2026-05-02, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Du borde kanske kolla lite närmare på vad Google AI svaren länkar till.
Inte direkt nånting som skulle vara som din beskrivning nedan

Inte?
Explosive devices triggered by loud audio, often referred to as acoustic-triggered or sound-activated improvised explosive devices (IEDs), belong to the category of victim-operated triggers. These devices are designed to initiate a, [main charge] based on specific sound frequencies or high-amplitude noise levels, such as a gunshot or a sudden, loud sound
Inte?

Citat:
Såret som jetstrålen skulle orsaka, vad trodde du onopono?
Såret som jet-strålen orsakade återstår att beskrivas med text och bild = du vet inte om det är "kauteriserat" eller inte.

Citat:
Bestäm dig, är chaped charge så som Aaron Bray beskrivit det som?
dvs den "strålar" ut från en av kortsidorna?
https://x.com/jonaaronbray/status/1971965690619089131/photo/1
Så som Jon Aaron bray ritat den här, så är det varken kortsida eller långsida.
Han har inte "ritat" den i bilderna du länkar till. Bilderna visar att mikrofonen står på högkant = se det skarpa vecket i T-shirten.

Citat:
Menar du att enheten bestått av något annat än plast på låbgsidorna, för att inte gå sönder?
Nej, jag menar att mikrofonens fram och baksidor består av plast.

Citat:
Där idiotförklarar du dig själv.
Du skrev:
Hur jag vet att explosionen skulle skadat t-shirten och kroppen?
Det är vad som krävs för att utlösa en shaped charge.
Hur kraftfull är en shaped charge? = Hur långt är ett rep?

Citat:
En fråga till dig onopono, är du seriös, eller larvar du dig bara?
Som sagt, antingen så trollar du eller så har du en skruv lös.

Jag är fortfarande osäker här....
Citera
2026-05-02, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Inte?
Explosive devices triggered by loud audio, often referred to as acoustic-triggered or sound-activated improvised explosive devices (IEDs), belong to the category of victim-operated triggers. These devices are designed to initiate a, [main charge] based on specific sound frequencies or high-amplitude noise levels, such as a gunshot or a sudden, loud sound
Inte?
Ok, länka källan till detta, tack.
Och inte en google sökning!
Citera
2026-05-02, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Framför allt så menar jag att det inte går utanför kontrollerade miljöer. För att inte tala om att dom allra flesta sidor jag tittade på pratade om ultraljud.

Ett gevärsskott har alldeles för brett frekvensomfång och man hade behövt kalibrera mekanismen efter flera faktorer, faktorer man inte veta i förväg. Dom mekanismer jag hittade information om behövde kalibreras väldigt exakt. För brett frekvensomfång är osäkert för då kan andra saker än det önskade ljudet utlösa, för smalt så räcker det att det kommer typ.. 1000 personer mer än man hade räknat med vid kalibrering för att ljudet skulle bli fel.
Det finns ingenting som kommer ens i närheten av ljudet av ett 'high powered' gevärsskott i den miljön = ett universitetscampus.

Citat:
Den teori du stöder behöver så många rörliga delar för att gå ihop. Delar som måste klaffa perfekt och minsta lilla avvikelsen gör att allting går åt helvete.
Just en akustisk trigger är inga konstigheter, nej. Annars så stämmer det att ett politiskt mord av det här slaget innehåller många rörliga delar där mycket kan gå fel, men är en risk man anser värd att ta, givet att man också kontrollerar utredningen fullt ut.

Time will tell...
Citera
2026-05-02, 21:50
Medlem
Citat:
Han har inte "ritat" den i bilderna du länkar till. Bilderna visar att mikrofonen står på högkant = se det skarpa vecket i T-shirten.

Nej, jag menar att mikrofonens fram och baksidor består av plast.

Det röda strecket på en av bilderna https://x.com/jonaaronbray/status/1971965690619089131/photo/1
Även ett batteri hade inte tagit den riktningen.
Och vinkeln stämmer inte med skadan i halsen heller.
Försökte de träffa huvudet med denna shaped charge?

Då hade dessa fram och baksidor av mikrofonen i plast splittrats i småbitar, skadat, fastnat i kroppen och skadat tröjan.
Citera
2026-05-02, 21:54
Avstängd
Comitiums avatar
Charlie Kirk kommer snart att vara glömd och ingen har en susning om vem det var. Så varför bry sig?
Citera
2026-05-02, 21:57
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Aha, och AI svarar också att det var ett plan som flög in i Pentagon. Fast då är det väl lögn?

Ifrågasätter du att det utfördes markarbeten på Utah Valley universitet mindre än 1 vecka efter att mordet på CK utförts, eller vad dillar du om?
Citera
2026-05-02, 21:59
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Charlie Kirk kommer snart att vara glömd och ingen har en susning om vem det var. Så varför bry sig?

JFK är fortfarande inte glömd. Bara för att just du hellre ser Paradise Hotel och petar dig i naveln, betyder inte att alla andra är som du.
Citera
2026-05-02, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Det röda strecket på en av bilderna https://x.com/jonaaronbray/status/1971965690619089131/photo/1
Även ett batteri hade inte tagit den riktningen.
Och vinkeln stämmer inte med skadan i halsen heller.
Försökte de träffa huvudet med denna shaped charge?
Bray menar att batteriet skickades ut från vänster sida av mikrofonen och in i halsen.

Citat:
Då hade dessa fram och baksidor av mikrofonen i plast splittrats i småbitar,
Ja.

Citat:
skadat, fastnat i kroppen
Det vet vi inte innan en formell obduktionsrapport är publicerad enligt konstens alla regler.

Citat:
och skadat tröjan.
Hur vet du det?
Citera
2026-05-02, 22:05
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Tja, jag försöker att visa dig hur idiotiskt du och andra konspirationsteoretiker resonerar genom att använda er logik/argument. Ni förnekar självklarheter och nu gjorde jag på samma sätt. Fast antar att det inte går fram.

Jag ger upp och erkänner att du har rätt. Varenda politikermord i världshistorien har utförts av ensamma galningar. 100%.
Citera
2026-05-02, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Jag ger upp och erkänner att du har rätt. Varenda politikermord i världshistorien har utförts av ensamma galningar. 100%.

Nja, det var ju inte i närheten av vad jag sade.
Citera
2026-05-02, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Ja, det stämmer nog att få europeer visste vem han var innan han mördades, men så var knappast fallet i USA.

Jag bryr mig för att det handlar om ännu ett amerikanskt politiskt mord på högsta nivå med ännu en 'lone nut patsy' som ska offras för ett 'högre' syfte.

Vi får se om de lyckas med det hela vägen även den här gången, givet sociala medier och diverse omutbara och briljanta podcasters som t.ex. Candace Owens m.fl..

Hopp.
Citera
2026-05-02, 22:13
Medlem
Citat:
Bray menar att batteriet skickades ut från vänster sida av mikrofonen och in i halsen.

Ja.

Det vet vi inte innan en formell obduktionsrapport är publicerad enligt konstens alla regler.

Hur vet du det?
Skadan och speciellt vinkeln, stämmer inte med att batteriet skulle skickats ut från mikrofonen.
Och för att ett batteri skulle ens kunnat göra sådan skada, så skulle det behövts rejält med kraft.

Har du inte tänkt på att Jon Aaron Bray's teori om hur denna shaped charge var placerad i mikrofonen, inte stämmer överens med var den skulle träffat Charlie Kirks kropp.
Speciellt med bilderna som Jon Aaron Bray har visat.
En shaped charge kan inte vinkla sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in