2026-05-01, 11:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GustavTrelleborg
Fitthoran verkar faktiskt ha skickat in en riktig stämningsansökan via Astra advokater, som tingsrätten krävt förtydliganden på åtminstone 15 punkter.

Astra advokater borde skämmas, och borde i första hand ha kontaktat Medviktarna direkt, och sen kommit överrens om ett förlikningsavtal. Istället för att ödmjukt§ be om något cease&desist-liknande så skickade de in skit till Stockholms tingsrätt.

Tyvärr tror jag dock att de kan framhärda, dump från Fru Medvikts story:
https://imgur.com/a/2jL1Y5K

PS. Hor-Emelie, sluta lägg upp allt, det är inte i ditt intresse. Snälla. Hårigfittaochrövsnälla.

Är det verkligen en riktig advokat på Asta som skickat in stämningen?

Då skulle väl inte rätten ha behövt be om så många förtydliganden. Eller är det för att vinna tid Asta skickade in en så dålig stämning?
Citera
2026-05-01, 11:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Att tänka på om man funderar på att döpa sitt barn till Estelle, Alice, Victoria, Kevin, Axel, Philip, Carl-Philip, Anna osv......
Sjukt att kopiera andras förnamn.

Ja det är det när namnet är unikt om än med WT-stämpel.

Lunabelle och Lilou...
Citera
2026-05-01, 11:23
Medlem
vichy6s avatar
Kan man bli ett musikaliskt dragplåster utan rytm?

Kan han stämma TV4 nu?

Eller vad var det för produktion som lät någon uppträda med darrig stämma och hålla fot?

Körslaget va?

Jeeeez
Citera
2026-05-01, 11:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dolemite
Jag tittade lite på Skilleras VAD TYCKER NORRKÖPING OM JOAKIM LUNDELLS HUNDAR https://www.youtube.com/watch?v=RPR8ZVGE9Jc där han försökte göra en poäng med att intervjua kreti och pleti på stan (i Norrköping tror jag) om vad de anser om Youtube-draman. Och vad de anser om saker han menar att bland andra Joakim Lundell har gjort.

Problemet är bara att Skilleras missar poängen, eller åtminstone en väldigt stor och avgörande del för att det ska vara en poäng.
Det Skilleras missar, som han även utelämnar i samtliga frågor till kreti och pleti, är att de "ponerade" hypotetiska scenarion han lägger fram förtäljer inte huruvida det som gör något mot någon annan har bakomliggande historik fylld av konflikt.
När Skilleras intervjuar en ovetande om ställer frågor så svarar de intervjuade enligt premissen att de själva är helt oskyldiga och helt plötsligt ur det blå på olika sätt blir attackerade av en Youtuber.

Så Skilleras frågor och de intervjuades svar kan inte på något sätt appliceras på vad exempelvis Joakim Lundell har sagt offentligt om Linnea, eller vad Anjo sagt och gjort mot medviktarna.

Skilleras frågor till de intervjuade saknar hela den bakomliggande och avgörande kontexten, och svaren är alltså helt irrelevanta.

Det säger däremot en hel del om Skilleras att han inbillar sig att man kan kapa bort historia och kontext och tro att man pratar om samma sak.

Så det var lite roligt att se att Skilleras ännu en gång skämmer ut sig och så tydligt visar att han saknar IQ eller förstånd eller vad den än är som saknas honom.

Historiken spelar ingen som helst roll.

Att använda internet och särskilt sociala medier för att svärta ner folk och hota (förtäckt som öppet) är förkastligt.

Det strider dessutom mot lagen även om det är mycket som tillåts passera tills man omvärderar "allmänt intresse".

Här sviker staten brottsutsatta just nu vilket är mycket allvarligt.
Citera
2026-05-01, 11:30
Avstängd
Psysations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Ja det är det när namnet är unikt om än med WT-stämpel.

Lunabelle och Lilou...

Joakim har också föreslagit namnet "Legendary" till något av barnen.
Citera
2026-05-01, 11:30
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Är det verkligen en riktig advokat på Asta som skickat in stämningen?

Då skulle väl inte rätten ha behövt be om så många förtydliganden. Eller är det för att vinna tid Asta skickade in en så dålig stämning?

Advokater jobbar för sin klient. De har väl inte fått allt material från Jockiboi?

T ex siffran 150k som är dragen ur röven.

Vilka merch har gamnacken?
Senast redigerad av vichy6 2026-05-01 kl. 11:33.
Citera
2026-05-01, 11:38
Avstängd
Citat:
Jo, jag fattar. Jag förstår självklart att Skilleras och Medviktarna bara är ute efter att provocera och försöka trolla Joakim och Anjo.

Jag tvivlar dock på att de själva inser att de framstår som krockade och skämmer ut sig som barnrumpor - Inte inför de intervjuade, för de är aningslösa om vad det handlar om, men inför alla som kan göra kopplingen. Alla som kan göra kopplingen känner redan till bakgrunden och att det fanns mycket god anledning för t.ex. Anjo att göra narr av Medviktarna. Så målgruppen för Skilleras och Medviktarnas "prank" saknas, det går helt enkelt inte hem hos någon alls, varken för de intervjuade eller för oss som känner till vad det handlar om.

De enda som det "träffar" skulle vara en overklig hybrid av helt ovetandes och någon mycket insatt. Såna personer existerar inte. De enda som existerar, som kommer i närheten, skulle kunna vara Temu-troll som fejkar och låtsas som att "Wow vilken bra poäng Skilleras och Medviktarna har!", så eventuellt kan spektaklet sorteras in under "humor och satir" för de egna fansen. Det går inte hem hos någon annan än de egna fanboisen, alla andra drar en lång suck och tittar på något helt annat - Som Spökjakt, exempelvis.

Jag är inget fan av någon som sköter sina strider öppet på sociala medier.

Men, ett stort MEN, så många som Anjo, Jockiboi, Motvikt och Rask har skadat på sociala medier så anser jag att det är bra att det finns de som är villiga att skada sitt eget rykte genom att ge skithögarna det de förtjänar.

Det finns liksom inte en enda ursäkt för att bete sig som Jocke & Co har gjort mot människor de senaste tio åren.

Nu får de digitalt stryk tillbaka men då duger det inte längre med "ger man sig in i leken får man leken tåla" som den fete julkorven så käckt brukar säga.
Citera
2026-05-01, 11:45
Avstängd
Citat:
Nja, alltså, det beror ju på mottagaren, för de som inte har kontexten och inte gör kopplingen till verkliga händelser blir ju "poängen" fattig och intetsägande. Poängen är ungefär lika "djup" som att "Ett knytnävslag är värre än en 2 knuffar som är värre än ett hån".

Känner mottagaren till kontexten, och gör kopplingen till verkliga händelser, så blir ju svaren från de intervjuade som inte känner till kontexten (som tillhör ovan grupp) irrelevanta?

Jag har redan förklarat i mitt andra inlägg här, så det känns som att jag upprepar mig här, men ifall du missade mitt andra inlägg så citerar jag det här nedan:

Mottagaren I detta fallet blir ju allmänheten - alla som ser eländet på sociala medier.

Är mottagaren begränsat till en eller ett par personer så kan man fråga sig vad det har på sociala medier att göra.

Det är lindrigare att stå på Sergels torg med en megafon och ropa ut skiten.
Citera
2026-05-01, 11:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Psysation
Tv4 produktionen runt bröllopet fortsätter fallera på alla punkter, Joakim har tröttnat på den dåliga producenten.

Han orkade inte ens åka med på sin egna svensexa till Cypern?
Jockiboi bryr sig dock inte, han vet att folk kommer titta ändå.

Han är mycket missnöjd med gårdagens spelning på Lokverkstaden. Mycket pengar har man lagt på all pyroteknik, men publiken var inte road, inte många som hoppade.

Eventuellt någon klippbild till serien. Men that's it mannen.

Joakim har varit aktiv i gruppchatten "UGGLAN" halva natten, nu är han arg igen...

Hahaha, han upptäckte väl att Lokverkstan inte var någon arena utan en simpel verkstadslokal man målat om.

Och mutemute123 skrev här att det minsann var en arena där man höll konserter.
Citera
2026-05-01, 11:52
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Sökes: internet sleuth.

T 2327-11
Okänd tingsrätt.

Det är ett tvistemål Joakim förekommer i, förmodligen gäller det en avhysning med handräckning från kronofogden som Joakim överklagat och det har då landat hos tingsrätten.. Joakim ska ha blivit delgiven vräkningen strax innan 20/3 2011.
Tror det finns en viss tid som tingsrätterna sparar sådant där (5-8 år något, minns inte riktigt) så den går nog inte att få tag på via tingsrätterna längre skulle jag tro.

Men om den finns så borde det vara (jag vet bara att han bodde i Norrköping från 2018 och framåt dock):
norrkopings.tingsratt@dom.se
Citera
2026-05-01, 11:53
Medlem
Citat:
... genom att ge skithögarna det de förtjänar.

Men det är ju just där det brister. Denna form av prank träffar ju ingen. Alla som vet vad Skilleras med följe syftar på vet ju också att det inte är så enkelt som det framställs i frågorna till de helt ovetandes som intervjuas? Det är ju två helt olika grupper av människor, och svaren från ena gruppen (som inte vet vad det handlar om) varken träffar eller påverkar vad den andra gruppen (som gör kopplingen) tycker.
Så i slutänden så är detta som bäst "humor för fanboisen" som låtsas att de får medhåll av ett gäng helt ovetandes random kreti och pleti på stan, medan i verkligheten får de inget medhåll alls - eftersom frågorna till kreti och pleti är ställda helt ur kontext.
Så om "skithögarna" skulle vara Joakim och Anjo (och eventuella följare), så faller ju allt, alla kommer ju bara skratta åt detta eftersom det är så dumt det bara kan bli.

Citat:
Mottagaren I detta fallet blir ju allmänheten - alla som ser eländet på sociala medier.

Vilken sorts mottagare syftar du på? Pratar du om den där overkliga hybriden som jag redan har beskrivit i ett tidigare inlägg?
Senast redigerad av dolemite 2026-05-01 kl. 11:56.
Citera
2026-05-01, 12:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Tror det finns en viss tid som tingsrätterna sparar sådant där (5-8 år något, minns inte riktigt) så den går nog inte att få tag på via tingsrätterna längre skulle jag tro.

Men om den finns så borde det vara (jag vet bara att han bodde i Norrköping från 2018 och framåt dock):
norrkopings.tingsratt@dom.se

Tingsrätten sparar en viss tid sedan går det till ett stadsarkiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in