2026-04-30, 11:54
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Så för att du tycker att Judendom är hjärndött är det bakåtsträvande att skydda judar från att bli mördade? Med andra ord tycker du det är framåtsträvande att låta judar bli mördade.
Anser du att Hamas har rätt till självförsvar?
Citera
2026-04-30, 11:59
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Anser du att Hamas har rätt till självförsvar?

På vilket sätt är det självförsvar att angripa Israel?
Citera
2026-04-30, 12:01
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
På vilket sätt är det självförsvar att angripa Israel?
Du svarade inte på frågan. Anser du att Hamas har rätt att existera?
Citera
2026-04-30, 12:05
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Du svarade inte på frågan. Anser du att Hamas har rätt att existera?

Nej, jag har läst deras charter och fattar precis vad det är för en organisation. Om du försvarar Hamas så förstår jag ärligt talat inte vad du har för problem med att Sverige blir islamiserat.
Citera
2026-04-30, 12:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Nu tar ni och googlar islams expansion sedan 600 ekr.
Därefter kan ni antisemiter och antisionister googla judendomens expansion sedan 2000 fkr.
Judendom är en stamreligion. Du kan konvertera, men det är svårt och inget de direkt står efter. De är Guds utvalda folk, vilket har tolkats på lite olika sätt genom åren, men i dagens Israel blivit en klassisk övermänniskoideologi. (En mer sympatisk tolkning är att de skall vara en förebild för andra, men den tycks hamnat i skymundan.)

Kristendom och islam är däremot religioner som menar sig ha en universell sanning för alla och har som mål att omvända så många som möjligt. Båda har expanderat vilt, kristendomen än mer än islam och minst lika blodigt.

Båda inställningarna har sina problem för oss utomstående. Traditionellt har islam varit rätt tolerant mot icketroende (däremot inte mot avfällingar), speciellt kusinreligionerna judendom och kristendom.
Citera
2026-04-30, 12:32
Medlem
Citat:
Nu tar ni och googlar islams expansion sedan 600 ekr.
Därefter kan ni antisemiter och antisionister googla judendomens expansion sedan 2000 fkr.
Du missförstår mig. Jag är inte för islam det minsta. Men om du tror att Tommy Robinson på nåt sätt skulle vara bra för att minska islam så är du grundlurad.

Förstår du vad "kontrollerad opposition" betyder? Han jobbar för dem som har dragit i trådarna och orkestrerat för att få hit islam.
Citera
2026-04-30, 12:36
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Förstår du vad "kontrollerad opposition" betyder? Han jobbar för dem som har dragit i trådarna och orkestrerat för att få hit islam.

Det är så jävla tradigt att höra det där hela tiden. Det var inte judar som dragit hit islam och det är fan inte judar som vill ha hit fler. Reinfeldt är inte jude. Magda är inte judinna. Fatta.
Citera
2026-04-30, 13:04
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Judendom är en stamreligion. Du kan konvertera, men det är svårt och inget de direkt står efter. De är Guds utvalda folk, vilket har tolkats på lite olika sätt genom åren, men i dagens Israel blivit en klassisk övermänniskoideologi. (En mer sympatisk tolkning är att de skall vara en förebild för andra, men den tycks hamnat i skymundan.)

Kristendom och islam är däremot religioner som menar sig ha en universell sanning för alla och har som mål att omvända så många som möjligt. Båda har expanderat vilt, kristendomen än mer än islam och minst lika blodigt.

Båda inställningarna har sina problem för oss utomstående. Traditionellt har islam varit rätt tolerant mot icketroende (däremot inte mot avfällingar), speciellt kusinreligionerna judendom och kristendom.

Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
Judarna har ju uppenbarligen greppat ditt sinne. En kontrajihadist-drönare som du kan ju kolla vilka som sitter på nyckelpositionerna i västerlandet. Det är fan inte muslimer som är herrar över oss.

Igen:

Googla islams expansion från 600 ekr - jämför med de andra religionerna.

Ni kan passa på att googla vilken religion som har flest religiösa extremister.

Ni kan även passa på att googla vilken religion majoriteten av terrorbrott har gemensamt.

Ni bör även googla vad gruppen överrepresenterade kriminella grupper i Europa har gemensamt.

Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Du missförstår mig. Jag är inte för islam det minsta. Men om du tror att Tommy Robinson på nåt sätt skulle vara bra för att minska islam så är du grundlurad. Förstår du vad "kontrollerad opposition" betyder? Han jobbar för dem som har dragit i trådarna och orkestrerat för att få hit islam.

Jag skiter fullständigt i vilka agendor och drivkrafter människor har så länge det de presenterar är mer rätt än fel. Invandringen från MENA till demokratiska väst är givetvis oacceptabel, muslimer är en del av den. Om en menainvandringsapologet samtidigt attackerar islam så är det mer rätt än fel.
Citera
2026-04-30, 13:37
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Så för att du tycker att Judendom är hjärndött är det bakåtsträvande att skydda judar från att bli mördade? Med andra ord tycker du det är framåtsträvande att låta judar bli mördade.

Självklart är det bäst om ingen blir mördad. Jag förespråkar inga mord.

Att vara religiös är dock lite som att vara fotbollshuligan, fast hjärnviruset och det sociala trycket är mycket kraftigare. Det är förstås väldigt tragiskt att barn föds in i sådana våldsbejakande miljöer.

Själva förekomsten av religion är en faktor som ökar risken för krig och mord. Den rimliga analysen för oss som haft lyckan att slippa religion är att inte ta parti för religioner. Det är människor som dör, inte medlemmar av någon giltig skyddsvärd grupp.
Senast redigerad av Mjäll 2026-04-30 kl. 13:40.
Citera
2026-04-30, 13:39
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Självklart är det bäst om ingen blir mördad. Jag förespråkar inga mord.

Att kritisera försvar av personer som blir mördade är att förespråka mord jo.
Citera
2026-04-30, 13:40
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Att kritisera försvar av personer som blir mördade är att förespråka mord jo.

Har lagt in lite mer i inlägget för att förklara min ståndpunkt men du verkar ju inställd på att "körsbärsplocka" så det kanske du struntar i.
Citera
2026-04-30, 13:43
Medlem
Citat:

Jag skiter fullständigt i vilka agendor och drivkrafter människor har så länge det de presenterar är mer rätt än fel. Invandringen från MENA till demokratiska väst är givetvis oacceptabel, muslimer är en del av den. Om en menainvandringsapologet samtidigt attackerar islam så är det mer rätt än fel.
Jag förstår. Du är en perfekt följare till Robinson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in