nedförsbacke där, men det är flera rödljus inom några hundrameter och brukar vara ganska mycket folk även kvällstid. Normalt går det knappt att hålla 50 km/h på den sträckan, snarare neråt 30 km/h. Föraren måste ha kört som en total galning för att kunna volta ut där på det där sättet.
Må flickan krya på sig. <3

Kan lyckas med mycket när man är hög som en skyskrapa

Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Verkar inte vara själva Hågelbyleden utan mer inne i ndustriområdet, om jag kan tyda bilerna i Expressen? Oavsett, hoppas flickan klarar sig.

Har inte koll på området, men ja man önskar att hon klarar livhanken hur illa det än verkar
Citera
2026-05-03, 22:55
Medlem
Folk som flexar med fyrhjulingar, trehjulingar och jetski är absoluta bottenskrapet
Citera
2026-05-03, 23:00
Medlem
Min rafar ger utslag kraftigt just nu. Gissar på babbe som flashar vilket är legio i de kretsarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in