2026-04-28, 11:04
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Jag vet inte om jag helt förstår vad du menar, men jag tror att dessa afghaner inte tog särskilt många tjejer.

Min poäng är att det inte är särskild stor könsobalans i Sverige i dag, och i den mån den finns tror jag inte det är orsaken till att killar har svårt att hitta en tjej.
Det kom över 1 miljon under perioden 2014-2022, när bland annat samtliga som påstod sig vara från Syrien fick asyl. Är du ung, har extremt selektivt minne eller bara spelar dum?
Citera
2026-04-28, 11:08
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Problemet är att mängder av dessa män mellan 18-30 år är helt socialt inkompetenta efter alla år bakom datorspelande och andra skitaktiviteter där dom isolerat sig under hela uppväxten.
Det finns hundratusentals kvinnor i samma ålder som inte kan hitta en partner för dessa pojkar sitter inne någonstans och vågar inte ge sig ut i riktiga livet, dom pojkarna tror att internet ska hjälpa dom att hitta en flickvän.
Ta bara en sådan sak som dans, hundratusentals av dessa pojkar har aldrig tagit ett danssteg i hela sitt liv, om dom går på en fest sitter dom antingen ensamma i ett hörn och dricker sig drängfulla eller så sitter dom i grupp och glor rakt ner i sina mobiltelefoner. Om en tjej skulle komma fram och be dom att komma upp och dansa säger dom per automatik att dom inte vill dansa. Dans är ett av naturens nedärvda sätt att skapa relationer med en framtida partner.
Dagens tekniska samhälle är en huvudorsak till att så många pojkar inte kan eller vågar närma sig en eventuellt framtida partner, man kvinna eller vad fan dom nu kallar sig.
Skyll inte på statistiken för det finns ett överflöd av kvinnor ute i samhället, eller vad man du dras till.

#metoo förstörde mycket att män idag vågar inte gå fram och säga hej till en kvinna för då blir man stämplad som en galning som bara är ute efter sex
Citera
2026-04-28, 11:11
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det kom över 1 miljon under perioden 2014-2022, när bland annat samtliga som påstod sig vara från Syrien fick asyl. Är du ung, har extremt selektivt minne eller bara spelar dum?

Det var ju inte bara män som den miljonen bestod av. Detta fenomen har naturligtvis skapat en nästan oöverskådlig mängd problem, men det är inte ämnet för tråden.

Igen, könsobalansen är inte särskilt stor och det är inte detta som skapar problemen för killar. Det verkar dock vara något vissa gärna vill använda som undanflykt.
Citera
2026-04-28, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Problemet är att mängder av dessa män mellan 18-30 år är helt socialt inkompetenta efter alla år bakom datorspelande och andra skitaktiviteter där dom isolerat sig under hela uppväxten.
Det finns hundratusentals kvinnor i samma ålder som inte kan hitta en partner för dessa pojkar sitter inne någonstans och vågar inte ge sig ut i riktiga livet, dom pojkarna tror att internet ska hjälpa dom att hitta en flickvän.
Ta bara en sådan sak som dans, hundratusentals av dessa pojkar har aldrig tagit ett danssteg i hela sitt liv, om dom går på en fest sitter dom antingen ensamma i ett hörn och dricker sig drängfulla eller så sitter dom i grupp och glor rakt ner i sina mobiltelefoner. Om en tjej skulle komma fram och be dom att komma upp och dansa säger dom per automatik att dom inte vill dansa. Dans är ett av naturens nedärvda sätt att skapa relationer med en framtida partner.
Dagens tekniska samhälle är en huvudorsak till att så många pojkar inte kan eller vågar närma sig en eventuellt framtida partner, man kvinna eller vad fan dom nu kallar sig.
Skyll inte på statistiken för det finns ett överflöd av kvinnor ute i samhället, eller vad man du dras till.

Jag tror den avgörande faktorn mer är intresse. Singelkvinnor är helt enkelt mindre intresserade av relationer. Män mer intresserade.

Man kan se det på att män gifter sig mer med utländska kvinnor än tvärtom för tillfället.

Fast förhoppningsvis får vi en mer jämn könsbalans ,det kommer göra så att kvinnors intresse ökar och mäns värde som partner ökar.

Båda könen vill höja sitt värde och kvinnorna har varit mer framgångsrika ,eftersom de kommit en massa män till Sverige.
Citera
2026-04-28, 13:44
Medlem
CC75s avatar
Vem är förvånad när nedan siffror är som de är? Stämmer siffrorna är det fruktansvärt men inte alls förvånande att det ser ut som det gör.

The Great Feminization, Measured

72% of men under 30 have a positive view of women
50% of women under 30 have a positive view of men
→ a 22-point gap in favourability

35% of women under 25 have a positive view of men.
Only 11% of young women hold a “very positive” view.

The gender divide runs along institutional exposure.

What’s causing this?

The Daycare Governance Model.

Three roles, and three only.

Infants to be protected (the oppressed).
Caregivers to administer the protection (the allies).
Predators to be removed (the dissenters).

https://www.instagram.com/reel/DXXOjqgksYE/

// CC
Citera
2026-04-28, 16:05
Medlem
Jag tror det har med låga testosteronnivåer att göra. Dagens unga killar borde äta bättre, vara ute mer, träna mer och kolla mer porr.
Citera
2026-04-28, 16:41
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Efter att i princip bara raggat på krogen, och det numera påstås pågå en krogdöd, och att folk generellt dricker mindre så tror ju jag att det kan påverka. Sen kan säkert det där med samtycket röra till det också, en del kanske hellre står över än att kanske göra fel?
Tror verkligen på detta. Vi är usla på att flörta och ragga i Sverige, det enda vi kan är att supa.
Citera
2026-04-28, 16:58
Medlem
MisterPartyfucks avatar
Jag pratade lite med ett par yngre grabbar om detta på jobbet idag. I början kollade de ned i golvet och jag tror det blev lite för personligt i början.

Det som de sade gemensamt var att de inte ville riskera det sociala eller det ekonomiska om man gör slut med en tjej. Det verkade vara en allmän rädsla för konsekvenser och efterspel. Ingen av dem hade dock en egen dålig erfarenhet av kvinnor utan det lät mer som att "de har hört".

Jag kan varken ge dem rätt eller fel. Visst, de får inte de problemen de nämner om de inte är med kvinnor men samtidigt så kastar de ju ut barnet med badvattnet.
Citera
2026-04-28, 17:56
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
unga kvinnor ska ägna sig åt vettigare saker än att ligga runt, bli gravida, dra på sig könssjukdomar osv

vi ser ju konsekvenserna av detta.

en massa olyckliga ensamma kvinnor som har varken stabila relationer eller familj.
Det är väl klart att unga fertila kvinnor både ska ligga och bli gravida, förhoppningsvis också bilda familj med någon ung man.

Det är mycket bättre för landet med ökad nativitet bland "ursprungsbefolkningen", än att importera barnaföderskor (och deras släkt och familjer) från andra kulturer.
Citera
2026-04-28, 18:00
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
ja och vad frigör det när man ligger runt, är svartsjuk, har ångest, drar på sig könssjukdomar, är rädd man blivit gravid, ångrar sig, ligger med sin bästis kille, gör abort osv

där kan du snacka om anledningar till depression...
Det är ju idioter som du som är anledningen till allt du nämner, eftersom ni stigmatiserar ett sunt kärleksliv. Istället för att uppmuntra något som är trevligt och gör folk nöjda och harmoniska.

För en gång skull uppskattar jag Hamsterbollens åsikt och inlägg.
Citera
2026-04-28, 18:15
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Det är ju idioter som du som är anledningen till allt du nämner, eftersom ni stigmatiserar ett sunt kärleksliv. Istället för att uppmuntra något som är trevligt och gör folk nöjda och harmoniska.

För en gång skull uppskattar jag Hamsterbollens åsikt och inlägg.

att ligga runt är inte ett sunt kärleksliv.
Citera
2026-04-28, 18:16
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Spelar ni bara dumma? De blir påsatta av samma män, mestadels kriminella pundare.

Om du har 100 män och 100 kvinnor så delar alltså 60 av männen på 100 kvinnor, och de återstående 40 får ingenting.
Om jag inte ska döma dig som dum, så kan du väl presentera något som säger att 100% av kvinnorna skulle "få ligga" regelbundet?
Och det där med "kriminella pundare" säger nog mest något om att du är avundsjuk av någon anledning och troligen tillhör dom 40 procenten?

Det verkar finnas en viss "obalans" i tråden, där folk förutsätter att alla kvinnor får hur mycket sex som helst.
Naturligtvis finns det en betydande andel av kvinnorna (unga eller inte) som inte heller får så mycket kärlek som dom skulle önska sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in