2026-05-01, 23:10
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Jag menar förstås att de hållit tyst och konfrontationen blir en brytpunkt för att börja prata.
Vad för något nämner att det kan vara på det sättet, ifrågasätter inte ditt påstående, men om det inte kommer från dig direkt, var har du fått det från, och finns det någon svensk forskning på det i nutid?
Citera
2026-05-01, 23:23
Medlem
Citat:
Om du vill läsa nåt annat än studier från utlandet.
Läs gärna lagstiftningen som är ändrad p.g.a dumpen.
Den hade inte ändrats utan dumpen.
Menar du att den inte förbättrat Sverige?

Nej jag skrev att det är sannolikt att det finns fler offer.
Stor skillnad.

Barnen som dras ner på vägen väger inte särskilt tungt eller.

Fråga, hade man kunnat uppnå samma resultat utan att samtidigt utsätta barn för oproportionerlig skada?
Citera
2026-05-01, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Det enda svar du kommer att få är att du fokusförflyttar när du börjar snacka om
stenar. Jag vet av erfarenhet.

Du går ju inte att debattera med.
Har du en guldfisks minne?

Kommer du inte ihåg att du anklagade mig för fokusförflyttning när du började yra om alkohol.
Och jag bemötte det.

När du fick tillbaka samma medicin då är det jag som fokusförflyttar?
Senast redigerad av buffalo3tys 2026-05-01 kl. 23:26.
Citera
2026-05-01, 23:25
Medlem
Citat:
Hugo du har väl förstått att det bara är utländska barn som ljuger. Svenska barn ljuger aldrig. Newtons tyngdlag har upphört att gälla i Sverige.
No more Isaac Newton. RIP!

Menar du att alla studier har samma vikt?

Det finns många dåliga studier.
Och olika kvalité på studier.
Citera
2026-05-01, 23:35
Avstängd
Citat:

Du går ju inte att debattera med.
Har du en guldfisks minne?

Kommer du inte ihåg att du anklagade mig för fokusförflyttning när du började yra om alkohol.
Och jag bemötte det.

När du fick tillbaka samma medicin då är det jag som fokusförflyttar?

Detsamma , därför har jag upphört att diskutera med dig , för du är inte vederhäftig på en enda punkt och sjukligt oseriös.
Bye, bye!
Citera
2026-05-01, 23:37
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:

Den som sa det, han va det. Ta fram de studier som du anser ha vikt. Inte Newtons lag.
Citera
2026-05-01, 23:38
Avstängd
Citat:

Du har dåliga kunskaper om forskarvärlden.
Dåliga studier publiceras aldrig för ingen seriös opponent skulle släppa igenom den.
Dina argument handlade om ålder.
Du är inte ens ärlig.
Nye , bye
Citera
2026-05-01, 23:44
Medlem
Citat:
Du har dåliga kunskaper om forskarvärlden.
Dåliga studier publiceras aldrig för ingen seriös opponent skulle släppa igenom den.
Dina argument handlade om ålder.
Du är inte ens ärlig.
Nye , bye

Det var mer än ålder. Sedan så har inte Sverige samma rättssystem som Kanada.
Alla studier om t.ex. rättsväsendet går inte att googla fram studier och applicera på Sverige.
Det är väldigt oseriöst.
Citera
2026-05-01, 23:57
Avstängd
Kära vänner, Newtons tyngdlag har upphört att gälla i Sverige. Dels är den för gammal och dels är den inte svensk.
Det är lite oklart vad den nya svenska tyngdlagen ska heta. Buffalos tyngdlag eller dumpens tyngdlag , men det får framtiden utvisa.
Vi får glädjas åt att forskningen gör nya rön och ska de ha någon form av vikt bör de vara svenska.
Keep smiling!
Senast redigerad av Takanashi 2026-05-01 kl. 23:59.
Citera
2026-05-02, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Det finns ingenting som styrker att de anonyma berättelserna på Dumpen har koppling till de uthängda gäddorna. Inte ens Dumpen har påstått det.

Vill du ha färskare studier om barn som ger falskt vittnesmål i fråga om sexövergrepp så kan jag rekommendera en studie från 2017 av Otgaar et al. (Pubmed).
Från sidan 375 i länkad studie:

I studien framförs bland annat kritik mot att man har låtit barn använda dockor för att peka ut sexövergrepp. Från sidan 369:

Jag rekommenderar dig att titta på svenska barnförhör som poliser gör. Även om det inte handlar om sexuella övergrepp som förstås är sekretess omkring. Så är polisen väldigt skickliga med att inte ställa ledande frågor och noggranna med kontrollfrågor.

Hur det går till i andra länder får väl de stå för?

Sedan så finns det förstås katastrofer som Kevin fallet.

Det finns problematik (ris och ros) med barnförhör. Här är en studie från Sverige om barnförhör.

https://www.gu.se/psykologi/utredningar-av-brott-mot-barn
Senast redigerad av buffalo3tys 2026-05-02 kl. 00:30.
Citera
2026-05-02, 00:19
Medlem
Citat:
Kära vänner, Newtons tyngdlag har upphört att gälla i Sverige. Dels är den för gammal och dels är den inte svensk.
Det är lite oklart vad den nya svenska tyngdlagen ska heta. Buffalos tyngdlag eller dumpens tyngdlag , men det får framtiden utvisa.
Vi får glädjas åt att forskningen gör nya rön och ska de ha någon form av vikt bör de vara svenska.
Keep smiling!

Menar du att rättsväsendet ser likadant ut i alla länder?
Citera
2026-05-02, 01:27
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Jag köper inte narrativet att många barn ljuger om övergrepp. Även om det förekommer så är det inte vanligt. Försök att hålla dig till Sverige.
Jag hittade en färsk studie från Norge nyss. Visserligen är Norge inte Sverige, men det är ett grannland med så små kulturella skillnader att det lär bli svårt att vifta bort relevansen.

Meland, E. (2026) Parental alienation as conditioned love (länk)

Lite citat från studien nedan.
Citat:
Parental alienation is a complex form of family violence targeting a parent, damaging or destroying the child’s relationship [...]. [s. 2]
I studien används våldsbegreppet även som psykiskt/relationellt våld och inte enbart som fysisk misshandel.

Citat:
These controversies should urge authorities and courts to evaluate post-divorce conflicts conscientiously and cautiously. Parental alienation is often associated with false allegations and other forms of family violence perpetrated by the alienating parent [s. 3]
Föräldern med vårdnad påverkar alltså barnet till att vittna falskt emot andra föräldern som en del av maktspelet efter skilsmässan.

Studien säger ingenting specifikt om just anklagelser om sexövergrepp, men lyfter det generella problemet med att barn manipuleras till att vittna falskt på uppdrag av vuxnas agendor.

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Fråga, hade man kunnat uppnå samma resultat utan att samtidigt utsätta barn för oproportionerlig skada?
Nej det hade man inte. Hade Dumpen blurrat/pixlat ansikten och kukar samt möten på parkeringar, så hade mycket av förnedringsvärdet för deras följare gått om intet. Dumpen är en form av kommersiell media som drivs av ett vinstmaximerande medborgargarde. Hela affärsidén är att frossa i uthängning och exponering av enskilda individer. Utan förnedring - inget Dumpen. Resultatet är swisharna och alla andra gåvor. Det är bara om man snälltolkar cirkusen som det blir svårt att förstå deras irrationella agerande, eftersom det bara är irrationellt utifrån premissen att de jobbar för barnen. Dumpen jobbar inte för barnen, de jobbar för sig själva och sina bankkonton.

Att driva gäddor till självmord och lämna sönderslagna familjer efter sig, är vad man i nationalekonomisk kontext kan kalla för en externalitet. Externalitet är en biprodukt som inte tillfaller aktören utan dess omgivning. Ett vanligt exempel i trafiken är avgaser och trängsel, någonting som drabbar andra än (främst) den som kör bil. Självmorden är dålig PR för Dumpen, men inte mer. Nästa vecka är det en ny gubbe som ska hängas ut till glädje för pöbeln som hålls glad (och generös) med hjälp av skådespelet. Kvar står änkorna och barnen vid en gravsten.

Hade det handlat om att man vill "varna" barnen så hade Dumpen åtminstone kunnat plocka bort döda gäddor. Undantaget är väl om Dumpen har börjat med spirituellt new age-mumbo jumbo, där de inbillar sig själva att de kan skydda sovande barn från döda gäddors onda andar genom att bevara kukbilderna på nätet för evigt. Det är bara marginellt mer eller mindre seriöst än folk som säljer amuletter för att ge människor lycka.

Citat:
Jag rekommenderar dig att titta på svenska barnförhör som poliser gör. Även om det inte handlar om sexuella övergrepp som förstås är sekretess omkring. Så är polisen väldigt skickliga med att inte ställa ledande frågor och noggranna med kontrollfrågor.
Polisen har ju själva fått släppa en misstänkt gädda just för att barnen ansetts ha blivit påverkade (av en uthängning på Dumpen). Det är bra att Polisen är försiktig, men de hade inte behövt vara försiktiga i överkant om det inte vore för cirkus Dumpen.

Här finns en uppenbar konflikt mellan Dumpen och rättsväsendet som man måste blunda stenhårt, för att slippa se den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in