2026-05-02, 18:58
  #13
Medlem
Europes avatar
En kompromiss: om vänstern varje gång är framme och spolar bort kisset och plockar bort bajset från alla de romer och invandrare de ville ha hit, så kan vi införa att hundägare, utöver att plocka upp bajset som de ska göra redan idag (åtminstone här i Stockholm), även spolar bort sina hundars kiss. Då tar alla sitt ansvar för sina raringar.

Edit: Vid de läger vi har här jag bor, eller på andra håll, som till exempel tidigare Sorgenfrilägret i Malmö, så borde det vara lag på att de som vurmar för lägren, samt de makthavare som tillåter dem, måste varje dag närvara och föra bort avföringen och spola bort urin från både läger och hela omgivningen:

Citat:
Lägret hade upprättats utan markägarens tillåtelse, och Malmö kommun hade överösts av brev där många förfasades över att något som kunde liknas vid en kåkstad byggdes upp i centrala Malmö.[2]

Kyrkogårdsförvaltningen rapporterade hur det vi Sankt Pauli kyrkogård, som låg några hundra meter från lägret, hur det hade blivit vanligare med nedskräpning, avföring, och kondomer i buskagen runt kyrkogården.[2]

Miljönämnden krävde att fastighetsägaren själv skulle röja upp och städa på tomten. Fastighetsägaren behövde hjälp att få bort människorna från lägret, men polisen hänvisade till Kronofogden. Kronofogden svarade att de inte kunde avvisa någon utan att känna till identiteten på alla. Malmöpolisen vägrade hjälpa till att identifiera folk eftersom polisens jurister givit besked att polisen inte fick identifiera människor i det syftet åt någon annan.[2]
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sorgenfril%C3%A4gret
__________________
Senast redigerad av Europe 2026-05-02 kl. 19:07.
Citera
2026-05-02, 19:05
  #14
Medlem
zombie-nations avatar
Vår hund får inte kissa på cyklar, postlådor, grindar osv. Så gör väl alla hundägare? Hon får kissa på gräset, på träd, stenar osv. Sverige speciellt utanför innerstan i Stockholm har grönområden överallt. Vi har helt enkelt inte det problemet. Men vissa vill se Sverige tomt på husdjur. De ylar om att man inte ska få ha katt i lägenhet och att alla hundar är livsfarliga och bits.
Citera
2026-05-02, 19:10
  #15
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vår hund får inte kissa på cyklar, postlådor, grindar osv. Så gör väl alla hundägare? Hon får kissa på gräset, på träd, stenar osv. Sverige speciellt utanför innerstan i Stockholm har grönområden överallt. Vi har helt enkelt inte det problemet. Men vissa vill se Sverige tomt på husdjur. De ylar om att man inte ska få ha katt i lägenhet och att alla hundar är livsfarliga och bits.

Jag själv lät inte mina hundar göra det, men det finns hundägare här i Stockholm som låter sina hundar springa fritt, trots koppeltvånget, så de märker säkert inte ens alltid när det sker. En liknande bestämmelse lär inte heller ändra deras beteende mer än koppeltvånget har gjort.
Citera
2026-05-02, 19:23
  #16
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag själv lät inte mina hundar göra det, men det finns hundägare här i Stockholm som låter sina hundar springa fritt, trots koppeltvånget, så de märker säkert inte ens alltid när det sker. En liknande bestämmelse lär inte heller ändra deras beteende mer än koppeltvånget har gjort.

Nä, struntar man i en sak så struntar man i en annan. Tycker de får nöja sig att man tar upp bajset. Har inte sett lösspringande hundar där jag bor. Skulle aldrig våga släppa hunden annat än på ett säkert ställe.
Citera
2026-05-02, 19:42
  #17
Medlem
Dotards avatar
Bra initiativ.
Vidriga hundägare som låter sina vidriga äckliga hundar pissa överallt. Pisset fräter sönder stolpar, staket, brevlådor, blomlådor, allt som kommer i dessa satans varelsers väg.
Citera
2026-05-02, 21:30
  #18
Medlem
Zoologens avatar
Det ligger mycket i att Medelhavets varma klimat alstrar en annan odör än den svenska midvintern. Men man kan tänka till när man låter hunden pinka - inte precis på grannens staketstolpe.
Samt hur ofta man låter hunden lyfta på benet. Det handlar ju inte bara om att han är kissnödig, han vill ju pinka revir. En grannfru rastade en gång min hund och berättade stolt att han minsann hade stannat 23 gånger. Det blev inga fler promenader för dem.
Citera
2026-05-02, 21:40
  #19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Är det så kul att se gul snö vid var och varannan lyktstolpe under vinterns söndagspromenader?

det är väl fan lika trist att se vit snö som gul?
jävla spånplatta
Citera
2026-05-02, 22:02
  #20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei
det är väl fan lika trist att se vit snö som gul?
Jasså. Då tycker vi olika där.
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei
jävla spånplatta
Vad har byggmaterial med hundkiss att göra?
Citera
2026-05-02, 22:05
  #21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Jasså. Då tycker vi olika där.
Vad har byggmaterial med hundkiss att göra?

lika mkt som lyktstolpar har med hundpiss att göra.
-spånplatta.
Citera
2026-05-02, 22:07
  #22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei
lika mkt som lyktstolpar har med hundpiss att göra.
-spånplatta.
Nu har jag inte skrivit något om lyktstolpar, utan endast att det är obehagligt att se gul snö.
Citera
2026-05-02, 22:14
  #23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Nu har jag inte skrivit något om lyktstolpar, utan endast att det är obehagligt att se gul snö.
det kan vara öl, testa o smaka på det?

hundar pissar där dom ska, ska väl fan i nte behövas stå med en flaska o späda ut pisset med...
Citera
2026-05-02, 22:42
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Låter helt sinnessjukt
Får hoppas vattnet ställer till med andra problem 😏
Hoppas nu inte svenska batikhäxeluder ser artikeln och försöker få igenom sånt trams i Sverige
Håller med. Visst hundskit är en sak. Men pinket lär inte störa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in