2026-04-29, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Jag orkar inte läsa alla infantila inlägg från alla Ukraina runkare. Jag skulle dock svarat dig om jag läst inlägget.

Jag känner inte till den bombningen. Men denna konflikt har extremt få civila dödsoffer. Ryssland har ju infört ww1 strategi igen.

Länka gärna till dessa incidenter så skall jag svara.

Ukraina runkare? Jag är en kvinna.

Ryssjävlarna har bombat minst 490 sjukvårdsinrättningar med flit. Flera hundra oskyldiga barn har dödats.

Här är en video från bombningen mot en tågstation där familjer flydde från kriget. 50 dödades, och många svårt skadade.
Det finns videor på barn som nu är av med både/eller armar och ben.

Det fanns ett meddelande på missilen: "Till barnen".

Måtte de skyldiga dö i helvetet.

https://youtu.be/U8V3VwDC4uw

Här är en till video med ett barnsjukhus som har bombats.

https://www.youtube.com/shorts/D7r3TQcCFjM?feature=share

EN KOMMENTAR SÅ ATT VI VET ATT DU HAR TITTAT PÅ DESSA VIDEOR!

Du som försvarar barnmördare.
Senast redigerad av Newton555 2026-04-29 kl. 17:44.
Citera
2026-04-29, 17:47
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555

Ryssjävlarna har bombat minst 490 sjukvårdsinrättningar med flit. Flera hundra oskyldiga barn har dödats.

Här är en video från bombningen mot en tågstation där familjer flydde från kriget. 50 dödades, och många svårt skadade.

När jag rättar folk i Ukrainatrådar brukar jag få femtio-elva svar från sakkunniga som inte kunde peka ut Ukraina på en karta innan men kan nu allt om områdets geopolitik. Så jag brukar inte gå igenom dessa. Det var dom jag kallade Ukraina-runkare.
Synd om någon som kanske skriver något vettigt.

Det gäller dock inte tramset du håller på med här.

Det genomkorrupta Ukraina har aldrig varit någon vän-nation till sverige. Lika lite som de andra länderna i östeuropa. Så vad handlar detta om?????
Citera
2026-04-29, 17:59
Medlem
Citat:
När jag rättar folk i Ukrainatrådar brukar jag få femtio-elva svar från sakkunniga som inte kunde peka ut Ukraina på en karta innan men kan nu allt om områdets geopolitik. Så jag brukar inte gå igenom dessa. Det var dom jag kallade Ukraina-runkare.

Det genomkorrupta Ukraina har aldrig varit någon vän-nation till sverige. Lika lite som de andra länderna i östeuropa. Så vad handlar detta om?????

Du tittade väl inte på videon om tågstationen från BBC, eftersom du då skulle bli överbevisad?

Vad hade ryssjävlarna skrivit på missilen? Du kommer ständigt att få den frågan.
Senast redigerad av Newton555 2026-04-29 kl. 18:05.
Citera
2026-04-29, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Israel verkar ha satt i storskaligt system att köpa stöldgods i form av vete från Krim. Israel borde kontrollera att det vete de köper av Ryssland från Krim också är det Ryssland tillhöriga krimvetet.

https://www.dn.se/varlden/ukraina-varnar-israel-ta-inte-emot-det-stulna-vetet/
Hör inte det inlägget hemma i den stora tråden?
Men det kanske faktiskt är alternativ nyhet eftersom den inte kunnat verifieras av Israel?
Är Zelensky desperat nu eftersom han ger sig på Israel? De har visst aldrig haft sanktioner mot Ryssland.
Citera
2026-04-30, 08:03
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Nu har du visst "missförstått" verkligheten igen. Krim är en internationellt erkänd del av Ukraina, vilket invaderats, ockuperats och "annekterats" av kloaken ryssland. Således är vad som växer därstädes inte "tillhörigt" kloaken ryssland.

Vem kontrollerar vetet? Och vart ska de annars handla vete?
Citera
2026-04-30, 08:05
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Det är en prioriteringfråga, barnamördare v.puttins kolonilott är viktigare än landets oljeraff. Personligen tycker jag att det är rätt prioritering då det värmer mitt torra hjärta att se fascistryssland kremeras.

Ju fler raff Ziggen bombar ju högre blir oljepriset. Men det är ju inte Ziggen själv som styr detta såklart.
Citera
2026-04-30, 08:07
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:

Det finns videor på barn som nu är av med både/eller armar och ben.

Ja det suger faktiskt att Ukraina/Nato gömmer sig och viktig materiel i dessa byggnader. Detta är inget specifikt problem i Ukraina. I många konflikter används sjukhus och andra inrättningar som sköld.
Citera
2026-04-30, 08:09
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:

Exakt. Ukraina har alltid vart Europas soptipp. Eller alltid? Landet har inte funnits så länge. Men svagsinta följer strömmen och helt plötsligt älskar de Ukraina som om de hade gjort det i 50 år.
Citera
2026-04-30, 08:10
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Du tittade väl inte på videon om tågstationen från BBC, eftersom du då skulle bli överbevisad?

Vad hade ryssjävlarna skrivit på missilen? Du kommer ständigt att få den frågan.

False flag? AI? BBC?
Citera
2026-04-30, 09:14
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Vem kontrollerar vetet? Och vart ska de annars handla vete?
Ryssland kontrollerar nu vetet, Precis som Janne Olsson och Clark Olofsson kontrollerade banken på Norrmalmstorg så länge det varade.
Citera
2026-04-30, 09:31
Medlem
Nästa parlamentsval i Ryssland (valet till statsduman) är planerat att hållas söndagen den 20 september 2026.]
​Omfattar samtliga 450 platser i statsduman, som är det ryska parlamentets underhus.
​Valet sker vart femte år. Det senaste valet hölls i september 2021.
Samtidigt som parlamentsvalet hålls även flera regionala val, inklusive val av guvernörer och lokala parlament i olika delar av landet.
Den ryska valkommissionen har redan ritat om kartan och skapat nya valkretsar i de fyra regionerna Donetsk, Luhansk, Cherson och Zaporizjzja. Totalt handlar det om elva nya mandat i statsduman (7 fastställda i vissa rapporter) som ska representera dessa områden.
Det ger medborgarna en chans att få rösta (som de inte har i diktaturen Ukraina).
Putin nämnde så sent som i slutet av april 2026 att ryska myndigheter står inför "terrorhot" inför valet i september, och lade stor vikt vid att dessa nya områden ska bli säkrare inför valet
Experter tolkar hans uttalande som att Putin förväntar sig att dessa områden ska vara under full kontroll innan valet.
De planerar alltså att våroffensiven har detta som mål.
https://en.wikipedia.org/wiki/2026_Russian_legislative_election?hl=es-ES
Citera
2026-04-30, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Nästa parlamentsval i Ryssland (valet till statsduman) är planerat att hållas söndagen den 20 september 2026.]
​Omfattar samtliga 450 platser i statsduman, som är det ryska parlamentets underhus.
​Valet sker vart femte år. Det senaste valet hölls i september 2021.
Samtidigt som parlamentsvalet hålls även flera regionala val, inklusive val av guvernörer och lokala parlament i olika delar av landet.
Den ryska valkommissionen har redan ritat om kartan och skapat nya valkretsar i de fyra regionerna Donetsk, Luhansk, Cherson och Zaporizjzja. Totalt handlar det om elva nya mandat i statsduman (7 fastställda i vissa rapporter) som ska representera dessa områden.
Det ger medborgarna en chans att få rösta (som de inte har i diktaturen Ukraina).
Putin nämnde så sent som i slutet av april 2026 att ryska myndigheter står inför "terrorhot" inför valet i september, och lade stor vikt vid att dessa nya områden ska bli säkrare inför valet
Experter tolkar hans uttalande som att Putin förväntar sig att dessa områden ska vara under full kontroll innan valet.
De planerar alltså att våroffensiven har detta som mål.
https://en.wikipedia.org/wiki/2026_Russian_legislative_election?hl=es-ES
Har barnamördare v.puttin godkänt fsbs lista på de som "väljs"? Eller väntar hen till sommaren?

Oj vad det ska bli våroffensivt, det ryktas att bajsväskägare v.puttin ska ta av gummihandskarna och byta till blommiga kalsonger. Ska hen pressa upp antalet stupade unga ryska män över 2000 om dagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in