2026-04-21, 22:15
Medlem
Sitter och tittar på Husjakt i solen på TV3 med Jill Johnsson som programledare, upplägget är lika som den engelska förlagan. Men här är det inte pensionärer som tittar/ev köper! Det är ett yngre par från Stockholm som ska flytta permanent direkt och undrar vad de jobbar med? Skulle vara kul att veta det eller vågar de flytta utan försörjning? 5 mille är ju inte så lite i alla fall! Vet inte vad de heter mer än Rikard & Rebecka, dessutom verkar de helt normala vilket är ovanligt för TV3!
Citera
2026-04-22, 06:22
Medlem
One2Manys avatar
Överbetalda kontorsråttor, IT-luder och dylika låtsasjobb som tillåter arbete på distans.
Citera
2026-05-02, 14:29
Avstängd
https://viaplay.se/serier/husjakt-i-solen

Typiskt. Viaplay vilket jag inte har. Ser att det sänts 2 avsnitt hittills. Nästa på Tisdag.

Hoppas det kommer på YT så att alla kan se.
Citera
2026-05-02, 20:01
Medlem
discofunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pusseldetektiven
https://viaplay.se/serier/husjakt-i-solen

Typiskt. Viaplay vilket jag inte har. Ser att det sänts 2 avsnitt hittills. Nästa på Tisdag.

Hoppas det kommer på YT så att alla kan se.

Du kan kika på Pluto.tv
Det är Viaplays gratistjänst så du får stå ut med reklam och så brukar de lägga upp avsnitten en vecka efter de har sänts på Viaplay. Så bara ett avsnitt finns där än så länge
Citera
2026-05-03, 08:50
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botteup123
Sitter och tittar på Husjakt i solen på TV3 med Jill Johnsson som programledare, upplägget är lika som den engelska förlagan. Men här är det inte pensionärer som tittar/ev köper! Det är ett yngre par från Stockholm som ska flytta permanent direkt och undrar vad de jobbar med? Skulle vara kul att veta det eller vågar de flytta utan försörjning? 5 mille är ju inte så lite i alla fall! Vet inte vad de heter mer än Rikard & Rebecka, dessutom verkar de helt normala vilket är ovanligt för TV3!
Jag tror programmet duperade tittarna lite.

De framställde det som att paret skulle bo där, inte att de skulle ha det som en semesterbostad. Vid flera tillfällen i programmet nämndes "flytten" men det handlade om ett semesterboende.
Citera
2026-05-03, 09:09
Moderator
evilhoneys avatar
Bostad, hem och trädgård --> Tittarkommentarer
/Moderator
Citera
2026-05-03, 21:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av discofunk
Du kan kika på Pluto.tv
Det är Viaplays gratistjänst så du får stå ut med reklam och så brukar de lägga upp avsnitten en vecka efter de har sänts på Viaplay. Så bara ett avsnitt finns där än så länge
Tack för tipset. Har börjat kolla lite.
Citera
2026-05-04, 19:03
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Värdelöst upplägg. Inte samma prisuppgifter som i engelska upplagan och programledaren Jill Johnson är helt meningslös i sin uppgift. Hon vet lika lite eller mindre än de som letar bostad. Hon blir lika förvånad som de som köper när hon kliver in på visningarna.

1 Ollon av 5 i betyg.
Citera
2026-05-05, 14:44
Medlem
Såg nyss första avsnittet och kan bara konstateras att de renoverade sönder all slags charm i huset. Om de ville ha en vit låda helt utan originaldetaljer varför köpte de inte en vit låda?
Citera
2026-05-15, 20:31
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Avsnitt 4:

Familjen som ska köpa hästgård i Spanien är helt styrd av mamman. Alla hennes meningar börjar med "JAG..."

Stackars underdåninga kille och barn.

Ändå säger Jill Jonsson, som uppenbarligen inte har någon människokännedom, att familjen känns "gedigen".

Usch! Otittbart faktiskt.
Citera
2026-05-16, 08:08
Medlem
Känns inte som dom hade pengar till en hästgård… de hyr ju nu ett radhus. Behöver man inte visa upp att man faktiskt kan köpa ett hus?!
Citera
2026-05-28, 09:35
Moderator
Sun Rulers avatar
Efter varje avsnitt ställer jag mig frågan, varför satte jag på det programmet?

- Jill ställer praktiskt taget aldrig några sakliga eller relevanta frågor, det är mest fokus på hur det "känns".
- Det vore mer önskvärt med lite mer information om orterna, tillståndsprocesser, renoveringskostnader m.m.

Men kul för Jill att få resa runt...
Senast redigerad av Sun Ruler 2026-05-28 kl. 09:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in