2025-04-29, 09:46
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Den svenska maga rörelsen är under stark tillväxt. Genom lägre hotellpriser och fler hotellrum kommer de kunna åka över till sitt drömland. Kanske rent av stannar där och blir medborgare. Republikanska medborgare dock måste jag poängtera.
USA har redan så stor andel av idioter, eftersom Europa historiskt "exporterat" fanatiska religiösa till USA
Det vore bra om idioter fortsätter flytta till USA och de smarta amerikanerna flyttar till Europa...
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
vi vet sverige hade sin hedniska tro
Vad har den med saken att göra??
Sverige var en supermakt även långt senare än vikinga/väringstiden.
T ex var det Sverige som tyska protestantiska småstater ropade på hjälp från då katolske tysk-romerska kejsaren började ta dem och Sverige stoppade...
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
har vi ingen armé blir vi heller inte anfallna .
Så har det varit i 200 år...
Att gå med i Nato var korkat - och det utan ens folkomröstning eller ens val!!! - och ÖKADE risken att bli mål för attack...
Citera
2025-04-29, 11:18
  #50
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Den här sidan går igenom en del statistik som väl delvis redan nämnts men nämner också att statistiken är preliminär pga eftersläpning men sammanfattar bland annat att

"The U.S. Travel Association ... stated that in the previous year, travel contributed an estimated $1.3 trillion to the American economy and supported approximately 15 million jobs. The current decline ... is deeply troubling"

https://www.travelandtourworld.se/news/article/why-u-s-is-experiencing-alarming-decline-in-global-tourist-arrivals-including-those-from-europe-asia -and-latin-america-under-trumps-new-rules/ (20 apr, 2025)
USA:s ekonomi kommer ta en brutal smäll under dessa 4 år. Allt pga Amerikaners låga intelligens.
Citera
2025-04-29, 11:55
  #51
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Den svenska maga rörelsen är under stark tillväxt. Genom lägre hotellpriser och fler hotellrum kommer de kunna åka över till sitt drömland. Kanske rent av stannar där och blir medborgare. Republikanska medborgare dock måste jag poängtera.
Nu är du en parodi på dig själv. Växer MAGA även i Kanada nu enligt dig? Skrällseger av Truodeaus gamla liberala parti!
Citera
2025-04-30, 19:27
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Fast dom uppskattar inte hans politik nu, anledningen till att många röstade förra året berodde på ekonomin, alla hans grandiosa löften att allt skulle bli guld och jättebra för alla, den samlade amerikanska befolkningen har faktiskt på riktigt fått sämre ekonomi nu än under Biden.

Läs på lite statistik om USA:s ekonomi, Bill Maher har berättat hur det ligger till i verkligheten, USA:s ekonomi är 40 gånger större än EU, den fattigaste staten Missisippi där de flesta måste ha 3 jobb för att klara sig har bättre löner än Storbrittanien, Spanien, Portugal, de är långt mycket mindre fattigare än de fattigaste i Europa.
Problemet i USA är att reallöneutvecklingen har stått still sedan 1960, därför upplever amerikanerna att de har sämre ekonomi, men i grunden har de mer i lön än den almänne EU medborgaren, men mycket äts upp av inflation.
Vissa amerikaner är idioter rent allmänt, de tror att grannarna har det bättre än dom och därför tror de att Trump kan utföra under inom ekonomin, det kan han uppenbarligen inte och Trumps aktier hos folket kommer dala mera, han var 2016-2020 USA:s sämste president genom tiderna och det kommer han bli även denna period. Kennedy, Reagan och Biden ligger i topp för vad presidenter har utfört och alla dessa presidenter byggde USA:s ekonomi till total topp, Trump kommer rasera den.
Ja. Utom:
Har Storbrittanien verkligen lägre minimilöner än USA? UK hade ju motsvarande 9,66 usd redan 2013.

Vad har du fått ifrån att USAs ekonomi skulle vara 40 gånger större än EUs??
USAs BNP är bara ca 1,5 gång större.
Citera
2025-04-30, 20:35
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Fast dom uppskattar inte hans politik nu, anledningen till att många röstade förra året berodde på ekonomin, alla hans grandiosa löften att allt skulle bli guld och jättebra för alla, den samlade amerikanska befolkningen har faktiskt på riktigt fått sämre ekonomi nu än under Biden.

Läs på lite statistik om USA:s ekonomi, Bill Maher har berättat hur det ligger till i verkligheten, USA:s ekonomi är 40 gånger större än EU, den fattigaste staten Missisippi där de flesta måste ha 3 jobb för att klara sig har bättre löner än Storbrittanien, Spanien, Portugal, de är långt mycket mindre fattigare än de fattigaste i Europa.
Problemet i USA är att reallöneutvecklingen har stått still sedan 1960, därför upplever amerikanerna att de har sämre ekonomi, men i grunden har de mer i lön än den almänne EU medborgaren, men mycket äts upp av inflation.
Vissa amerikaner är idioter rent allmänt, de tror att grannarna har det bättre än dom och därför tror de att Trump kan utföra under inom ekonomin, det kan han uppenbarligen inte och Trumps aktier hos folket kommer dala mera, han var 2016-2020 USA:s sämste president genom tiderna och det kommer han bli även denna period. Kennedy, Reagan och Biden ligger i topp för vad presidenter har utfört och alla dessa presidenter byggde USA:s ekonomi till total topp, Trump kommer rasera den.
Som sagt, att USA skulle ha 40 gånger större ekonomi än EU är en helt absurd siffra vilket du borde ha insett.

USA har ungefär 50 procent större BNP per capita än Sverige men det beror till stor del på att dollarn fortfarande är så stark. Om den går ner till sju kronor så är skillnaden utraderad.

Om du reser runt i stater som Mississippi och liknande så ser du att det är fattiga stater även om medelinkomsten med den starka dollarn är högre än i de flesta europeiska länder.
Citera
2025-05-19, 20:41
  #54
Medlem
TheBusters avatar
Börjar komma mer och mer reportage om den blomstrande turismen


Citat:
US Tourism Industry Faces Historic Collapse as ICE Detentions Deter Foreign Visitors
As ICE agents detain foreign travelers at airports nationwide, America’s $2.6 trillion tourism industry faces collapse. International visitors are canceling trips, airlines are slashing routes, and border states are hemorrhaging billions. But the real cost won’t be measured in today’s dollars—it’s the economic damage for decades to come…

https://upriseri.com/us-tourism-industry-collapse-ice-detentions-foreign-visitors/
Citera
2026-01-14, 08:59
  #55
Medlem
Ördögs avatar
Danskerne gider ikke rejse til USA
https://www.dr.dk/nyheder/indland/groenland/live-storpolitisk-drama-mellem-usa-danmark-og-groenland?focusId=10845902
Danskernes lyst til at trykke "bestil" på en ferie til USA, er blevet markant mindre, siden Donald Trump blev indsat som præsident i januar sidste år.

Sådan lyder det fra rejsebureauernes brancheforening Rejs.

Salget af rejser til USA faldt ifølge Rejs med omkring 50 procent i 2025.

En udvikling, der også mærkes hos Jysk Rejsebureau.

- Det har vi aldrig set før. Det er helt ekstraordinært. Vi har aldrig set så stort et fald på stor en destination, siger direktør Niels Amstrup.
__________________
Senast redigerad av Ördög 2026-01-14 kl. 09:03.
Citera
2026-04-17, 19:05
  #56
Medlem
Ördögs avatar
Nu finns det en tråd också på reseavdelningen.

(FB) Färre reser till USA
Citera
2026-04-17, 19:51
  #57
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Också Finland har gått ut och varnat, efter att finska turister haft problem att komma in. Också finländare bosatta i USA har haft svårigheter att komma in tillbaka, fast de haft alla de papper i skick som formellt krävs. T.o.m. fast de också haft amerikanskt pass. Långa, underliga förhör och tjänstemän som rent ut sagt fittas.
Märkligt. Åkt till USA både 2024 och 2025. Inga som helst problem varken vid mellanlandningar eller slutdestination annat än lite väl lång kö till security control.
Citera
2026-04-18, 07:56
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
USA:s ekonomi kommer ta en brutal smäll under dessa 4 år. Allt pga Amerikaners låga intelligens.
Amerikaner har generellt inte låg intelligens bara för att deras nuvarande president är intellektuellt lågbegåvad.

Du har rätt i att USA:s ekonomi tar mycket stryk av att landet har en lågbegåvad president.
Citera
2026-04-20, 19:50
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Amerikaner har generellt inte låg intelligens bara för att deras nuvarande president är intellektuellt lågbegåvad.

Du har rätt i att USA:s ekonomi tar mycket stryk av att landet har en lågbegåvad president.
USAs eionomi har aldrig varit starkare. Framtiden har aldrig varit så ljus för den enskilde amerikanen.
Citera
2026-04-21, 21:07
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
USAs eionomi har aldrig varit starkare. Framtiden har aldrig varit så ljus för den enskilde amerikanen.
Nja, statsskulden har aldrig växt så snabbt som nu. Du har som vanligt helt fel.

Vad som är fakta är att amerikanerna ALDRIG NÅGONSIN haft lägre förväntningar på ekonomin än nu så länge man mätt dessa.

Tyvärr är du en skam för epadiggare. Inte för att jag gillar epa alls, men så korkade som dig är de inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in