2026-04-29, 23:25
Medlem
Det här med att DN väljer Edvin Törnblom för att intervjua partiledare, för att han på något sätt ska vara “nära ungdomar”, är väl typiskt boomer-tänk i sin renaste form?

Vad baserar de ens detta på? Att han finns på TikTok, är queer och har en podd?

Kollar man hans Insta känns det som ett digitalt stödboende för 45+.

“DU ÄR FABULOUS EDVIN!! // Sandra, 45 och nyskild”

Hans senaste reel har 37 kommentarer och det är inte från “kidsen” direkt, utan mer från åldringar som verkar ha upptäckt beautyfilter i vuxen ålder och går all in...

Söker man på Edvins namn på TikTok kommer “cringe” upp direkt... det säger en del.
Citera
2026-04-29, 23:38
Medlem
triptykens avatar
Det är ju inte direkt nytt.

Minns när jag var ett barn på högstadiet runt 1990 och partier skickade ut sina mest ungdomliga representanter för att vända på stolen och sitta coolt och prata med oss ungdomar om politik.

Jag är medelålders (notera 1990) så inte fan vet jag vad yngre gillar? Det är enormt svårt att vara vuxen i det här fallet för om man är minsta ärlig med sig själv inser man vilken liten idiot man var runt 20. Gullig men totalt dum i huvudet. Så hade jag jobbat på SVT hade jag tänkt "ok typ nån som är tilltalande för förstagångsväljare eftersom vårt uppdrag är att få dom att rösta, vad är det... vad är "häftigt" och "nu" bland kidsen?" (samtidigt som en 20-årig praktikant försöker krypa ur sin egen hud i ett hörn av möteslokalen)

Edvin gör säkert ett helt adekvat jobb. I värsta fall är det litet genant - i bästa fall driver det upp rösttalen. Ingen ko på isen.
Citera
2026-04-29, 23:40
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cowmoomoo
Det här med att DN väljer Edvin Törnblom för att intervjua partiledare, för att han på något sätt ska vara “nära ungdomar”, är väl typiskt boomer-tänk i sin renaste form?

Vad baserar de ens detta på? Att han finns på TikTok, är queer och har en podd?

Kollar man hans Insta känns det som ett digitalt stödboende för 45+.

“DU ÄR FABULOUS EDVIN!! // Sandra, 45 och nyskild”

Hans senaste reel har 37 kommentarer och det är inte från “kidsen” direkt, utan mer från åldringar som verkar ha upptäckt beautyfilter i vuxen ålder och går all in...

Söker man på Edvins namn på TikTok kommer “cringe” upp direkt... det säger en del.
Edvin Törnblom är en riktigt soiboi- och gay-karaktär. Moraliskt förfall kallar man det. Han borde skaffa ett riktigt jobb.
Citera
2026-04-29, 23:44
Medlem
Crabbofixs avatar
och i svt låter man bocken-emil intervjua
Citera
2026-04-30, 02:26
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
och i svt låter man bocken-emil intervjua
Emil har dock inte tappat tre partiledare redan i sitt schema?

https://omni.se/dn-s-svar-efter-avhoppen-vi-andrar-ingenting/a/K8LkJG

" Poddprofilen Edvin Törnbloms intervjuserie med partiledarna kommer att fortsätta som planerat i DN, trots att M, KD och SD tackat nej. Det säger biträdande kulturchef Åsa Beckman till Expressen.

– Vi ändrar ingenting. Sen får vi se hur vi gör med de här platserna, men det får vi ta senare.

Hon säger vidare att intervjuerna är tänkta att vara personliga och avslappnande och inte ett tillfälle att ”sätta dit någon”.

Upplägget har fått kritik från högerhåll då Törnblom i ett klipp kallat Magdalena Andersson (S) för sin favoritstatsminister. Beckman tycker att man ska se det i ljuset av humor och inte som ett ställningstagande. "
Citera
2026-04-30, 03:18
Medlem
Han är ju så långt ifrån en boomer man kan komma. Vi hade skrattat åt honom när jag var ung och gett honom någon kommentar. Idag är vi väl lite mera städade och mer ler inombords.
Citera
2026-04-30, 06:05
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Han är ju så långt ifrån en boomer man kan komma. Vi hade skrattat åt honom när jag var ung och gett honom någon kommentar. Idag är vi väl lite mera städade och mer ler inombords.
Berätta att din läsförståelse suger, utan att säga 'min läsförståelse suger'.
Citera
2026-04-30, 06:22
Medlem
franges avatar
Det handlar om att han är homofil och har Demokratisk™ politisk åskådning (dvs röd/grön) - så enkelt är det.
Citera
2026-04-30, 06:35
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Tänker samma. Inte heller är DNs arbetskraft bommers.
Handlar väl snarare om medelålders som försöker vara down with the kids än en generations tänk.
Citera
2026-04-30, 06:35
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det handlar om att han är homofil och har Demokratisk™ politisk åskådning (dvs röd/grön) - så enkelt är det.
Ja helvete vad trött jag är på alla dessa bögar och vänstertyper som översvämmar all media nu!
Citera
2026-04-30, 06:58
Medlem
Den där Edvin hade passat bättre till att skicka och bevaka melodifestivalen, men det är väl rätt typiskt att man skickar den mest olämpligaste istället för att få lite mer dramatik i intervjuerna och vad man kallar för skjutjärnsjournalistik.
Citera
2026-04-30, 07:00
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Frågan är varför man ens ska försöka. Vad man än gör eller vem man än anlitar kommer man aldrig vara i fas med ungarna. De kommer tycka det är ”cringe” (så heter det säkert inte ens längre) oavsett.

Är det inte bättre att sluta hylla ungdomen så mkt och istället börja respektera sig själv som vuxen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in