2026-04-28, 18:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Men du orkar ju inte jobba 8 timmar per dag. Precis som andra kvinnor, verkar du ha lätt till utbrändhet.

Jag orkar jobba 8 timmar om dagen. Jag är inte utbränd eller på väg att bli utbränd.
Citera
2026-04-28, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Den ev. ökningen, skulle vara en droppe i det hav som skulle utgöra det ökade antalet brottslighet hos män.

Troligtvis skulle det kunna ge ytterligare några procent kvinnnor av totalen.
Citera
2026-04-28, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kvinnor står inte för mer våld i hemmet än män.

Inte ens om man lägger till psykiskt våld. Gällande psykiskt våld verkar forskningen visa att kvinnor och män ligger på ungefär samma nivå.

Vad gäller psykiskt våld så verkar kvinnnor initiera mer. Så om vi gör det olagligt och män anmäler snabbt så finns möjligheten att fler kvinnor kommer dömas. Jag tror dock att ribban kommer vara hyfsat högt satt. Så det kanske blir 50 /50.
Citera
2026-04-28, 18:53
Medlem
Citat:
Men du orkar ju inte jobba 8 timmar per dag. Precis som andra kvinnor, verkar du ha lätt till utbrändhet.

Citat:
Jag kallade inte svenska män "icke skötsamma" jag skrev att svenska kvinnor är skötsammare.

Lär dig svenska

Vilket trams, jobbar mindre, ältar sina klagomål 24/7, röstar fel och skyller alla problem på andra.

Kan man inte ta ansvar för sina handlingar ska man inte ha rösträtt.
Citera
2026-04-28, 18:54
Medlem
Pellefant775s avatar
Citat:
Jag orkar jobba 8 timmar om dagen. Jag är inte utbränd eller på väg att bli utbränd.

Du gnällde om att vi jobbar 8 timmar per dag i en annan tråd. Du hade velat jobba mindre än 8 timmar av allt att döma. Jag jobbar mer än 8 timmar. Hur jag orkar? Jag tränar, äter rätt etc.

Du själv är så labil så du klarar inte ens av manlig kompetens utan att du måste trycka ner, förlöjliga och förolämpa.
Citera
2026-04-28, 19:03
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jag kallade inte svenska män "icke skötsamma" jag skrev att svenska kvinnor är skötsammare.

Lär dig svenska
Svenska kvinnor är inte skötsammare, jag gav massor med exempel. Sluta gärna vara sexistisk.
Citera
2026-04-28, 19:06
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Socialdemokraternas invandringspolitik är ungefär densamma som Moderaternas

Ungefär lika stort ansvar som svenska män har för invandringspolitiken
Det var svenska kvinnor som var drivande för Refugees welcome, som gav pengar till tiggarna, som alltid varit emot längre fängelsestraff för brottslingar. Men nu har det manliga partiet SD äntligen fått makten och SD tar nu hand om de svenska kvinnorna som inte ens vet sitt eget bästa.

Du som är kvinna vet inte att du och dina kompisar har dessa åsikter? Märkligt. Förnekelse är ditt namn.
Citera
2026-04-28, 19:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Vad gäller psykiskt våld så verkar kvinnnor initiera mer. Så om vi gör det olagligt och män anmäler snabbt så finns möjligheten att fler kvinnor kommer dömas. Jag tror dock att ribban kommer vara hyfsat högt satt. Så det kanske blir 50 /50.

Så om jag förstår dig rätt så tror du att kvinnor initierar milt psykologiskt våld oftare än män men när det gäller mer allvarligt psykologiskt våld så är det ganska 50/50 mellan män och kvinnor?
Citera
2026-04-28, 19:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Vilket trams, jobbar mindre, ältar sina klagomål 24/7, röstar fel och skyller alla problem på andra.

Kan man inte ta ansvar för sina handlingar ska man inte ha rösträtt.

Trams.

Män: Tar inget ansvar, skyller ifrån sig 24/7 och behöver en mammafigur livet ut.

Kan man inte ta ansvar för sina handlingar ska man inte ha rösträtt
Citera
2026-04-28, 19:08
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Så om jag förstår dig rätt så tror du att kvinnor initierar milt psykologiskt våld oftare än män men när det gäller mer allvarligt psykologiskt våld så är det ganska 50/50 mellan män och kvinnor?
Vill du likt de kvinnliga juristerna förbjuda oss män att säga vad vi anser om kvinnor och ert våld?
Citera
2026-04-28, 19:10
Avslutad
Citat:
Du gnällde om att vi jobbar 8 timmar per dag i en annan tråd. Du hade velat jobba mindre än 8 timmar av allt att döma. Jag jobbar mer än 8 timmar. Hur jag orkar? Jag tränar, äter rätt etc.

Du själv är så labil så du klarar inte ens av manlig kompetens utan att du måste trycka ner, förlöjliga och förolämpa.

Jag orkar jobba 8 timmar om dagen och är inte utbränd eller på väg att bli utbränd.
Citera
2026-04-28, 19:10
Medlem
Citat:
Trams.

Män: Tar inget ansvar, skyller ifrån sig 24/7 och behöver en mammafigur livet ut.

Kan man inte ta ansvar för sina handlingar ska man inte ha rösträtt

Kärringgnäll, det är männen som bär samhället på sina axlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in