Citat:
Ursprungligen postat av
WbZV
Att din AI svarar så lär ju bero på att det inte fanns något annat sätt dokumenterat i dess träningsdata. Vad som är tekniskt möjligt är en annan sak. Skulle inte utesluta att ett kemilabb med rätt kompetens skulle kunna konstruera alternativa molekyler som ger upphov till samma metaboliter när de bryts ned i kroppen och då kan man aldrig veta säkert vad metaboliterna kommer från.
Om det sedan är en rimlig förklaring att hon skulle fått i sig något sådant ämne utan att veta om det är en helt annan fråga. Finns det prejudikat sedan tidigare så måste domstolen följa det, annars kan domstolen döma precis hur som helst. Beroende på domarnas humör skulle förklaringen antingen kunna avfärdas som en orimlig efterkonstruktion, eller så skulle hon kunna frias eftersom åklagaren inte kan motbevisa att det faktiskt skulle kunna ha gått till på något sådant sätt.
Visa mig någon rimlig förklaring, tack.
Inte att ett kemilabb skapat ett ämne .
Citat:
Ursprungligen postat av
Veridictores
Hur vet du vad hon har hävdat och inte? Har du insikt i förundersökningen?
"Det skrevs på facebook"

om facebook är din källa så har du alltså inte den blekaste aning om vad Katja hävdat och inte, och det vara bara rent påhitt från din sida att skriva det alltså?
Ja du lilla vän, vi ska se till att informera dig så fort vi vet, vill du ha informationen per rekommenderat brev eller med personlig kurir?
"nästan alltid" sa Bill, "nästan alltid", sa Bull
Ja, "nästan alltid" är det så. Alltså återstår frågan - Är detta ett "nästan alltid" fall, eller är det ett av de andra?
Istället för att komma med spydigheter kan du ju ge mig nån hänvisning eller källa som förklarar hur man kan ha kokain metabolit utan att ha tagit kokain.
Eller vad är det GW sagt som indikerar hon är oskyldig?
Jag har lyssnat på vad Katja sagt, och hennes advokat som försvarade henne med att hon hade en metabolit i blodet men inte kokain. Hon har inte försvarat sig med att någon drogat henne (och hur skulle det i så fall gått till?).
Det är en enkel fråga: kan man ha en kokain metabolit utan att ha tagit kokain?