2026-05-01, 16:40
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire

MA kunde dessutom inte nämna en enda film med Stellan Skarsgård. Det är ju ännu värre än att inte känna till Pitt och Cobain.

Det är betydligt fler svenskar som vet vem Brad Pitt och Nirvana är än nån Stellan-film.
Citera
2026-05-01, 16:43
Medlem
Citat:
Helt världsfrånvänd med andra ord. Till och med mina gamla föräldrar vet vem Brad Pitt är, eller åtminstone hur han ser ut.

Är det normalt i Magdalena Anderssons ålder att vara så oallmänbildad när det gäller populärkultur?

https://www.svt.se/kultur/magdalena-andersson-vem-ar-brad-pitt

https://www.svtplay.se/video/KqPPyzX/fordomsshowen/magdalena-andersson
Jag misstänker att hon kan mkt annat som vi som vet vem Brad är inte kan. Jag tror inte att Brad vet vem som är vår fd/nästa statsminister heller. Är du stolt över att veta vem Brad är? Själv hade jag hellre haft kunskap i att styra ett land.
Citera
2026-05-01, 16:43
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
MA kunde dessutom inte nämna en enda film med Stellan Skarsgård. Det är ju ännu värre än att inte känna till Pitt och Cobain.

Det är mycket värre, helt enig.
Citera
2026-05-01, 16:46
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Jag misstänker att hon kan mkt annat som vi som vet vem Brad är inte kan. Jag tror inte att Brad vet vem som är vår fd/nästa statsminister heller. Är du stolt över att veta vem Brad är? Själv hade jag hellre haft kunskap i att styra ett land.

Jag kollar knappt på film. Ändå vet jag vem han är.

MA har inte kunskap att styra vårt land. Du har nog bättre förutsättningar att göra det.
Citera
2026-05-01, 16:55
Medlem
Citat:
Jag kollar knappt på film. Ändå vet jag vem han är.

MA har inte kunskap att styra vårt land. Du har nog bättre förutsättningar att göra det.
Du förutsätter att jag är ekonom. Sorry men för mig var det svårt att styra i en förening.
Citera
2026-05-01, 17:27
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludvig.Rudolf
Hahaha, man blir ju mörkrädd när man tänker på att folk faktiskt röstar på denna korkade kärring

Kan man verkligen rösta på Magdalena Andersson?
Jag trodde att vi röstade på partier i Sverige, men jag har väl fattat fel...
Citera
2026-05-01, 17:28
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Brad Pitt har varit med i så mycket filmer att någon i Magdalena Anderssons ålder måste nog ha varit ganska avskärmad från populärkultur för att inte veta vem han är.

Har hon verkligen aldrig sett en film med Brad Pitt är det ytterst underligt eller så är något fel på hennes minne...

Thelma & Louise? En vampyrs bekännelse? Fight Club? Hur kan hon ha missat?

"Mycket" filmer?!
Du menar väl många filmer!?
Citera
2026-05-01, 17:31
Medlem
Har hon inte umgåts något alls med sina döttrar?
Sett en enda film med dem eftersom hon helt missat Brad Pitt.
Citera
2026-05-01, 17:51
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Helt världsfrånvänd med andra ord. Till och med mina gamla föräldrar vet vem Brad Pitt är, eller åtminstone hur han ser ut.

Är det normalt i Magdalena Anderssons ålder att vara så oallmänbildad när det gäller populärkultur?

https://www.svt.se/kultur/magdalena-andersson-vem-ar-brad-pitt

https://www.svtplay.se/video/KqPPyzX/fordomsshowen/magdalena-andersson
Brad Pitt är ingen man kommer ihåg. Jag vet att det är en skådespelare men har noll koll på vilka filmer han varit med i och att komma ihåg alla skådisar det är lite som att komma ihåg vem som ligger med vem i kändisvärlden och det är knappast intressant att belasta minnet med.
Citera
2026-05-01, 17:55
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Hon kunde inte heller nämna en enda film som Stellan Skarsgård har varit med i.
Precis. Vem belastar minnet med sådant?
Citera
2026-05-01, 17:58
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Vet iofs inte heller vem som är frontfigur in Nirvana, men om jag googlar kommer Kurt Cobain upp.
På den tiden som Maggan studerade var Nirvana inte så väl ansedda. Det var helt normalt för en student att inte känna till några namn. Det är väl mest knarkarna inom SD som tycker att kurt Cobain är en artist man ska kunna. Bäva månde nästa kulturkanon om SD får bestämma.....
Citera
2026-05-01, 18:00
Medlem
Queutards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
På den tiden som Maggan studerade var Nirvana inte så väl ansedda. Det var helt normalt för en student att inte känna till några namn.

1992-ish var Nirvana the shit. Krigsrubriker i medier blev det också när Cobain pressade sin Magnum mot tinningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in