2026-04-21, 21:22
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Då blir det bättre hotellpriser och fler hotellrum för de utländska magasupportrar som reser dit.

Priserna har ju gått upp eftersom många hotell har fått stänga så de som är kvar kan ta mer betalt och behöver det också.

Ett annat problem är att ICE nu kan gå in i någons bostad och utreda dem vad de har för politisk syn på livet, kanhända de kan gå in på hotellrum och kolla upp de boende.

Dit ska man inte åka som det ser ut nu.
Citera
2026-04-22, 07:25
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Nja, statsskulden har aldrig växt så snabbt som nu. Du har som vanligt helt fel.

Vad som är fakta är att amerikanerna ALDRIG NÅGONSIN haft lägre förväntningar på ekonomin än nu så länge man mätt dessa.

Tyvärr är du en skam för epadiggare. Inte för att jag gillar epa alls, men så korkade som dig är de inte.
Ja. Fyra år med Biden har satt djupa spår med inflationen på 10% och aldrig tidigare galloperande matpriser.
Citera
2026-04-22, 11:16
  #63
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myggig
Priserna har ju gått upp eftersom många hotell har fått stänga så de som är kvar kan ta mer betalt och behöver det också.

Ett annat problem är att ICE nu kan gå in i någons bostad och utreda dem vad de har för politisk syn på livet, kanhända de kan gå in på hotellrum och kolla upp de boende.

Dit ska man inte åka som det ser ut nu.
Hur blir det med fotbolls-vm i sommar, när många faktiskt inte vågar eller vill åka dit? Finns tydligen en amerikansk oro över detta. Surt att köpa dyra biljetter för matcher och flyg mm, och sen bara bli avvisad därför att man har skrivit något sant ord på WhatsApp om orangutangen i WH, så bättre att stanna hemma och kolla på tv.

An unintended consequence of US immigration policy: Some fans are skipping the World Cup in the US

https://edition.cnn.com/2026/04/21/travel/world-cup-travelers-united-states
Citera
2026-04-22, 11:55
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Hur blir det med fotbolls-vm i sommar, när många faktiskt inte vågar eller vill åka dit? Finns tydligen en amerikansk oro över detta. Surt att köpa dyra biljetter för matcher och flyg mm, och sen bara bli avvisad därför att man har skrivit något sant ord på WhatsApp om orangutangen i WH, så bättre att stanna hemma och kolla på tv.

An unintended consequence of US immigration policy: Some fans are skipping the World Cup in the US

https://edition.cnn.com/2026/04/21/travel/world-cup-travelers-united-states

Det ska bli mycket intressant att se hur det blir med det där. Sen finns ju risken att även om man skrivit ett korrekt uttalande om Trump eller USA så får man åka hem. För de kan ju tolka saker lite som de vill. Det hela är mycket osäkert och jag tror att det kan bli lite tråkigt för de som har arrangerat och de som hyr ut hotellrum etc.
Citera
2026-04-22, 22:31
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Hur blir det med fotbolls-vm i sommar, när många faktiskt inte vågar eller vill åka dit? Finns tydligen en amerikansk oro över detta. Surt att köpa dyra biljetter för matcher och flyg mm, och sen bara bli avvisad därför att man har skrivit något sant ord på WhatsApp om orangutangen i WH, så bättre att stanna hemma och kolla på tv.

An unintended consequence of US immigration policy: Some fans are skipping the World Cup in the US

https://edition.cnn.com/2026/04/21/travel/world-cup-travelers-united-states
Om flygsoppan är slut i Europa då så är det inget problem. Tråkigare för amerikaner som inte kommer tillbaka hem.
Citera
2026-04-23, 14:58
  #66
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Om flygsoppan är slut i Europa då så är det inget problem. Tråkigare för amerikaner som inte kommer tillbaka hem.

Förutom få vill åka dit så kommer flyget bli så dyrt att folk tar hemestert istället. Fotboll kan man se på tvn.

Canadas turister har slutat besöka usa till stor del.

Resten får ju flyga dit, och är biljetterna 3-4 ggr dyrare lär planen stå kvar på plattan.

Trump har alldeles själv ställt till det. En riktig pajas.
__________________
Senast redigerad av Mullret 2026-04-23 kl. 15:02.
Citera
2026-04-23, 16:19
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
Ja. Fyra år med Biden har satt djupa spår med inflationen på 10% och aldrig tidigare galloperande matpriser.

Rent trams, inflationen låg stabilt upp runt 2%, däremot är det något MAGA ofta påstår, tillsammans med allt annat strunt de hittar på som Biden och Obama gjort och som Trump nu har "fixat"
Citera
2026-04-23, 16:51
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Rent trams, inflationen låg stabilt upp runt 2%, däremot är det något MAGA ofta påstår, tillsammans med allt annat strunt de hittar på som Biden och Obama gjort och som Trump nu har "fixat"
Haha. Så min ränta gick inte från 1.04% till 4,7% under Biden? Du bor i mammas källare som betalar dina räkningar
Citera
2026-04-23, 18:18
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Märkligt. Åkt till USA både 2024 och 2025. Inga som helst problem varken vid mellanlandningar eller slutdestination annat än lite väl lång kö till security control.

Är det någon som har sagt till dig att varenda människa blir satt i detention centers när de kommer till USA och de får aldrig ha kontakt med omvärlden. Eftersom mat är dyrt så grillar de dem. Och lägger dem i hamburgerkött.
Citera
2026-04-23, 23:31
  #70
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myggig
Är det någon som har sagt till dig att varenda människa blir satt i detention centers när de kommer till USA och de får aldrig ha kontakt med omvärlden. Eftersom mat är dyrt så grillar de dem. Och lägger dem i hamburgerkött.
Ehh, va? Kan jag få lite av det du tar?
Citera
2026-04-24, 17:09
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
USAs eionomi har aldrig varit starkare. Framtiden har aldrig varit så ljus för den enskilde amerikanen.
Jaha, berätta mer om det.
Citera
2026-04-28, 22:37
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
USAs eionomi har aldrig varit starkare. Framtiden har aldrig varit så ljus för den enskilde amerikanen.
Om andra länder inte vill göra affärer med USA blir det lika som Nordkorea.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in