2026-04-30, 17:19
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Man bör såklart återgå till demokrati, där de som röstar har skin in the game, dvs är riktiga svenskar sedan generationer, har vart skattebetalare i ett antal år, ej tar emot bidrag., ej har ägnat sig åt kriminalitet.

Den här såsseiden att demokrati är när kriminella, bidragstagare, illegala invandrares röst väger lika tungt som de som tvingas finansiera det är totalt hjärndött.
Citera
2026-04-30, 17:36
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnbar
Unga svenska kvinnor tänker inte rationellt.
Tex när det gäller fakta kring problemen med invandring.
Ignorerande av kausalitet:
Att fortsätta stödja en politik som förknippas med de problem man ser i samhället.
Prioritering av känslor:
"emotionell röstning", där viljan att framstå som god eller empatisk trumfar en krass analys av konsekvenser.
Kognitiv dissonans:
Att man ser problemen (t.ex. otrygghet), men vägrar koppla ihop dem med migrationspolitiken för att det krockar med den egna självbilden eller ideologin.
Jag anser bestämt att de inte bör få rösta vid samma ålder som män.
Kanske vid 30 års ålder ?
Synpunkter på detta ?
Är du arab? Du skriver som en sån.
Citera
2026-04-30, 17:44
Medlem
Instämmer, alla som exempelvis röstar på SinoistDemokraterna (SD) ska fråntas rösträtten då de inte lyckats deducera deras egentliga agenda är de enbart nyttiga idioter.
Citera
2026-04-30, 17:48
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Ingen som röstar tänker rationellt, så då kan vi lika gärna avskaffa allas rösträtt.
Unga kvinnor är på intet vis unikt irrationella.

Majoriteten har starka åsikter om saker och ting utan att ha nån som helst aning om hur de hänger ihop.

De kanske har tankar om hur de vill att Sverige och världen ska se ut. Hur kommer man dit då? Ingen aning men den här politikern sa en sak som jag tyckte lät bra så jag röstar på den. Dessutom är han/hon snygg och har stora muskler/feta pattar.

För att inte tala om hur irrationellt det är att överhuvudtaget rösta!
Citera
2026-04-30, 17:52
Medlem
bomhulls avatar
Jag föredrar demokrati där alla över 18 får rösta. Sd osv får göra ett bättre jobb för att locka unga kvinnor
Citera
2026-04-30, 17:57
Medlem
Så lösningen är alltså att begränsa rösträtten tills utfallet passar din analys.
Citera
2026-04-30, 18:17
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Många kvinnor (och en del män) brinner för välfärden: skola, sjukvård, äldreomsorg. Och röstar därmed rationellt på partier som vill stärka välfärden. Blir rött.

Bara detta är ju irrationellt i frågan, att skola, sjukvård och äldreomsorg automatiskt blir "bättre" för att rött styr.
Citera
2026-04-30, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Den där rubriken är lätt att läsa "kvinnor röstar inte på SD så de bör inte få rösta". Vem bestämmer att kvinnor generellt inte tänker rationellt? Kvinnor värdesätter välfärd, bra skola, jämlikhet i samhället etc. och där ligger oppositionen bättre till. Så enkelt kan det vara, om man tänker rationellt. Och självklart ska alla få rösta, det får ju t.o.m. manliga individer med sågspån i huvudet.
Det är din tolkning.
Min tråd handlar inte om vilket parti som är rätt eller fel att rösta på.
Läs trådstarten igen.
Citera
2026-04-30, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Ok. Så då kan inte de som röstar på M, KD och SD ha rösträtt då eftersom de har skapat den trasiga skolan och den trasiga sjukvården vi har idag.

Då noterar vi de som inte får rösta:

- Kvinnor
- De som sympatiserar med Moderaterna
- De som sympatiserar med KD
- De som sympatiserar med SD

Vad har vi mer? Hur ser vi på pensionärerna?
Att du väljer att misstolka min tråd visar på att även du ej är kapabel att tänka rationellt.
Citera
2026-04-30, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arnbar
Unga svenska kvinnor tänker inte rationellt.
Tex när det gäller fakta kring problemen med invandring.
Ignorerande av kausalitet:
Att fortsätta stödja en politik som förknippas med de problem man ser i samhället.
Prioritering av känslor:
"emotionell röstning", där viljan att framstå som god eller empatisk trumfar en krass analys av konsekvenser.
Kognitiv dissonans:
Att man ser problemen (t.ex. otrygghet), men vägrar koppla ihop dem med migrationspolitiken för att det krockar med den egna självbilden eller ideologin.
Jag anser bestämt att de inte bör få rösta vid samma ålder som män.
Kanske vid 30 års ålder ?
Synpunkter på detta ?

Äsch, du är bara putt för att folk inte resonerar precis som du. Det är mer efterblivet än rationellt så du bör nog hålla dig borta från valurnorna tills forskarna hittar ett sätt att göra dig av med den där extra kromosomen du sitter och håller på.
Citera
2026-04-30, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Så trött på den här typen av trådar. Alla röstar vänster, alla är idioter och ingen borde få rösta. De som tror att en röst på M eller SD är ett ställningstagande mot etablissemanget/vänstern/whatever är nog mest korkade av alla.
Nej, min tråd handlar inte om det.
Den handlar om rationellt tänkande.
Citera
2026-04-30, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kvinnor tänker rationellt, precis som män. Men könen har i flertalet fall olika hjärtefrågor som de tänker rationellt kring. Och därav blir röstandet därefter.

Många kvinnor (och en del män) brinner för välfärden: skola, sjukvård, äldreomsorg. Och röstar därmed rationellt på partier som vill stärka välfärden. Blir rött.

Många män och en del kvinnor brinner för lag och ordning, trygghet och konservativa ordningar. Och röstar därmed rationellt på partier som vill stärka tryggheten, skärpa straff osv. Blir blått.

Många män och en del kvinnor brinner för att minska migrationen och öka tryggheten. Och rlstar därmed rationellt på partier som har detta som huvudfrågor. Blir gult.

Osv.

Dvs. Alla, både män och kvinnor. Som röstar på partier som står bakom deras hjärtefrågor, rlstar rationellt

De som inte röstar rationellt, är väl de som röstar blått fast de är röda. Eller gult fast de är gröna. Det är inte rationellt.

TS verkar inte veta vad han vill. Verkar inte så rationell...

Hans förslag är ju i princip Synonymt med att ingen ska få rösta som inte tycker som honom, utan diktatur (som han har bestämt) ska få råda. Det tycker han är rationellt. 🤣🤣
Du väljer att misstolka vad jag skrev.
Exemplet i trådstarten beskriver bristen av rationellt tänkande hos mertalet unga svenska kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in