När jag hyrde ut min bfr i andra hand pga. studier på annan ort var det tvärtom. Jag fick massa tråkiga krav, listor och meddelanden av privilegierad 19-20 åringar. De ville "pruta" på hyran som redan var så låg jag kunde erbjuda för att själv gå runt ekonomiskt. De som verkade förståndiga kunde göra en 180° och plötslig innan kontraktet skulle skrivas på kräva att den ska vara omöblerad annars var de inte intresserade. När man då artigt svarade nej den hyrs ut möblerad och vad tråkigt lycka till med ditt fortsatta sökande svarade några "vadå nej" du ska hyra ut den omöblerad,

Gjorde väl felet som svarade att om de inte passar så kan de ställa sig i bostadskö för en hyresrätt som alla andra i deras sits i ca 5-20år, då blev alltså jag kallad rasist, gråter jag i media för detta? Nej, bara att
blockera idioten och gå vidare med livet.
Visst känner sympati för paret och tråkigt att de upplevde sig diskriminerade och fick rasistiska meddelanden och allt det där men om man faktiskt lyfter på rumpan finns flera 1000-tals annonser med objekt listade/tillgängliga. Att man då själv skriver en annons med krav är faktiskt lite småkul och fräckt, oavsett bakgrund. Jag fick 450 mail på 2 dagar på min annons när jag hyrde ut min bostad, så begriper inte varför personen förväntar sig att en bostadsrättshavare kommer svara på en "jag söker bostad annons" när de förmodligen är överösta av intressenter själva.
Det är inte rasism att ingen svarar, de trodde att det var ett smart drag som i deras värld genererade någon sorts förtur men som i verkligheten inte fick den genomslagskraft de förväntade sig.