2026-05-03, 00:27
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Många av de som röstade på Trump trodde på detta, och det är delvis pga detta som Trump kommer tanka i mellanårsvalen. Iran-kriget har lägre stöd i USA just nu än vad Vietnam-kriget hade när det var som värst.

Nä. Inte Ukrainagrejen på 24h det var det ingen som trodde på. Däremot kan mellanösterngrejen göra folk pist.
2026-05-03, 00:30
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Jag vill inte dömma men många många Svenskar på högerkanten var väldigt förtjusta i Trump tills han visade sina sanna färger. Finns otaliga trådar där användare postade sin kärlek till karln och i sanningens namn så tycker jag man borde jaga igenom dom här på FB.

Samtidigt - en charlatan som duperade inte bara industrimagnater utan experter, PR-folk och gud vet med - det skulle ju vara att anta att folk är övermänniskor om man inte accepterade att dom med blev duperade av den här feta, småkukade tupe-kuken?

Det MÅSTE få vara ok, när man ska jaga mellan jobb, barn (eller barnbarn), hobbys och självintresse att bli lurad av nån vars hela karriär har handlat om att just lura folk som inte hade tid att alltid bemöta hans hittepå.

All heder till dom som nu, lite senare, insåg "vänta den här karln är en jävla fitta!"

Cool story bro. Ingen blev duperad. Folk röstade på honom för att de hatade vänsterliberala demokraterna så mycket. Det är skitkul hur folk som du aldrig förstod hur folk kunde rösta på honom, och fortfarande inte förstår. Clue less. Lever i en bubbla.
2026-05-03, 00:36
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Nä. Inte Ukrainagrejen på 24h det var det ingen som trodde på. Däremot kan mellanösterngrejen göra folk pist.

Sluta snacka skit. Det var en stor del av MAGA-rörelsen som trodde på detta, dvs att Trump skulle sluta tömma statskassan i krig på andra sidan jorden. Stort missnöje med detta.

Sen finns det viss förståelse med Iran, med tanke på hur indoktrinerade amerikanerna har varit ända sedan Bushs polare Bin Laden fick skulden för 9/11. Men även den bägaren har runnit över sedan länge.

Just nu klamrar sig Trump kvar enbart tack vare stödet från fundamentalisterna i kulten.
2026-05-03, 00:37
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Haha nej, ingen trodde att han skulle avsluta kriget i Ukraina på 24h. I Mellanöstern ser han däremot ut att gjort bort sig ja. Men det spelar som jag skrev ingen roll vad han gör. Anledningarna att rösta bort demokraterna blir inte mindre oavsett vad han gör.

Han har gjort bort sig fullständigt. Skapat mer kaos i världen när han lovade precis det motsatta.
Att hans mest lojala supporters inte bryr sig om alla fel är ingen nyhet. Men på samma sett som han gjorde bort sig med Pandemin och de massiva protesterna efter att George Floyd sköts ihjäl, så kommer också kriget med Iran, de misslyckade tullarna, ICE skjutningarna, hot mot Grönland och alla andra galenskaper spegla hela andra mandatperioden.

I slutänden kommer detta ha en stor påverkan på valet 2026 och 2028 när republikanerna inte kommer ha en chans. Så vida han inte ställer in hela skiten alltså.
2026-05-03, 00:39
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Sluta snacka skit. Det var en stor del av MAGA-rörelsen som trodde på detta, dvs att Trump skulle sluta tömma statskassan i krig på andra sidan jorden. Stort missnöje med detta.

Sen finns det viss förståelse med Iran, med tanke på hur indoktrinerade amerikanerna har varit ända sedan Bushs polare Bin Laden fick skulden för 9/11. Men även den bägaren har runnit över sedan länge.

Just nu klamrar sig Trump kvar enbart tack vare stödet från fundamentalisterna i kulten.

Din låga iq hindrar dig från att förstå att jag anser att Trump gjort bort sig i mellanöstern, men att det inte tar bort någon anledning till att han röstades fram. Läs gärna mina inlägg flera gånger, jag förstår att det är komplex logik för dig.
2026-05-03, 00:47
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Din låga iq hindrar dig från att förstå att jag anser att Trump gjort bort sig i mellanöstern, men att det inte tar bort någon anledning till att han röstades fram. Läs gärna mina inlägg flera gånger, jag förstår att det är komplex logik för dig.

Jag säger att det var en stor anledning till MAGAs support för att Trump röstades fram som 47. Det har inget med min intelligens att göra. Det är enkel fakta.

Tråkigt för dig att förlora debatten och behöva gå på tvivelaktiga fulgrepp/pungslag som att börja diskutera intelligenskvoter. Trevlig helg min broder!
2026-05-03, 00:49
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Han har gjort bort sig fullständigt. Skapat mer kaos i världen när han lovade precis det motsatta.
Att hans mest lojala supporters inte bryr sig om alla fel är ingen nyhet. Men på samma sett som han gjorde bort sig med Pandemin och de massiva protesterna efter att George Floyd sköts ihjäl, så kommer också kriget med Iran, de misslyckade tullarna, ICE skjutningarna, hot mot Grönland och alla andra galenskaper spegla hela andra mandatperioden.

I slutänden kommer detta ha en stor påverkan på valet 2026 och 2028 när republikanerna inte kommer ha en chans. Så vida han inte ställer in hela skiten alltså.

Apkravallerna efter att narkomanen George Floyd dog ledde tvärt om till att stödet för Trump ökade, förståeligt. Även hans pandemiposition gav honom mycket stöd.
Grönland och Iran däremot kan ställa till det rejält för republikanerna. Kanske att Tucker Carlsson har en chans, han har distansierat sig tillräckligt mycket mot Irankriget. Så länge demokraterna håller kvar vid identitetspolitiken så tror jag inte de kommer vara så framgångsrika. Varför vill ni mörka all identitetspolitik som ni körde ner i halsen på folk? Varför står ni inte för vad ni pysslade med? Känns fegt och lågt. Skapar polarisering.
2026-05-03, 00:50
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Jag säger att det var en stor anledning till MAGAs support för att Trump röstades fram som 47. Det har inget med min intelligens att göra. Det är enkel fakta.

Tråkigt för dig att förlora debatten och behöva gå på tvivelaktiga fulgrepp/pungslag som att börja diskutera intelligenskvoter. Trevlig helg min broder!

Du förstår ju inte vad jag skriver och jag måste upprepa mig, klart det blir irriterande. Trevlig helg.
2026-05-03, 00:53
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Du förstår ju inte vad jag skriver och jag måste upprepa mig, klart det blir irriterande. Trevlig helg.

Jag förstår exakt varenda ord du skriver. Jag misstänker att du förväxlar mig med med någon annan av dina trätobröder i tråden. Ja, trevlig helg. Klart slut.
2026-05-03, 00:55
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Jag förstår exakt varenda ord du skriver. Jag misstänker att du förväxlar mig med med någon annan av dina trätobröder i tråden. Ja, trevlig helg. Klart slut.

Då ber jag om ursäkt ifall så är fallet. Trevlig helg.
2026-05-03, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men ok. Allmänbildning är inte för alla.

Det var ju då man insåg att nja. Denna Trump är nog inte så bra. Dagarna efteråt hyllade han ju Putin också.

Att inte erkänna en valförlust är väl bland det magstarkaste en Amerikansk president gjort.den att fortfarande föredra Trump efter all idioti han ställer till med handlar nog endast om ett hat mot vänster.woke Liberalism.ja även Demokrati.
Just saying.
2026-05-03, 00:58
Medlem
Roligaste tråden på länge

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in