Citat:
Ursprungligen postat av
usr1
Förlåt men jag fattar ingenting av Svt-dokumentären....
Innan det omdiskuterade avsnittet sänds säger en deltagare plötsligt till Expressens reporter att en annan deltagare fört upp fingrar i hennes slida mot hennes vilja. Detta har alltså inte diskuterats i samband med inspelningen, vad jag förstår. För det som visas i dokumentären är att en manlig deltagare ska ha dragit ner en kvinnlig deltagares bh fast hon sa nej. Mannen ska där efter ha snackat skit om kvinnan med andra deltagare, vilket gjort henne ledsen. Mannen uppmanas att be om ursäkt och får sen lämna programmet, med anledning av att han ska ha dragit ner kvinnans bh mot hennes vilja. Men några fingrar i slidan säger ingen ett ord om.
När avsnittet sänds är kvinnan arg över hur avsnittet klipptes. Hon tycker inte att avsnittet visar vad som verkligen hände. Det hon anser är fel vinklat är att det, enligt henne, inte framkom att hon bara låtsades vara attraherad av mannen av taktiska skäl och att det som gjorde henne ledsen var skitsnacket och inte incidenten med bh:n. Det är alltså DET som är problemet för henne? För om jag förstår det hela rätt så har hon mått väldigt dåligt efter att avsnittet sändes. Hon nämner samtidigt att nån av de ansvariga för programmet lovat att polisanmäla att mannen ska ha fört upp fingrar i hennes slida men inte gjort det. Polisanmälan görs istället av polisen, efter att Expressen skrivit om händelsen.
En annan kvinnlig deltagare säger sig också ha blivit utsatt för övergrepp under inspelningen. Oklart vad hon ska ha varit med om? Hon är också arg över hur det omdiskuterade avsnittet klipptes och säger sig ha mått dåligt. Hur kommer hon in i det hela? Den manliga deltagaren bad om ursäkt även till henne men varför?
De ansvariga för programmet påstår att de inte visste om att kvinnan skulle ha blivit utsatt för övergrepp. Men de gör heller ingen polisanmälan när de får reda på det. Vad jag förstår finns händelsen inspelad på film men enligt polisen går det inte att bevisa att det skedde mot kvinnans vilja.
Så, vi vet alltså inte om den manliga deltagaren begick övergrepp mot kvinnan eller inte, right? Folk verkar tycka väldigt synd om både mannen och kvinnan och se de ansvariga för programmet som bovarna i dramat?
Jag är tyvärr för gammal och okunnig för att hänga med. Kan nån ung och smart person hjälpa till att reda ut detta så är jag tacksam!