2026-05-03, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -HoneyBadger-
Alla normala människor har ett abonnemang, jag själv t.ex, ringer, SMS:ar obegränsat, och kan spara upp till 100gb surf, för 99kr/mån..

Som sagt, jag upprepar; Alla Normala Människor Har Ett Abonnemang, varför har inte Carl Fredrik ett?

Kan du specifikt här ange ett kontantkort som ekonomiskt matchar mitt ovan nämnda abonnemang?

Nej, vet enbart att det ska vara billigt nu för tiden.

Själv har jag abonnemang så jag brukar inte jämföra .
Citera
2026-05-03, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexkiing
Du och micro113 kan bilda en förening där ni kan diskutera familjen Rasks gamla Hyresvärds-dokument hur mycket ni vill, men det är inte det som jag är här för att diskutera så blanda inte mig i era fanatiska subkultur-intressen.

Som sagt, om vi ska återgå till att diskutera Axels obehagliga kontaktförsök med Tessan, och era och Medviktarnas eländigt taffliga försök att försvara dessa, så är väl den allmänna rekommendationen att Axel borde ta till sig av det faktum att Tessan inte vill att Axel kontaktar henne mer med sinnessjuka AI-manipulerad bilder på Rask på SMS, eller skickar sinnessjuka mejl till henne. Hon vill nog inte heller att Axel besöker henne på hennes arbetsplats eller hovrar omkring i familjen Rasks kvarter.

Det är lite obehagligt att som kvinna ha en 46-årig gammal gubbe, som kallar Tessans dotter för horbarn i diverse livestreams på internet och som ber Alexander att ta livet av sig m.m., drällandes i ens fysiska närhet och i SMS och i mejl.

Heydari kanske gör bäst i att inte försvara en så uppenbart sinnessjuk person genom att ljuga friskt om Alexander och om Tessan. Medviktarna framstår som ganska dumma i huvudet när de försvarar Axels så ytterst obehagliga beteende. Ni som är troll på flashback spelar ju ingen roll att ni försvarar Axels beteende, men Heydari gör ju det helt öppet och offentligt. Det är ganska sjukt, Axel måste ju ha en och annan hållhake på Heydari för att han ska lyckas övertala dem till att begå seppuku på sin egen trovärdighet på detta sätt.

Möjligtvis är det så att Axel har lovat Heydari att hjälpa dem ekonomiskt i samband med att de kan komma att bli Joakim Lundell skadeståndsskyldiga, eller något annat villkorat som gör att Heydari känner sig tvingade till att bistå Axel med försvar. Frågan är om det räckte med att de vältrade ur sig 7 sanslösa lögner om Rask, eller om Axel bara behöver knäppa med fingrarna fler gånger så kommer minionerna till hans undsättning. Inte vet jag vad Axel och Heydaris upplägg är, men jag förstår inte syftet med att förnedra sig själva på detta sätt som Heydari gjorde. Om man nyligen har skapat en dokumentär om Rask, så är det inte strategiskt att hälla ut lögner om Rask på nätet på befallning av Axel i något försök att skydda och försvara Axels vidriga beteende. Det är bara sinnessjukt.

Det var du som kom dragandes med gamla dokument.

Hälsa Rask och berätta för honom att han kan se sig i stjärnorna efter ett kontaktförbud.

Du blir btw mer och mer psykotisk för varje inlägg du skriver.
Senast redigerad av cinmik 2026-05-03 kl. 16:34.
Citera
2026-05-03, 16:36
Medlem
alexkiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Axel har skickat till RASK, att de hamnat hos Therese för att Rask och hon själv angett fel telefonnummer är faktiskt på deras ansvar.

Tessan har aldrig uppgett sitt mobilnummer för Axel, eller bett honom kontakta henne, eller på annat sätt sökt kontakt med Axel.
Axel inledde sina kontaktförsök med Tessan 22 jan 2026 i samband med att det första SMS han skickade till hennes mobilnummer var en AI-manipulerad bild på Tessan man Alexander tillsammans med en annan kvinna.
Det är uteslutande envägskommunikation från Axel till Tessan, det enda Tessan har gjort är att svara på de SMS hon fått till sig av Axel som är exakt 3 SMS innan hon blockerad Axel, de här:

Va?
Vem är detta?

Får jag fråga en sak?
Varför har du mitt
nummer?

Och en fråga, varför
har skärpet två ändar?

Axel har sagt att Tessans man Alexander borde ta livit av sig, och sagt att tessans dotter är ett horbarn, samt MÄNGDER av annat om familjen Rask på Axels Youtube-kanal.

Tessan anmälde Axel och ansökt om kontaktförbud mot Axel.

Trots detta fortsätter Axel trakassera Tessan genom att mejla henne.
Citera
2026-05-03, 16:42
Medlem
Citat:
Det framgår tydligt att Axel kontaktade Tessan på det mobilnummer som är registrerat på Tessan och som är swishkopplat till Tessan.
Det framgår också i tydligt i SMS-meddelandena som Axel skickade till Tessan att Axels avsikt var att mottagaren skulle vara Tessan, det är inte logiskt att skicka (för Alexander) uppenbart AI-manipulerade bilder på honom och en kvinna till Rask och hänvda att de är äkta. Det finns ingen logik i det. Naturligtvis var de ämnade till Tessan, så att hon skulle tro att Alexander varit med en annan kvinna.
Tessan vill inte ha med Axel att göra, vill inte bli kontaktad av honom - trots det skickar Axel vidriga SMS till henne, samt mejlar henne.
Heydari stormar ut i Axels försvar och ljuger om Alexander Rask som om de vore betalda hit-men, som värsta målvakter. Helt meningslöst beteende, Axel är redan avslöjad men att ha passerat alla rimliga gränser i sjukligt beteende och Heydaris tafflig försök träffar helt fel och förstör bara det lilla förtroende någon kan ha haft för dem.

Att du mal på om samma skit hela tiden gör inte att det blir sant.

Varför låtsas du bry dig om Rask och hans kossa till fru för att kunna skriva om Axel?
Citera
2026-05-03, 16:44
Medlem
alexkiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Det var du som kom dragandes med gamla dokument.

Nej, det var Micro113 - och jag besvarade trollet med att ingen bryr sig om några dokument, att det är irrelevant.

Citat:
.. i olika dokument.

Så nu vet du det. Vill du diskutera dokument, så gör det med Micro113, som sagt.

Citat:
Du blir btw mer och mer psykotisk för varje inlägg du skriver.

Den som är psykotisk i sammanhanget är Axel:

Som aldrig förstår att han själv beter sig som en manisk stalker.
Som tränger sig på där han inte är välkommen.
Som skickar obehagliga SMS till Alexanders fru innehållande AI-manipulerad bild på Alexander med en kvinna (alltså, vem gör ens så?)
Som mejlar Tessan trots att Tessan blockat hans mobilnummer, anmält honom, ansökt om kontaktförbud mot honom och varit tydlig med att hon inte vill ha med honom att göra.
Som kallar Tessans dotter för horbarn.
Som ber Tessans man, och hennes dotters far, att döda sig själv.
etc..
etc..

Denna Axel går Heydari ut och försvarar genom att publicera 7 uppenbara lögner om Rask - man kan ju inte annat än tro att Axel betalar Heydari en stor summa för att göra en sån sak, men troligtvis inte. De är förmodligen bara så blindagalna i sitt hat att de inte ser hur vidrigt Axel beter sig mot Rasks anhöriga.
Senast redigerad av alexkiing 2026-05-03 kl. 16:46.
Citera
2026-05-03, 16:48
Medlem
alexkiings avatar
Citat:
Att du mal på om samma skit hela tiden gör inte att det blir sant.

Att jag "maler på" om sanningen hela tiden gör det inte mindre sant.
Så länge lögnen gör sig hörd, så tål sanning upprepas.

På tal om lögner så tål tråden för sakens skull att upprepa vilka lögner Heydari i ren panik hällde ur sig om Rask i sina försvar av Axels vidriga beteende mot Tessan och Tessans dotter:

Citat:
? Igen då, följande ljög Medviktarna ihop
Hörde att CFAR (1) sitter och fabulerar i vanlig ordning.
(2) Han har alltså fått ett par sms i februari som han svarar på direkt. Sedan väntar han tills han får slut på content i april (3) och låtsas nu att smsen har gått till hans fru. Och att det är riktade trakasserier, vilket han såklart kan säga (4) så länge han låter bli att läsa upp de delar som är direkt riktade till den "jävla baronjäveln".
I samma video (5) låtsas han att hans dotter har kallats för "ett horbarn" när det i själva verket var Rask som kallades för ett horbarn. Eftersom han är ett.
Hur som helst, både Baronens och baronessans nummer finns i ganska nya dokument från Trobo. (6) Att han inte står på sitt eget abonnemang ligger väl helt i linje med den arbetslösa byfånens allmäna omynderi?
(7) Det är DEFINITIVT han som mottagit och svarat på sms, och det är definitivt han som är ett horbarn. Allt är som vanligt med andra ord.
1. "sitter och fabulerar"
- Nej, Rask fabulerar bevisligen inte.

2. "Han har alltså fått ett par sms"
- Nej, lögn, Rasks fru fick SMS:en.

3. "och låtsas nu att smsen har gått till hans fru"
- Nej, lögn SMS:en gick till hans fru. Det är bevisat.

4. "så länge han låter bli att läsa upp de delar som är direkt riktade till den "jävla baronjäveln"."
- Lögn, ingenting i de SMS Rasks fru fick innan hon blockerade Axel är riktade till "jävla baronjäveln", så Rask kan inte "läsa upp" någonting han inte har sett.

5. "låtsas han att hans dotter har kallats för "ett horbarn" "
- Nej, lögn, Rask låtsas inte - det är oerhört svårt att tolka Axel, i den kontext det sägs, som att det handlar om någon annan än Rasks dotter.

6. "Att han inte står på sitt eget abonnemang"
- Lögn, Rask har ett kontantkort medan numret Axel SMS:ade sina obehagliga SMS till är Rasks frus abonnemang, det är registrerat på henne samt är dessutom Swishkopplat.

7. "Det är DEFINITIVT han som mottagit och svarat på sms"
- Lögner, det är Rasks fru som har mottagit Axels SMS, och det är Rasks fru som har besvarat dem. Det är bevisat.

Alla dessa 7 exempel i Instagram-inlägget är bevisat att de är lögner. Svart på vitt. Otroligt att man gör anspråk på att skapa en dokumentär om Rask och sen går ut och ljuger så uppenbart om Rask, man tar sig för pannan.

Förklara gärna du vilket av 1-7 som inte är lögn och varför? Det kan du inte, eftersom de allihop är rena 100% lögner.

Lögnerna är synade och tillintetgjorda.
Någon ursäkt från Heydari är inte att förvänta sig.
Någon ursäkt från Axel för vad han gjort mot Tessan och mot Tessans dotter är inte att förvänta sig.
Det är helt enkelt vidriga människor utan samvete.
Senast redigerad av alexkiing 2026-05-03 kl. 16:59.
Citera
2026-05-03, 16:48
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -HoneyBadger-
Alla normala människor har ett abonnemang, jag själv t.ex, ringer, SMS:ar obegränsat, och kan spara upp till 100gb surf, för 99kr/mån..

Som sagt, jag upprepar; Alla Normala Människor Har Ett Abonnemang, varför har inte Carl Fredrik ett?

Kan du specifikt här ange ett kontantkort som ekonomiskt matchar mitt ovan nämnda abonnemang?

FAKTA: Carl Fredrik Alexander Rask går sällan hemifrån.

TEORI: Han använder KANSKE det Internet de har till bostaden, till sin mobil. I så fall en av få utgifter han inte har helt i onödan. Om han måste ringa ett samtal med datatrafik i en app, eller skicka en nude, kolla hur många likes han fått på Instagram eller liknande kanske han väntar de sammanlagda 15 minuter det tar från han lämnat bostaden och hämtat hem dottern från förskolan. Jag vet inte. Men det är en TEORI.
Citera
2026-05-03, 16:51
Medlem
Citat:
Att jag "maler på" om sanningen hela tiden gör det inte mindre sant.

Du har målat upp en bild som inte är sann baserat på vad mytomanen Rask mal på om på youtube.

Ditt hat mot Axel lyser igenom hur mycket du än försöker förklä det i omtanke för makarna Rask.

Det funkar inte..
Citera
2026-05-03, 16:56
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Axel har skickat till RASK, att de hamnat hos Therese för att Rask och hon själv angett fel telefonnummer är faktiskt på deras ansvar.

Nej, det är det inte. Inte när Axel fått dessa nummer genom att begära ut offentliga handlingar som Rask och Fru Rask aldrig någonsin avsåg var att uppge sina nummer till hela jävla världen.

Inte när vi dessutom VET att Rask fyller i läxorna till barnen med tuschpennor och är helt hopplös på alla liknande plan, inte håller koll på om hans totala skadestånd är betalda osv.

Inte då Axel skickar random AI-bilder och chattar till skillnad från delger honom något relevant som "anmäld för förtal".
Senast redigerad av Spritnota 2026-05-03 kl. 17:01.
Citera
2026-05-03, 17:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Tessan har aldrig uppgett sitt mobilnummer för Axel, eller bett honom kontakta henne, eller på annat sätt sökt kontakt med Axel.

Har du svårt att fatta.
Han skickade till det nummer som Rask uppgett som sitt.
Citera
2026-05-03, 17:30
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Det är helt enkelt vidriga människor utan samvete.
Då undrar vän av ordning: vad tycker du om den osmakliga AI-bilden den porrskadade ÄckelBaronen postat på sin IG idag där han hånglar med fru Medvikt?

Den har han lagt upp och visar offentligt på sin IG (ej låst profil). Det tycker du såklart är helt ok?
Citera
2026-05-03, 17:46
Medlem
alexkiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Då undrar vän av ordning: vad tycker du om den osmakliga AI-bilden den porrskadade ÄckelBaronen postat på sin IG idag där han hånglar med fru Medvikt?

Den har han lagt upp och visar offentligt på sin IG (ej låst profil). Det tycker du såklart är helt ok?

Angående den bilden så konstaterar jag att Rask är naiv som inte förstår alls hur människor som Axel och Heydari fungerar.
Bilden är helt onödig och meningslös. Den provocerar inte Heydari alls, snarare älskar Heydari att Rask gör så där.
När Alexander "ger tillbaka" så undanröjer och förminskar han sin egen talan i saken, men samtidigt har Alexander flera gånger sagt att han inte bryr sig om alla manipulerade bilder på sig själv.
Det är inte det som är problemet.
Problemet är att en obehaglig gubbe skickar SMS till Tessan med en lögnaktig manipulerad bild som ska få henne att tro att Alexander varit med en kvinna.
Alexanders publicering av bilden på Instagram har inga sådana intentioner.

Däremot påverkar bilden inte alls vad Axel och Heydari gjort mot Tessan och mot Tessan dotter, varken förmildrar eller något annat.

Min teori är att Alexander publicerar denna bild i syfte att eskalera "bråket" så att han kan skapa mer uppföljande content, men ärligt talat så anser jag att det inte kommer fungera.
Rask är inte lika beräknande och manipulativ som Axel och Heydari är, så när han försöker provocera så träffar det fel.
Personer som Axel och Heydari provocerar man inte, för det ger bara såna människor energi och uppmärksamhet som göder dem.

Så nä, du har fel - jag tycker inte att Rasks Instagram-inlägg är helt ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in