2026-05-02, 23:00
Medlem
triptykens avatar
Jag vill inte dömma men många många Svenskar på högerkanten var väldigt förtjusta i Trump tills han visade sina sanna färger. Finns otaliga trådar där användare postade sin kärlek till karln och i sanningens namn så tycker jag man borde jaga igenom dom här på FB.

Samtidigt - en charlatan som duperade inte bara industrimagnater utan experter, PR-folk och gud vet med - det skulle ju vara att anta att folk är övermänniskor om man inte accepterade att dom med blev duperade av den här feta, småkukade tupe-kuken?

Det MÅSTE få vara ok, när man ska jaga mellan jobb, barn (eller barnbarn), hobbys och självintresse att bli lurad av nån vars hela karriär har handlat om att just lura folk som inte hade tid att alltid bemöta hans hittepå.

All heder till dom som nu, lite senare, insåg "vänta den här karln är en jävla fitta!"
2026-05-02, 23:01
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Var själv positiv till Trump tills det där mötet i Vita Huset...

Man såg detta komma redan 2024. Trump har alltid varit på Putins sida.
Om inte Biden vunnit 2020 så hade Trump tvingat Zelensky att gå med på alla Putins krav.
2026-05-02, 23:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Man såg detta komma redan 2024. Trump har alltid varit på Putins sida.
Om inte Biden vunnit 2020 så hade Trump tvingat Zelensky att gå med på alla Putins krav.

Jo sant. Men man trodde ju att Trump skulle ha en lugnande effekt. Det var ju just under Biden som Putin gick all bananas. Att just därför det skulle bli en deeskalering. Men det blev ju snabbt uppenbart att Trump var till att närmast till allt gå Putin till mötes på allt. Att Ukraina skulle ge upp land som ryssen inte ens ockuperade.
2026-05-02, 23:13
Medlem
Trump är inte hitler, stalin eller ens mullorna i Iran. Ts borde ta medicin mot sin hysteri, låt mig gissa att han gjort hundratals inlägg om dumma trump/höger/möjligen israel, ryssland och orban men helt "glömmer" hamas, kina och majoriteten av mellanöstern och afrika? Går inte ta sådana hycklare seriöst.

Jaha, tämligen nystartat konto, få inlägg.. Sossetroll från sveavägen inför valet månne.
2026-05-02, 23:21
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Jag tyckte själv en hel del som Trump sa var bra. Särskilt det här med att inte kriga. Tyvärr gjorde han ju tvärtom och har väl bråkat med alla utan Israel.

Men Trumpmotståndarna kan knappast säga ”va var det vi sa?” För ingen kunde förutse de här grejerna.

Sen har han gjort en del bra grejer med. Fått Natoländerna att höja sina försvarsanslag till exempel.

Sen har han ju visat USAs rätta ansikte och fått oss att förstå att vi inte har USA som håller oss om ryggen.

Förhoppningsvis tar vi oss igenom hans mandatperiod utan världskrig eller depression. Oavsett så har jag svårt att se hur Europa skulle misslyckas med att gå stärkta ur det här. Den europeiska gemenskapen känns starkare än någonsin.
2026-05-02, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ok det förklarar saken. Vi har ett rysstroll i tråden! Ursäkta om jag visste det innan hade jag inte svarat dig ens. Du visste vad det handlade om men ville bara dra detta till ditt Putin-runkande.
Skiter fullständigt i ryssland/ukraina konflikten. Du duckar fortfarande frågan.
2026-05-02, 23:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Jag tyckte själv en hel del som Trump sa var bra. Särskilt det här med att inte kriga. Tyvärr gjorde han ju tvärtom och har väl bråkat med alla utan Israel.

Men Trumpmotståndarna kan knappast säga ”va var det vi sa?” För ingen kunde förutse de här grejerna.

Sen har han gjort en del bra grejer med. Fått Natoländerna att höja sina försvarsanslag till exempel.

Sen har han ju visat USAs rätta ansikte och fått oss att förstå att vi inte har USA som håller oss om ryggen.

Förhoppningsvis tar vi oss igenom hans mandatperiod utan världskrig eller depression. Oavsett så har jag svårt att se hur Europa skulle misslyckas med att gå stärkta ur det här. Den europeiska gemenskapen känns starkare än någonsin.

Japp det är ju plus! Han har ju verkligen enat Europa. Att vi fan behöver inte USA. Fått Kanada att inse också att de är en jätte som faktiskt på egen hand kan samarbeta mer med just tex Europa.

Amerikanerna gillar ju honom fortsatt i regel idag. Men han har ju på rekord låg tid sabbat det förtroende och de avtal USA arbetat fram i nära 200 år. De som gjort USA såpass rika.

Det är ju faktiskt nu man inser hur fan usel han faktiskt var och är som affärsman. Han ärvde ju ett imperium men gått i personlig konkurs 3 ggr. Idag om man skulle räkna, så det han äger mot det han är skyldig är många miljarder minus.

Edit: Usel affärsman. Extremt bra showman. Jag menar han är ju inte dum. Han lyckades mobilisera allt detta med USA can osv. Bli vald som president. Kan tala till massorna. Påminner litet om en viss mr H.
Senast redigerad av Zaedrews 2026-05-02 kl. 23:35.
2026-05-03, 00:03
Medlem
Tearsinrains avatar
Mycket TDS här i tråden. Tycker ni Trump är dålig för nån på Aftonbladet sa det?
2026-05-03, 00:07
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilostolen
Normalintelligenta och anti-fascistiska svenskar förstod redan för många år sedan vilket elände denna regim skulle ställa till med. Jag tänker att vi listar de svenskar som i något läge stöttat Trumpregimen, kan vara bra som avskräckning för kommande generationer. Vi börjar med:

-Björn Söder, Mattias Karlsson, Rashid Farivar m fl som ville nominera Trump till fredspris, bl a med motiveringen: ”Presidentens förmåga att hantera svåra konflikter med diplomati och styrka”

Fyll gärna på med fler pappskallar/fascister!

Hahaha "anti-fascistisk"

AFA med andra ord. Eller kommunister om man är mer exakt.

Trump valdes som motstånd mot kommunistisk identitetspolitik och åsiktscensur. Motstånd mot könsbyte på barn. Rasism mot vita. Kvotering och mångfald. Avindustrialisering. Ingenting har gör kommer ta bort det vänsterliberala vansinnet som behövdes röstas bort.
2026-05-03, 00:14
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Hahaha "anti-fascistisk"

AFA med andra ord. Eller kommunister om man är mer exakt.

Trump valdes som motstånd mot kommunistisk identitetspolitik och åsiktscensur. Motstånd mot könsbyte på barn. Rasism mot vita. Kvotering och mångfald. Avindustrialisering. Ingenting har gör kommer ta bort det vänsterliberala vansinnet som behövdes röstas bort.

Han valdes även till stor del pga uttalanden som att "avsluta Ukraina-kriget på 24h", och att satsa på USA istället för att bedriva meningslösa krig i mellanöstern. Det gick ju sådär..
2026-05-03, 00:20
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Han valdes även till stor del pga uttalanden som att "avsluta Ukraina-kriget på 24h", och att satsa på USA istället för att bedriva meningslösa krig i mellanöstern. Det gick ju sådär..

Haha nej, ingen trodde att han skulle avsluta kriget i Ukraina på 24h. I Mellanöstern ser han däremot ut att gjort bort sig ja. Men det spelar som jag skrev ingen roll vad han gör. Anledningarna att rösta bort demokraterna blir inte mindre oavsett vad han gör.
2026-05-03, 00:24
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Haha nej, ingen trodde att han skulle avsluta kriget i Ukraina på 24h. I Mellanöstern ser han däremot ut att gjort bort sig ja. Men det spelar som jag skrev ingen roll vad han gör. Anledningarna att rösta bort demokraterna blir inte mindre oavsett vad han gör.

Många av de som röstade på Trump trodde på detta, och det är delvis pga detta som Trump kommer tanka i mellanårsvalen. Iran-kriget har lägre stöd i USA just nu än vad Vietnam-kriget hade när det var som värst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in