Citat:
Ursprungligen postat av
Kapitalistkalle
Jag tyckte själv en hel del som Trump sa var bra. Särskilt det här med att inte kriga. Tyvärr gjorde han ju tvärtom och har väl bråkat med alla utan Israel.
Men Trumpmotståndarna kan knappast säga ”va var det vi sa?” För ingen kunde förutse de här grejerna.
Sen har han gjort en del bra grejer med. Fått Natoländerna att höja sina försvarsanslag till exempel.
Sen har han ju visat USAs rätta ansikte och fått oss att förstå att vi inte har USA som håller oss om ryggen.
Förhoppningsvis tar vi oss igenom hans mandatperiod utan världskrig eller depression. Oavsett så har jag svårt att se hur Europa skulle misslyckas med att gå stärkta ur det här. Den europeiska gemenskapen känns starkare än någonsin.
Japp det är ju plus! Han har ju verkligen enat Europa. Att vi fan behöver inte USA. Fått Kanada att inse också att de är en jätte som faktiskt på egen hand kan samarbeta mer med just tex Europa.
Amerikanerna gillar ju honom fortsatt i regel idag. Men han har ju på rekord låg tid sabbat det förtroende och de avtal USA arbetat fram i nära 200 år. De som gjort USA såpass rika.
Det är ju faktiskt nu man inser hur fan usel han faktiskt var och är som affärsman. Han ärvde ju ett imperium men gått i personlig konkurs 3 ggr. Idag om man skulle räkna, så det han äger mot det han är skyldig är många miljarder minus.
Edit: Usel affärsman. Extremt bra showman. Jag menar han är ju inte dum. Han lyckades mobilisera allt detta med USA can osv. Bli vald som president. Kan tala till massorna. Påminner litet om en viss mr H.