2026-05-01, 14:25
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queutard
Inte jag heller, jag ser inte på svensk film.

Iofs, han var väl med som nutty sviidish professor i Thor? Allt jag kan om den mannen.

Att hon inte vet vem Brad Pitt är spelar mindre roll. Stellan har varit aktuell under 2026, då han nominerades till en Oscar för sin roll i Sentimental Value. Det framstår som märkligt att en statsministerkandidat inte känner till någon film alls, särskilt när det rör sig om svensk kultur – filmen må vara norsk, men Stellan är svensk och därmed en del av vår samtida kultur.
Citera
2026-05-01, 14:26
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
JudeMaggan vet vem det är bara ej hur han ser ut. Vem fan bryr sig ens om något kärringen säger eller gör.
Att hon är jude/judinna har jag svårt att tro då hon är medlem i Muslimska Brödraskapet genom Sossarnas samarbete.
Citera
2026-05-01, 14:27
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queutard
Inte jag heller, jag ser inte på svensk film.

Iofs, han var väl med som nutty sviidish professor i Thor? Allt jag kan om den mannen.

I SFI så såg jag "Bomi-Bitt och jag" med Stellan Skarsgård. Dåligt att Maggan inte visste det, hon har ju samma utbildning som jag. (Fil.kand på Handels)

La till länk "Bombi-Bitt":
https://www.svtplay.se/video/jbaBpae/bombi-bitt-och-jag/avsnitt-1?position=1336
Senast redigerad av kraftfoder 2026-05-01 kl. 14:34.
Citera
2026-05-01, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det handlar om allmänbildning. Inte att vara amerikaniserad.

Brad Pitt och Nirvana har ingenting med allmänbildning att göra tvärtom faktisk.
Citera
2026-05-01, 14:28
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Man är inte korkad för att man inte har koll på Hollywoodskådisar.

Det är inte vilken Hollywoodskådis som helst utan av världens mest berömda skådespelare.
Citera
2026-05-01, 14:28
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikasmakeravbajs
Brad Pitt och Nirvana har ingenting med allmänbildning att göra tvärtom faktisk.

Jo, det har det. Men Maggan har väl ingen koll på något som händer utanför Sveavägen 68.
Citera
2026-05-01, 14:29
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det är inte vilken Hollywoodskådis som helst utan av världens mest berömda skådespelare.
Det är fortfarande inget mått för intelligens. Men om man själv har låg intelligens kan man förstås tro det.
Citera
2026-05-01, 14:32
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Det är fortfarande inget mått för intelligens. Men om man själv har låg intelligens kan man förstås tro det.

Kanske inte för intelligens, men det säger en hel del om ens allmänbildning.
Citera
2026-05-01, 14:41
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Tror att hon medvetet låtsas som om hon inte vet. Hon vill verka statsmannamässig.
Just så. Som att Landsmutti Magdalena A (s) inte skulle veta att actor Brad P fick sitt gen'brott i femininistklassikern "Thelma och Louise".
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Hon kunde inte heller nämna en enda film som Stellan Skarsgård har varit med i.
Detta är värre socialt, ty svenske skådisen som spelat Bombi Bitt och Raul Wall Enberg och varit megaomskriven nyss för Sentimental Value, är toxxiskt vänster-iLLiberal och skulle nog kunna tänkas rösta på röda Magdalena (s). Vi utropar bara Mamma Mia !
Citera
2026-05-01, 14:42
Medlem
Borasare1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikasmakeravbajs
Det är inte basala saker att veta vem Brad Pitt och Nirvana är.

Bara dumma lågutbildade wt människor bryr sig om Hollywood och amerikansk junk kultur.

Känner man varken till Nirvana eller Brad Pitt är man totalt efterbliven eller uppväxt inlåst i källare utan TV och internetuppkoppling. Borde finnas krav på grundläggande allmänbildning om man ska vara folkvald politiker. Politiskt hjärntvättade sektmänniskor ska inte sitta vid makt.
Citera
2026-05-01, 14:47
Medlem
af-Sintistolpes avatar
Magdalena Andersson är född 1967 dvs. samma år som Kurt Cobain. Magdalena var således 27 år när Kurt vek in årorna för gott 1994. Det var en världsnyhet och då visste i princip alla som läste dags- och kvällstidningar att Nirvanas frontman gått hädan. Sedan är han legendarisk musiker, aldrig i livet att hon inte vet det. Hon vill tilltala den yngre generationen och människor från andra kulturkretsar.
Citera
2026-05-01, 14:53
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Farlig kvinna då hon uppenbarligen är asexuell. Kombinationen av att vägra svara på frågan hurvida hon haft sex mer än en gång under en dag och inte vet vem som är förmodligen i kvinnors ögon världens vackraste (kändis) man betyder asexualitet och således asocial. Inget intresse för människor och relationer. Hur fan skall hon stifta lagar och bestämma över människors relationsliv? Hon kan klubba för en samtyckeslag men har ingen aning om varför människor överhuvudtaget har sex. Feminist ut i fingerspetsarna som tror sex och relationer handlar om makt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in