Citat:
Ursprungligen postat av
Forevermore
Guldläge med 3 frågor till miljonen och de 2 bästa livlinorna kvar. Men frågorna var jävligt svåra. När inte ens Jonas fixade den så var det ju inget att göra. Tur att han inte gick Jonas gissning utan ändrade taktik och hoppade av.
Ja det var en jävla tur. Om Jonas säger "jag är inte säker men jag tror det är det alternativet" då har han 99% gånger rätt för han hittat något i sitt minnespalats men inte vågar riskera att säga för mycket. Skulle jag vara deltagare skulle jag totalt skita i vad de andra två säger och om Jonas säger "jag tror" så brukar det alltså nästan alltid alltid vara just det. Så jag hade som tävlande sagt D och varit 99% säker på att miljonfrågan skulle komma efter. Men det här var den 1% där han hade fel så det var tur.
Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Anteduviliansk var riktigt svårt . Precis som den tävlande hade jag inte heller hört talats om ordet i fråga. Men oerhört bra livlina han hade
Oerhört bra var han ju inte när han i slutet inte sa om han var säker eller inte. Varenda person kan googla fram det ordet på några sekunder och så står det synonymer till det. En oerhört bra livlina hade gett rätt svar efter 15sek max och sagt att han var helt säker.