2026-05-01, 10:42
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Tror inte de finns flera vittnen om ja ska va ärlig me tanke på tidpunkten
Knappast några vittnen strax innan 01:30 natten mellan juldagen och annandagen i en avkrok som Rönninge. Nål i höstack.
Kvinnan sågs senast gå från Rönninge station under natten till fredagen, enligt en anhörig. Vid 01.30 kopplas hennes mobil upp för sista gången, enligt uppgifter till Aftonbladet.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/tidslinje-detta-vet-vi-om-misstankta-mordet-i-ronninge
Senast redigerad av Taggad 2026-05-01 kl. 11:42.
Citera
2026-05-01, 11:47
Medlem
Yatsys avatar
Kanske finns det vittnen som steg av i Rönninge några tåg tidigare? Till exempel från c.a 23:30 -. Kan det komma 1 tåg i timmen under helg?
Citera
2026-05-01, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIAdventurer
Polisen söker vittnen till bortförandet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1461057

Det är nog inte enbart ”bortförandet” dom säker iakttagelser för. Det är ett relativt stort tidsspann dom är intresserade av. Han kan ha lämnat platsen för att sen komma tillbaks för att hämta kroppen, eller så har han av någon anledning stannat kvar i Rönninge.
Citera
2026-05-01, 12:09
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Kanske finns det vittnen som steg av i Rönninge några tåg tidigare? Till exempel från c.a 23:30 -. Kan det komma 1 tåg i timmen under helg?
Nej, tågen går minst var 30e minut. Något tidigare t om var 15e minut.

Tycker dock det är lite märkligt att det eftersöks flera vittnen nu såhär långt efter. Borde det inte skett redan tidigare i förundersökningsprocessen?
Citera
2026-05-01, 12:15
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel

Tycker dock det är lite märkligt att det eftersöks flera vittnen nu såhär långt efter. Borde det inte skett redan tidigare i förundersökningsprocessen?
Okej.
Kanske finns det problem att binda GM till mordet?
Citera
2026-05-01, 12:16
Medlem
K.Blomkvists avatar
Den där mördaren kan ju ha kört runt och t.o.m varit vid stationen vid flera tillfällen den aktuella dagen.

Dessutom kanske det finns andra vittnen som är lite ljusskygga. Typ, tjuvar, rånare, dieseltjuvar och liknande.

Jag får hoppas att även de hör av sig till polisen nu.

Polisen söker fler uppgifter gällande mordet i Rönninge
https://polisen.se/aktuellt/hjalp-polisen/2026/maj/polisen-soker-fler-uppgifter-gallande-mordet-i-ronninge/

https://polisen.se/om-polisen/kontakt/tipsa-polisen/tipsa-polisen-via-webben/?id=268d4d4e-ed1f-4d02-9318-309070bf1aca

Tipset gäller: Polisen söker fler uppgifter gällande mordet i Rönninge
Citera
2026-05-01, 12:40
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel

De sökte vittnen även tidigare.

Spåret ligger väl relativt nära där hon blev överfallen? Det dränker ljud ganska bra om överfallet skedde när nästa tåg / pendel gick förbi.
Är okunnig om Sthlmstrafiken men gick det ngt tåg åt endera hållet vid tiden & platsen för överfallet 01:30?

Finns det möjlighet för ngn som åker förbi med tåget att kunna se ngt el. är det för undanskymt / buskigt?

Att polis vill få in tips från centrala Rönninge & ”brottsplatsen” klockan 01.00 till 03.30 känns lite oroväckande. Skulle han varit kvar på plats 2h?

En natt då inte många är ute & de som rastar hunden har antagligen hunnit göra sista rundan. Återstår då rökare & div. löst folk.
Citera
2026-05-01, 13:10
Medlem
De efterlyser vittnen, ett halvår senare.... de kommer inte att kunna fälla han för mord..

Hur förklarar man att man har burit på någons kroppsdelar och försökt gräva ner dessa när man nekar till mord? "Ah, jo eh, jag såg att det låg ett huvud och lite armar som skräpade ute på gatan, så jag tog upp dessa, och bestämde mig för att gräva ner dem, hö hö". Hey, fråga mig inte vad jag gjorde 6 mil utanför mitt hem i ett skogsområde sent på annandagen"
Senast redigerad av Lofiboy 2026-05-01 kl. 13:16.
Citera
2026-05-01, 13:21
Medlem
Citat:
Är gymnasiet beläget på BO väg hem, eller helt utanför en normal väg hem?
Beläget på väg hem.
Citera
2026-05-01, 13:23
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
De efterlyser vittnen, ett halvår senare.... de kommer inte att kunna fälla han för mord..

Hur förklarar man att man har burit på någons kroppsdelar och försökt gräva ner dessa när man nekar till mord? "Ah, jo eh, jag såg att det låg ett huvud och lite armar som skräpade ute på gatan, så jag tog upp dessa, och bestämde mig för att gräva ner dem, hö hö". Hey, fråga mig inte vad jag gjorde 6 mil utanför mitt hem i ett skogsområde sent på annandagen"

Polisen verkar kämpa med detta.
Som jag brukar skriva, det är inte intressant om Robin är skyldig eller ej utan bara att det går att leda i bevis.
Denna blir klurig för åklagaren.
Försvaret har en räkmacka och ta denna på volley om de spelar sina kort rätt.
Citera
2026-05-01, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl

Att polis vill få in tips från centrala Rönninge & ”brottsplatsen” klockan 01.00 till 03.30 känns lite oroväckande. Skulle han varit kvar på plats 2h?

Om han skulle ha varit på plats i 2h, måste det betyda att han har styckat henne vid gymnasiet trots allt.
Citera
2026-05-01, 13:38
Medlem
Citat:

Rätt säker på att pendeltågen Stockholm - Södertälje alltid går minst var 30:e minut. Så var 30:e minut den aktuella tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in