2026-04-30, 01:20
Medlem
Snart dags för VM!

Å då jag älskar att se VM på storbildsskärm tänker jag det vore fint med en samlingstråd där vi tipsar varandra om var det kommer gå att se mästerskapet på storbildsskärm runt om i landet.

Hittills har jag inte hört att VM ska visas offentligt på storbildsskärm någonstans i min hemstad/Sveriges huvudstad. Skandal! Men jag utgår ifrån att det kommer att bli ändring på det snart.

Kredd till Göteborg som kommer visa Sveriges matcher på Ullevi fast att de som vi alla vet kommer att gå mitt i natten. Fler städer/kommuner som vill ta vara på den här folkfesten?
Citera
2026-04-30, 01:23
Medlem
Briljant steg av Halmstad att visa mästerskapet i en kyrka!

https://www.sverigesradio.se/artikel/harplinge-kyrka-visar-vm-festen-jesus-alskar-fotboll
Citera
2026-04-30, 07:38
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VMGULD2022SVERIGE
Snart dags för VM!

Å då jag älskar att se VM på storbildsskärm tänker jag det vore fint med en samlingstråd där vi tipsar varandra om var det kommer gå att se mästerskapet på storbildsskärm runt om i landet.

Hittills har jag inte hört att VM ska visas offentligt på storbildsskärm någonstans i min hemstad/Sveriges huvudstad. Skandal! Men jag utgår ifrån att det kommer att bli ändring på det snart.

Kredd till Göteborg som kommer visa Sveriges matcher på Ullevi fast att de som vi alla vet kommer att gå mitt i natten. Fler städer/kommuner som vill ta vara på den här folkfesten?
Fy fan. Nä, det ska vara tyst och lugnt runt mig när jag ser på fotboll. Vad okunniga dårar som inte kan hålla käften har för åsikter är helt ointressant.
Citera
2026-04-30, 07:44
Medlem
skogsburkans avatar
Folkets park (Malmö) har haft tidigare dock osäkert nu pga tiderna. Filmstaden som blöder ekonomiskt borde satsa på att visa matcherna så de får in lite para. Förutsatt att licensen för att få visa inte är allt för dyr.

Finns mycket från diverse branscher att mjölka pengar på nu när Sverige äntligen är med igen.
Citera
2026-04-30, 21:42
Medlem
skogsburkans avatar
Bara hoppas man är ledig dagen efter när Sverige spelar match. Pallar inte se matcherna på svettig stream via mobilen så jävla B. Kommer lätt se de på storbild om de visas i Malmö med omnejd på någon sådan.
Citera
2026-04-30, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Bara hoppas man är ledig dagen efter när Sverige spelar match. Pallar inte se matcherna på svettig stream via mobilen så jävla B. Kommer lätt se de på storbild om de visas i Malmö med omnejd på någon sådan.

Kommer nog vara sensationellt många ”sjuka” i vårt avlånga land efter våra nattmatcher.
Citera
2026-04-30, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan

Citat:
Kommer nog vara sensationellt många ”sjuka” i vårt avlånga land efter våra nattmatcher.

Som jag skrev i en av de andra trådarna med ungefär samma ämne är det alldeles för få som kollat spelschemat.

Sverige har en match kl 19 en lördag. Där lär det bli drag, men kl 4 och kl 1 på vardag? Nä, tror intresset är överskattat.

Att det är så få intressanta morgonmatcher gör nog att få krogar etc kommer satsa på nattöppet, förutom Sveriges måndagsmatch. Lär mest bli enstaka fyllon på nätterna och inte värt det. Men kvällsmatcherna kan nog dra en del festsugna.
Senast redigerad av Burkgurka 2026-04-30 kl. 22:46.
Citera
2026-04-30, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Som jag skrev i en av de andra trådarna med ungefär samma ämne är det alldeles för få som kollat spelschemat.

T ex Sverige spelar kl 4 en måndag och där blir det väl jobbigt att jobba direkt efteråt, men de övriga två går kl 19 en lördag och kl 1 på midsommarafton. Dvs få som jobbar efteråt.

Att det är så få intressanta morgonmatcher gör nog att få krogar etc kommer satsa på nattöppet, förutom Sveriges måndagsmatch. Lär mest bli enstaka fyllon på nätterna och inte värt det. Men kvällsmatcherna kan nog dra en del festsugna.

Matchen mot Holland går 19:00 på midsommardagen. Matchen mot Japan går 01:00 fredag 26 juni så där kommer nog ganska många behöva jobba några timmar efter matchen.
Citera
2026-04-30, 22:48
Medlem
Citat:
Matchen mot Holland går 19:00 på midsommardagen. Matchen mot Japan går 01:00 fredag 26 juni så där kommer nog ganska många behöva jobba efter matchen.

Yes. Ändrade mitt inlägg då jag såg att jag tagit fel på midsommarhelgen.
Citera
2026-04-30, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Yes. Ändrade mitt inlägg då jag såg att jag tagit fel på midsommarhelgen.

Mmm såg det sen.

Litar på att det kommer finnas några dårar som tänker visa alla matcher. Men kanske inte på storbildsskärmar mitt i stan då.
Citera
2026-05-04, 18:47
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Briljant steg av Halmstad att visa mästerskapet i en kyrka!

https://www.sverigesradio.se/artikel/harplinge-kyrka-visar-vm-festen-jesus-alskar-fotboll
Bra sätt att få gratisexponering.
Präst Peder var just med på länk i TV4 och som jag förstod är det bara första matchen (Tunisien) de planerar visa än så länge.
Citera
2026-05-13, 23:42
Medlem
skogsburkans avatar
Någon som hört om det kommer smällas upp något inför Sveriges matcher i Malmö med omnejd?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in