2026-05-01, 23:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av exbit
Och det enbart på grund av en persons färg på sin hud. Hur dumma i huvudet kan folk egentligen tillåtas vara?
Det var riktigt vidrigt att se hur paret bemöttes, fi fan.
Dessutom verkar killen vara en hur bra människa som helst, han ger ett mycket gott intryck, så tjejen har haft tur. Ett fint, skötsamt par och som jag önskar all lycka på vägen.

Ibland tvivlar jag på om människor vill vara lyckliga. Verkar som att färgnyanser och sånt är viktigare. Det trumfar förnuft o allt.
Citera
2026-05-01, 23:26
Medlem
Citat:
Och det enbart på grund av en persons färg på sin hud. Hur dumma i huvudet kan folk egentligen tillåtas vara?
Dessutom verkar killen vara en hur bra människa som helst, han ger ett mycket gott intryck, så tjejen har haft tur. Ett fint, skötsamt par och som jag önskar all lycka på vägen.
Visst, men det är ju inte det första man tänker när man möter par som dessa på stan.
Det första som dyker upp i mitt huvud är hur tjejen kvistar av "grabben" fullständigt, i ett enda stönande hoppjuck...

Det är det som drar igång de negativa känslorna hos mig, direkt, kan inte hjälpa det, sorry...

Om tjejen är ful som en häxa och luktar ost är det däremot lättare att acceptera.
Senast redigerad av Cutthethroat 2026-05-01 kl. 23:36.
Citera
2026-05-01, 23:29
Medlem
Citat:
Tjejen har haft tur...?
Skulle snarare påstå att det är Idi Amins pojk som dragit vinstlotten i det parförhållandet
Citera
2026-05-01, 23:35
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Såg inlägget delas på någon random skum sida. Har inte ens sett originalinlägget. Det var tveksamt om det ens var äkta. Det enda som hände i kommentarerna där inne var just anklagelser om äktheten. Att inlägget skulle vara fejk och att deras förhållande inte existerade och liknande.
Citera
2026-05-01, 23:37
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Såg inlägget när det dök upp. Några hade gjort skratt reaktioner, detta var dock en minoritet. Alla kommentarerna var från godhetsknarkande kvinnor som genast gick i försvar i kommentarsfältet emot dessa personer som gjort en skrattreaktion.

Inte konstigt på att man reagerar när man ser en vit ung tjej med en neger. Det är inte sunt och samhället bör fördöma sådana kvinnor.
Citera
2026-05-01, 23:43
Medlem
Nej, stämmer inte.

Jag såg gruppen och inlägget, och de flesta personerna undrade hur folk kunde "skratta"

Detta reportage är från deras sida, offerkofta deluxe. Varför "gillar" journalisten inlägget? Något konstigt..
Citera
2026-05-01, 23:44
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Jag såg deras originalinlägg och en hel del kommentarer under när jag scrollade igenom.
Det var definitivt rasistiska och nedsättande kommentarer mot Carl när jag scrollade.
Förstår inte varför man ska ge sig på en ung och uppenbart skötsam kille som bara råkar vara tillsammans med en svensk tjej.

Edit: Såg en av dina senare kommentarer med att paret påstått att folk skrev våldtäktsmän bland annat. Det är inget jag såg under inlägget men definitivt rasism. Både öppen och mer subtil.
Scrollar en del i märkliga grupper på Facebook som mitt guilty pleasure och la aldrig på minnet hur många kommentarer som var rasistiska och nedlåtande. Skulle gissa på att det var mellan 3-5 stycken. Kanske något fler om man räknar med de mer subtila smygrasistiska kommentarerna.

Men du tog naturligtvis inte någon screenshot på dessa "rasistiska" kommentarer eller kan återge några.
Citera
2026-05-01, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Såg inlägget när det dök upp. Några hade gjort skratt reaktioner, detta var dock en minoritet. Alla kommentarerna var från godhetsknarkande kvinnor som genast gick i försvar i kommentarsfältet emot dessa personer som gjort en skrattreaktion.

Inte konstigt på att man reagerar när man ser en vit ung tjej med en neger. Det är inte sunt och samhället bör fördöma sådana kvinnor.

Precis. Jag såg bara folk som reagerade på skratt-emojin. Vart är hatkommentarerna?
Citera
2026-05-01, 23:51
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
”Faktum är att det inte var självaste lägenhetssökandet som jag tyckte var roligt. Utan att en så till ytan vacker dam uppenbarligen helt saknar omdöme. Två typer av genpooler som inte ska blandas i min mening, speciellt inte i dessa tider.”

Det är så ovanligt skriva som ovan, så jag tror inte det är äkta.
Citera
2026-05-02, 00:00
Medlem
Q-Trons avatar
Jag trodde inte att ras existerade? Hur kan då rasism existera?

Carl är i själva verket svensk, men det syns lite dåligt bara. Han har kolsvart hud eftersom vi har så många soltimmar i Norden, så han har bara blivit lite extra solbränd. Hans läppar är ovanligt stora därför att han har använt ett sånt där läppförstorande cerat. Och kanske 'fillers'. För han är lite fåfäng, ska ni veta. Hans hår är svart och krusigt eftersom han tröttnade på sitt raka och blonda hår, så han färgade och krullpermanentade det istället. Hans efternamn ser lite annorlunda ut därför att den som registrerade hans namn när han föddes råkade stava efternamnet Johansson lite tokigt. Typiskt!

Carl nämner avundsjuka som en anledning till att han mottagit så många negativa kommentarer gällande hans relation med den där kvinnan. Men tänk så dumma alla avundsjuka människor skulle känna sig om de visste att Carl i själva verket är svensk, eftersom han är född här. För genom att födas på svensk mark så byter man automatiskt etnicitet. Det är så etnicitet fungerar. Det är sant. Ta den här japanske mannen till exempel:

https://en.wikipedia.org/wiki/Jared_Taylor#/media/File%3AJared_Taylor_2008_portrait_(4x5_cropped).jp g

Han heter Jared Taylor och föddes i Japan 1951. Ser ni, så japansk han ser ut? Han har de typiska östasiatiska dragen: mongolveck kring ögonen, rakt och svart hår, blek och nästan lite gulaktig hud och mörkbruna ögon.

Eller ta den här indiske mannen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Cliff_Richard#/media/File%3ACliff_Richard_2021.jpg

Han heter Cliff Richard och föddes i Lucknow i Indien 1940. Han är vad man skulle kunna beteckna som en typisk 'pajeet'. Tittar man extra noggrant på bilden så kan man till och med se att han har ett sånt där rött litet kastmärke mellan ögonbrynen som är så typiskt för just indier.
Citera
2026-05-02, 00:17
Medlem
INGSOCs avatar
Helt normal reaktion, alla människor är rasister egentligen. Folk vill bara låtsas att de inte är det för att det får dem att känna sig bättre om sig själva. Det är modernt trams och kommer aldrig att hålla i längden.

Sanningen är ju den att man på en genetisk nivå känner av en avsmak. Ser bara onaturligt ut.
Citera
2026-05-02, 00:19
Avslutad
När jag hyrde ut min bfr i andra hand pga. studier på annan ort var det tvärtom. Jag fick massa tråkiga krav, listor och meddelanden av privilegierad 19-20 åringar. De ville "pruta" på hyran som redan var så låg jag kunde erbjuda för att själv gå runt ekonomiskt. De som verkade förståndiga kunde göra en 180° och plötslig innan kontraktet skulle skrivas på kräva att den ska vara omöblerad annars var de inte intresserade. När man då artigt svarade nej den hyrs ut möblerad och vad tråkigt lycka till med ditt fortsatta sökande svarade några "vadå nej" du ska hyra ut den omöblerad, Gjorde väl felet som svarade att om de inte passar så kan de ställa sig i bostadskö för en hyresrätt som alla andra i deras sits i ca 5-20år, då blev alltså jag kallad rasist, gråter jag i media för detta? Nej, bara att blockera idioten och gå vidare med livet.

Visst känner sympati för paret och tråkigt att de upplevde sig diskriminerade och fick rasistiska meddelanden och allt det där men om man faktiskt lyfter på rumpan finns flera 1000-tals annonser med objekt listade/tillgängliga. Att man då själv skriver en annons med krav är faktiskt lite småkul och fräckt, oavsett bakgrund. Jag fick 450 mail på 2 dagar på min annons när jag hyrde ut min bostad, så begriper inte varför personen förväntar sig att en bostadsrättshavare kommer svara på en "jag söker bostad annons" när de förmodligen är överösta av intressenter själva.

Det är inte rasism att ingen svarar, de trodde att det var ett smart drag som i deras värld genererade någon sorts förtur men som i verkligheten inte fick den genomslagskraft de förväntade sig.
Senast redigerad av skatterattsjurist 2026-05-02 kl. 01:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in