2026-05-01, 18:02
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Inte för att jag gillar Maggan men det är ju onekligen bättre att inte känna till brad pitt än tex inte känna till grundlagarna eller Desmond Tutu .
Citera
2026-05-01, 18:23
Medlem
Jag har sett typ alla BPs filmer. Är han med i en film brukar den vara bra! För mig har han varit en kvalitetsstämpel senaste typ 30 åren.

Att Maggan inte vet vem han är skiter jag dock fullständigt i ! det saknar relevans!
Citera
2026-05-01, 18:33
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Brad Pitt har varit med i så mycket filmer att någon i Magdalena Anderssons ålder måste nog ha varit ganska avskärmad från populärkultur för att inte veta vem han är.

Har hon verkligen aldrig sett en film med Brad Pitt är det ytterst underligt eller så är något fel på hennes minne...

Thelma & Louise? En vampyrs bekännelse? Fight Club? Hur kan hon ha missat?
Har bara sett Thelma och Louise men kommer bara ihåg de båda tjejerna.
De andra två känner jag till. Man får nog vara lite filmnörd för att komma ihåg Brad.
Det är ju inte direkt några stora filmer som du nämner...
Citera
2026-05-01, 18:42
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikasmakeravbajs
Brad Pitt och Nirvana har ingenting med allmänbildning att göra tvärtom faktisk.

Att som svensk politiker känna till diverse filmstjärnor från Hollywood är snarare att ha specialkunskaper om amerikanska skådespelare.

Som partiledare och akademiker har hon nog varken tid,ork eller intresse att följa amerikanska skådisars filmer och privatliv.
Citera
2026-05-01, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludvig.Rudolf
Hahaha, man blir ju mörkrädd när man tänker på att folk faktiskt röstar på denna korkade kärring
Detta är verkligen ännu värre.
Ebba Busch är med och föreslår litterär kanon.
Ebba Busch tre frågor om författarna bakom svenska klassiker. Detta med anledning av att partiet föreslagit införandet av en litterär kanon för skolbarn – en lista över böcker som alla barn ska läsa.

Den första frågan handlade om vem som skrivit Gösta Berlings saga från 1891 (Selma Lagerlöfs).

– Det står faktiskt helt still. Jag har ingen bra gissning, svarande Ebba Busch Thor.

De andra författarfrågorna gällde Giftas, en novellsamling skriven av August Strindberg och romanen Gentlemen, skriven av Klas Östergren. Ebba Busch Thor prickade inte heller rätt på dessa frågor.

– Ingen av de här tre har jag läst. Jag tror att jag får lov att lägga på de här på min egen lista.
Senast redigerad av Rufilus 2026-05-01 kl. 18:46. Anledning: Fel
Citera
2026-05-01, 18:50
Medlem
kraftfoders avatar
Brad Pitt var han som var huvudrollsinnehavare i "Titanic". (Brad dog under inspelningen, 1912)

Dåligt att Magdalena inte visste detta.
Citera
2026-05-01, 19:08
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Kan man verkligen rösta på Magdalena Andersson?
Jag trodde att vi röstade på partier i Sverige, men jag har väl fattat fel...

Tydligen har du gjort det. Personvalsröster finns.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/valprovningsnamndens-beslut/allmanna-pastaenden-om-brister-vid-den-slutliga_had34ec7e5/
Citera
2026-05-01, 19:18
Medlem
Europes avatar
För min del behöver inte en politiker ha koll på sådant, men lite förvånande är det kanske att inte ha snappat upp det på vägen (om man är lite äldre).
Citera
2026-05-01, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
https://www.expressen.se/noje/magdalena-anderssons-ovantade-hardrockssvar/

Ändå ljuger kärringen om att System of a down är hennes favoritband. Någon som på allvar tror på det?
– Ja, absolut. Och när det är fest. Oavsett vilken förfest så tar maken över och kör System of a down.
Låter inte som hon är särskilt musikintresserad precis. Aldrig i livet att jag skulle låta sambon få bestämma vad som spelas på fester.
Citera
2026-05-01, 19:21
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Tydligen har du gjort det. Personvalsröster finns.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/valprovningsnamndens-beslut/allmanna-pastaenden-om-brister-vid-den-slutliga_had34ec7e5/

Jodå, men personen i fråga representerar ju ett parti.
Och det är partiets röstantal som avgör hur stort partiet blir i riksdagen, oavsett vad partiledaren heter.
Citera
2026-05-01, 19:27
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Jodå, men personen i fråga representerar ju ett parti.
Och det är partiets röstantal som avgör hur stort partiet blir i riksdagen, oavsett vad partiledaren heter.

Visst, men folk kan faktiskt "peta" så att säga "givna kandidater" genom sina röster. Förekommer mera i kommunval än i riksdagsvalen. Kallas för "valbar plats".
Citera
2026-05-01, 19:37
Medlem
Vad som är viktigt att kunna som politiker är att räkna.
Här blev man riktigt mörkrädd.
Åkerssons ex svärmor.
https://youtu.be/pPpcdTzALWE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in