2026-05-02, 17:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Det är väl bra med tanke på att dom nyss börjat med detta, medlemmar betalar 79 kr i månaden så dom tjänar ju ungefär 395 000 kr i månaden inte så dåligt tycker jag, och det lär ju öka med medlemmar.
Fattar att du tycker illa om Jocke men även du måste kunna se att det går bra för honom.
Du inser väl att även om han har snott hela konceptet och bara kopierar ett annat program så kostar det ändå att gör en produktion - även om det blir lågbudget skit.
Nej, 5000 betalande är INTE lyckat.
Dessutom är det väl inte den enda skitet han ska trycka ut på kanalen, utan det är mer som kostar pengar ...
Citera
2026-05-02, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Det där har varit uppe ett otal gånger. Du får inget svar på det så det handlar helt enkelt om att det är ok att prata om Jockes fiender men inte om Jocke och de runt honom.

Just därför diskvalificerar dessa hundar sig i allt de säger.
Jag hade inte räknat med att få något svar. Det är samma sak när man frågar vad som är så bra med Joakim, ingen brukar vilja svara.
Citera
2026-05-02, 17:34
Medlem
Citat:
Det är väl bra med tanke på att dom nyss börjat med detta, medlemmar betalar 79 kr i månaden så dom tjänar ju ungefär 395 000 kr i månaden inte så dåligt tycker jag, och det lär ju öka med medlemmar.
Fattar att du tycker illa om Jocke men även du måste kunna se att det går bra för honom.
1. I vloggen (där Joakim påstår att medlemmar ska få se 'Mördarna' den 1 april) framgår att medlemskapet kostar 109 kr/mån. Om siffran nu är 79 kr, tyder det på att de tvingats sänka priset för att locka folk, knappast ett tecken på succé.

2. Att de skulle "tjäna" 395 000 är rent hittepå. Du blandar ihop omsättning med vinst.

Innan Joakim ser en krona försvinner:
a) YouTubes avgift på 30%
b) Ninetone ska väl också ha sin del av kakan
c) Ev. transaktionsavgifter
d) 25% moms till staten
e) Företagsskatter, produktionskostnader osv.

Att påstå att de tjänar hela summan är som att tro att ägaren till en matbutik får behålla varenda krona som kunderna betalar i kassan.

Jag skulle gärna vilja se bevis på att Joakim och Jonna faktiskt har 5 000 betalande medlemmar. Men högst upp på önskelistan står ett bevis på att de har en licens från IDTV/All3Media Group, det vill säga att de faktiskt får sända en sån uppenbar kopia av formatet 'The Traitors' ('Förrädarna').
Citera
2026-05-02, 17:54
Medlem
Jonna är och förblir en flodhäst. Istället för att fylla framsidan bör hon rätta till nötterna..
Citera
2026-05-02, 18:21
Avslutad
Citat:
Alltså detta är ju rent påhitt tycker du ska läsa länken som jag publicerade igår varför ändra narrativet på varenda sätt när media var där och körde liverapportering? kolla även sociala medier så är ju folk bara positiva och tycker det var kul.
Men trist att din vän hade så tråkigt fast andra verkar vara helnöjda.

https://www.facebook.com/reel/1882493679089107

Arrangören verkar ju ändå vara väldigt nöjd.
Och publiken.

Pinsamt ändå att sitta och kriga om detta för en del.
Tråkigt också att överåriga "vuxna" kämpar för att förminska ungdomars kväll, som de säkert tyckte var lyckad, 50-dagars är en once in a lifetime ändå, sen skiter de säkert i vem som uppträdde, de ville parta....
Senast redigerad av Sherlock6601 2026-05-02 kl. 18:24.
Citera
2026-05-02, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601

Och publiken.

Tråkigt också att överåriga "vuxna" kämpar för att förminska ungdomars kväll, som de säkert tyckte var lyckad, 50-dagars är en once in a lifetime ändå, sen skiter de säkert i vem som uppträdde, de ville parta....

Hahahaha! Har Jockiboi spelat på en studentfest?! Officially slut som artist!
Citera
2026-05-02, 18:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
Hahahaha! Har Jockiboi spelat på en studentfest?! Officially slut som artist!

ODZ ska spela på studentfest snart.
Är de också slut som artister tycker du?
Citera
2026-05-02, 18:44
Avstängd
Citat:

Och publiken.

De flesta unga var där för 50-dagars och inte för Jockiboi.

Vad gjorde en buss med 35-åringar (och uppåt) där?
Citera
2026-05-02, 18:46
Avstängd
Skulle inte Jocke och Jonna lotta ut cash varje vecka till medlemmar på youtubekanalen?

Var det falsk marknadsföring?
Citera
2026-05-02, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
De flesta unga var där för 50-dagars och inte för Jockiboi.

Vad gjorde en buss med 35-åringar (och uppåt) där?

Där kan jag hålla med dig.
De (ungdomarna) sket nog fullständigt i vem/vilka som spelar, de vill ju bara festa.

Att Jockes entourage hänger med, de hängde nog backstage mest, det hajar jag också, då jag har hyfsat framgångsrika musiker i släkten, man vill gärna vara med och stötta och kolla, oavsett ålder. De stod knappast längst fram och hoppade.

Känns dock som en icke-diskussion. Börjar bli otroligt tröttsamt att det ska ältas, dissekeras och hatas bara för att.
Life goes on, för de flesta.
Citera
2026-05-02, 19:00
Avstängd
Citat:
Där kan jag hålla med dig.
De (ungdomarna) sket nog fullständigt i vem/vilka som spelar, de vill ju bara festa.

Att Jockes entourage hänger med, de hängde nog backstage mest, det hajar jag också, då jag har hyfsat framgångsrika musiker i släkten, man vill gärna vara med och stötta och kolla, oavsett ålder. De stod knappast längst fram och hoppade.

Känns dock som en icke-diskussion. Börjar bli otroligt tröttsamt att det ska ältas, dissekeras och hatas bara för att.
Life goes on, för de flesta.

Hur definierar du hat när det kommer till Jockiboi?
Citera
2026-05-02, 19:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Hur definierar du hat när det kommer till Jockiboi?

Utveckla frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in