2026-05-01, 11:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Oavsett hur samhället hade sett ut så hade det sett likadant ut eftersom kvinnor generellt är mer ängsliga än män.

Troligen inte.
Citera
2026-05-01, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Läs artikeln från academic rights watch.
Jag HAR läst den och t.o.m. länkat den själv några ggr.
Där står ingenting av allt vad du påstått.
Det står INTE att de föreslår en lag där enkom hat mot kvinnor ska ingå utan där står : kön.

Det står inte att män ska dömas hårdare, eller att man ska frångå någon grundlag.

Så? Återigen varför sitter du ( m.fl.) och hittar på hela tiden utan att ens vad det verkar kolla upp ett skit.
Citera
2026-05-01, 13:29
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Troligen inte.

Utveckla gärna
Citera
2026-05-01, 13:36
Avslutad
Citat:
Utveckla gärna

Till skillnad från dig tror jag inte att "oavsett hur samhället hade sett ut så hade det sett likadant ut eftersom kvinnor generellt är mer ängsliga än män"

Utveckla gärna varför kvinnor "generellt är mer ängsliga än män" och för vad de oroar sig för mer än män
Senast redigerad av Jenny9 2026-05-01 kl. 13:45.
Citera
2026-05-01, 13:37
Medlem
MajaCreamnoses avatar
Artikelförfattarna hade varit mönstermedborgare i DDR.

Att Sverige har Europas vidrigaste feminister är sedan länge bekant. Dogmatiker blir alltid upprörda när deras dogmer utsätts för granskning och kritik. Genusvetarnas Lysenkoism kräver konstant granskning och kritik. Den uppfanns efter murens fall 1989. När miljontals vänsterextremister blev arbetslösa.
Citera
2026-05-01, 13:47
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Till skillnad från dig tror jag inte att "oavsett hur samhället hade sett ut så hade det sett likadant ut eftersom kvinnor generellt är mer ängsliga än män"

Utveckla gärna varför kvinnor "generellt är mer ängsliga än män" och för vad de oroar sig för

Jag vet inte varför, men det är så det är.

Gissningsvis för att det lönar sig att vara extra ängslig när man tar hand om små barn.
Citera
2026-05-01, 13:50
Avslutad
Citat:
Jag vet inte varför, men det är så det är.

Gissningsvis för att det lönar sig att vara extra ängslig när man tar hand om små barn.

Ja ok, som vanligt med dig. Blott en känsla, blott en viskning i vinden, blott en tanke, en ingivelse för stunden - ack ja
Citera
2026-05-01, 17:38
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ja ok, som vanligt med dig. Blott en känsla, blott en viskning i vinden, blott en tanke, en ingivelse för stunden - ack ja

Tvärtom. Forskningen är oemotstridd på den punkten och har behandlats flera gånger i feministforumet.

Inte ens du brukar protestera mot det.
Citera
2026-05-01, 18:16
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
"som inte gör nån som helst skada"?

Det är just för att vi inte borde vara dagisbarn, som vi har hets mot folkgrupp lagen.
Men vissa behöver sina blöjor fortsatt upp i vuxen ålder.
Okej, men säg bara att du är emot yttrandefrihet då istället, personligen tycker jag inte det är så smart att sätta lagar om språk baserat på vad som är stötande.

Ifall du behöver lagar för att kunna hantera "vuxna bebisar i blöjor" så skulle jag nog säga att du är lika mycket av en bebis själv.
Citera
2026-05-01, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efrath
Okej, men säg bara att du är emot yttrandefrihet då istället, personligen tycker jag inte det är så smart att sätta lagar om språk baserat på vad som är stötande.

Ifall du behöver lagar för att kunna hantera "vuxna bebisar i blöjor" så skulle jag nog säga att du är lika mycket av en bebis själv.

Vilken frihet till att yttra sig tycker du att de minoriteter skulle få som idag hets mot folkgrupplagen idag gäller, om vi tog bort den lagen?

Titta dig runt på flashback, och gör en uppskattning, hur många kvinnor skriver i feministforumet ex kontra män? Varför tror du att det är så?

Yttrandefrihet gäller mer än enkom nån rätt för människor häva ur sig vad som helt...det handlar även om space att känna sig trygg på div. "öppna torg", dvs där folk kommunicerar, för alla.
Citera
2026-05-01, 19:05
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Titta dig runt på flashback, och gör en uppskattning, hur många kvinnor skriver i feministforumet ex kontra män? Varför tror du att det är så?

Kan du tipsa om ett annat forum där man kan diskutera feminism och framförallt framföra kritik utan att bli utkastad?
Citera
2026-05-01, 19:40
Avslutad
Citat:
Oavsett hur samhället hade sett ut så hade det sett likadant ut eftersom kvinnor generellt är mer ängsliga än män.

Citat:
Tvärtom. Forskningen är oemotstridd på den punkten och har behandlats flera gånger i feministforumet.

Inte ens du brukar protestera mot det.

Som vanligt med dig så blir det bara gissningslek av alltihopa.

Menar du att kvinnor hade varit lika ängsliga som nu om de känt sig helt trygga i samhället?

Vad är jag inte brukar protestera mot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in