En kompromiss: om vänstern varje gång är framme och spolar bort kisset och plockar bort bajset från alla de romer och invandrare de ville ha hit, så kan vi införa att hundägare, utöver att plocka upp bajset som de ska göra redan idag (åtminstone här i Stockholm), även spolar bort sina hundars kiss. Då tar alla sitt ansvar för sina raringar.
Edit: Vid de läger vi har här jag bor, eller på andra håll, som till exempel tidigare Sorgenfrilägret i Malmö, så borde det vara lag på att de som vurmar för lägren, samt de makthavare som tillåter dem, måste varje dag närvara och föra bort avföringen och spola bort urin från både läger och hela omgivningen:
Citat:
Lägret hade upprättats utan markägarens tillåtelse, och Malmö kommun hade överösts av brev där många förfasades över att något som kunde liknas vid en kåkstad byggdes upp i centrala Malmö.[2]
Kyrkogårdsförvaltningen rapporterade hur det vi Sankt Pauli kyrkogård, som låg några hundra meter från lägret, hur det hade blivit vanligare med nedskräpning, avföring, och kondomer i buskagen runt kyrkogården.[2]
Miljönämnden krävde att fastighetsägaren själv skulle röja upp och städa på tomten. Fastighetsägaren behövde hjälp att få bort människorna från lägret, men polisen hänvisade till Kronofogden. Kronofogden svarade att de inte kunde avvisa någon utan att känna till identiteten på alla. Malmöpolisen vägrade hjälpa till att identifiera folk eftersom polisens jurister givit besked att polisen inte fick identifiera människor i det syftet åt någon annan.[2]
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sorgenfril%C3%A4gret