Men om du jämför med dina idoler så har dom inte ens så många medlemmar fast dom ser gratis.
Jag tänker också att dom fick 5000 följare till första avsnittet.
Vilket koncept har han snott tycker du? hur många medlemmar ska dom ha för att du känner att ja men dom har ju faktiskt många betalda medlemmar.
Vad har inte snott?
Inte en enda av de serier han gjort är hans egen original, allt är billiga kopior av andra.
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Ja dom var jättenöjda kul att det blev så bra, alltid skön när man gör arrangörerna nöjda.
Klippen man ser så är det mycket dans och glada människor.
Ni tar som intäkt att de är nöjda för att de skrev ett kort "Tack för kvällen" - standard formulering - och inte sågade sitt eget evenemang ..
Tillåt mig asgarva.
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Varför blev spelningen framflyttad 40 minuter från 23.00 till 23.40 pga det var så lite folk? Hade de kanske en person som skötte insläppet så alla 2000 fick vänta på att komma in? Lite konstigt om alla biljetter var slutsålda men en majoritet av publiken vet inte nör det börjar (eller så är inte Jocke det dragplåstret som alla hans fans vill göra gällande)…
Saga Bard 23:12 - 30 april
Tio minuters försening?
Jag misstänker att man väntar in mer publik. Klockan är vid skrivandet av det här inläggets stund 23.11 och Joakim skulle kört igång för tio minuter sen.
De drar igång 23.40 och redan efter en halvtimme har folk börjat lämna ..
Saga Bard 00:17 - 1 maj
00:17
Där framme är det trångt, men bakåt börjar det tunna ut sig. Börjar ungdomen tröttna? Eller finns tider att passa?
När det gäller medlemsrekryteringen tror du det gått bra när de fått dumpa priset från 109 kr månaden till 79 kr + en gratis månad?
Och hur schysst är det mot dem som betalat 109 kr.
Skulle inte Jocke och Jonna lotta ut cash varje vecka till medlemmar på youtubekanalen?
Var det falsk marknadsföring?
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
När sa dom det?
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Kan ha varit för ett par månader sedan jag såg det på Jonnas IG storys när de gjorde som mest reklam för medlemskap på youtube.
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Hur har det gått med utlottning av cash till medlemmarna på youtube?
Mig veterligen har varken Joakim eller Jonna skrivit på Instagram Storys att det ska lottas ut några pengar. Däremot lovade Jonna i ett inlägg i början av mars att det skulle komma nya tävlingar varje vecka för betalande medlemmar. Det verkar dock inte ha skett.
I början på mars ska de haft en "tävling" med en vinst på 5 000 kr. Men det är oklart om det rörde sig om en tävling eller om det ska räknas som lotteri. Kravet för att delta var att betala för ett medlemskap. En tävling avgörs genom prestation, medan ett lotteri baseras på slump och i regel kräver tillstånd.
Om det är det sistnämnda är det troligt att Spelinspektionen reagerar negativt.
Läs gärna mitt tidigare inlägg här:
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
I början på mars publicerade Jonna en story på Instagram. Bilden visade en trälåda med pengar i, tidigare har paret informerat om att de skulle ha en tävling för betalande medlemmar, vinsten skulle vara 5 000 kr.
Jonna skrev (det är jag som har fetat och strukit under en del av texten): "Nu finns första tävlingen uppe för medlemmar på YouTube och det kommer nya varje vecka för er med riktigt bra priser! Samt in får exklusiva videos och serier" Sen visas texten "Bli medlem här".
Lite funderingar kring detta:
1. Hur genomfördes den första tävlingen, vad krävdes för att delta (mer än medlemsskap) och vem vann 5 000 kr?
2. Hur många tävlingar har faktiskt publicerats sedan början på mars?
Så vitt jag vet har det inte dykt upp några tävlingar sedan dess och paret Lundell verkar inte ha marknadsfört några mer tävlingar, det rör sig om en period på ca 6-7 veckor.
Om det stämmer, och "nya tävlingar varje vecka" användes som ett säljargument för att få folk att bli betalande medlemmar, kan det då betraktas som vilseledande marknadsföring?
Mig veterligen har varken Joakim eller Jonna skrivit på Instagram Storys att det ska lottas ut några pengar. Däremot lovade Jonna i ett inlägg i början av mars att det skulle komma nya tävlingar varje vecka för betalande medlemmar. Det verkar dock inte ha skett.
I början på mars ska de haft en "tävling" med en vinst på 5 000 kr. Men det är oklart om det rörde sig om en tävling eller om det ska räknas som lotteri. Kravet för att delta var att betala för ett medlemskap. En tävling avgörs genom prestation, medan ett lotteri baseras på slump och i regel kräver tillstånd.
Om det är det sistnämnda är det troligt att Spelinspektionen reagerar negativt.
Läs gärna mitt tidigare inlägg här:
Se där. Då mindes jag nästan rätt.
Har inte hört något om tävling/lotteri sedan dess så man kan undra hur det har gått.
1. I vloggen (där Joakim påstår att medlemmar ska få se 'Mördarna' den 1 april) framgår att medlemskapet kostar 109 kr/mån. Om siffran nu är 79 kr, tyder det på att de tvingats sänka priset för att locka folk, knappast ett tecken på succé.
2. Att de skulle "tjäna" 395 000 är rent hittepå. Du blandar ihop omsättning med vinst.
Innan Joakim ser en krona försvinner:
a) YouTubes avgift på 30%
b) Ninetone ska väl också ha sin del av kakan
c) Ev. transaktionsavgifter
d) 25% moms till staten
e) Företagsskatter, produktionskostnader osv.
Att påstå att de tjänar hela summan är som att tro att ägaren till en matbutik får behålla varenda krona som kunderna betalar i kassan.
Jag skulle gärna vilja se bevis på att Joakim och Jonna faktiskt har 5 000 betalande medlemmar. Men högst upp på önskelistan står ett bevis på att de har en licens från IDTV/All3Media Group, det vill säga att de faktiskt får sända en sån uppenbar kopia av formatet 'The Traitors' ('Förrädarna').
Skriv och fråga honom så kommer du få dom svar du vill ha han har inga problem med det.
När det gäller medlemsrekryteringen tror du det gått bra när de fått dumpa priset från 109 kr månaden till 79 kr + en gratis månad?
Och hur schysst är det mot dem som betalat 109 kr.
Man kan ju tänka sig att de som betalar för medlemskapet vill känna att de får något extra och lite exklusivt tillbaka. Men om samma material ändå släpps för alla ganska kort efteråt så försvinner ju den känslan rätt mycket. Då blir det mest att de som betalar bara får se lite tidigare, snarare än att få något som faktiskt är unikt för medlemmar.
Sen blir det ju ännu mer tveksamt när saker som 'Mördarna' utlovas till ett visst datum för medlemmar, men där det samtidigt inte verkar ha kommit ut som planerat. Frågan är ju om det kommer kunna publiceras överhuvudtaget.
Dessutom verkar de utlovade tävlingarna varje vecka också utebli, vilket gör att helheten för medlemsskapet inte riktigt känns som det som först presenterades.
Nu var det ju inte frågan men jag antar att det är jobbigt om han inte sagt ett ljud om det (jag har inte sett nåt i alla fall) men jag kan spela med i ditt spel. Kan du länka några artiklar som pratar om detta som ser ”väldigt bra ut” och gärna innehåller några intervjuer med deltagare. Annars börjar man undra då det finns folk som varit på plats som berättat om den totala motsatsen.
Se så, nu måste du ju bevisa motsatsen. Jag väntar och kollar den totala sågningen som Anis gjorde igen så länge. Det är fantastiskt roligt!
Jo vet att jag alltid ska bevisa motsatsen men ingen annan.
Gå tillbaka i tråden så har jag länkat till liverapporteringen eller så kan du välja att kontakta Sara Bard som är journalist och var på plats hela tiden.
Jo vet att jag alltid ska bevisa motsatsen men ingen annan.
Gå tillbaka i tråden så har jag länkat till liverapporteringen eller så kan du välja att kontakta Sara Bard som är journalist och var på plats hela tiden.
Jag har ju citerat därifrån.
Det där finns ju inte med. Tvärtom även om reportern är så okritisk som bara lokakblaskor kan vara så är det ju uttalat att publiken inte är på plats när hans ska dra igång .-- och att folk lämnar tidigt.
Hennes kommentarer däremellan är ju inte någon direkt hyllning, utan en sparsam rapportering med ganska kritisk underton.