2026-04-28, 11:46
Medlem
rovmuns avatar
Finns det någon optimal outfit när man lämnar in eller hämtar bilen på verkstad för att minska risken att bli blåst?

Blåställ/arbetskläder det signalerar att man mekar själv, kan bilen och märker om något är fel eller överdebiterat. Detta tips var i Trafikmagasinet för länge sedan

Välklädd/kostym ger kanske intrycket att man är van att driva saker juridiskt om något går snett.

Någon mer tufflook typ väktar-/militärstuk, camo osv signalerar att man inte tar skit. Polisuniform, är väl kanske mer optimalt men är svårt om man inte är det.

Hur brukar ni tänka vid bilverkstaden?
Citera
2026-04-28, 11:49
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Finns det någon optimal outfit när man lämnar in eller hämtar bilen på verkstad för att minska risken att bli blåst?

Blåställ/arbetskläder det signalerar att man mekar själv, kan bilen och märker om något är fel eller överdebiterat. Detta tips var i Trafikmagasinet för länge sedan

Välklädd/kostym ger kanske intrycket att man är van att driva saker juridiskt om något går snett.

Någon mer tufflook typ väktar-/militärstuk, camo osv signalerar att man inte tar skit.

Hur brukar ni tänka vid bilverkstaden?

Blåkläder indikerar ju bara på att du är inkompetent och inte har kunnat lösa problemet själv.

Kostym indikerar på att du tjänar mycket pengar och har tummen mitt i handen, den idealiska kunden för en bilverkstad.

Den tuffa looken tror jag mer på.
Så det är bara att vattenkamma dig och ta på dig din stickade vargtröja så kommer det gå fint.
Citera
2026-04-28, 11:53
Medlem
Crabbofixs avatar
Adidasoverall.

Betala 8-9 brorsor från orten att följa med dig. När ni kliver in 10 pers i adidasoverall och huvor uppdragna så ska det mycket till för dom ska försöka blåsa dig.
Citera
2026-04-28, 11:54
Medlem
Glostrups avatar
Om man verkligen tror att klädseln styr så mycket över hur man blir mottagen på en verkstad så rekommenderar jag en clownkostym.

Men om jag ska besvara frågeställningen hypotetiskt, så borde en neutral klädsel vara bäst eftersom det då är omöjligt för verkstaden att veta om man är stjärnadvokat eller it-miljardär. Alternativt enbart stringkallingar, om du vill projicera att du kan tänka dig att betala in natura.
Citera
2026-04-28, 12:02
Medlem
VoktorDodkas avatar
Är du en anskrämlig man så klä dig i en åtsittande och avslöjande klänning, svanka och puta med röven samtidigt som du flirtar överdrivet mycket och visar att du är villig att göra allt, ALLT, skämta om smörjning av hålutrymmen och sprutmunstycken osv. Tar reparationen mer än en dag så åk in på verkstaden och visa att du gärna kommer in och hör hur det går, flirta extremt och visa alla behag. jag lovar dig att dom kommer jobba så fort och bra som dom bara kan så dom blir av med dig och att du inte kommer tillbaka.

Eller så kommer du få betala i natura.
Citera
2026-04-28, 12:57
Medlem
Testade sjuksköterskeklänning en gång, vickade extra på rumpan. Funkade inte alls för mig som man.
Citera
2026-04-28, 13:07
Medlem
53....so whats avatar
Det är inte fråga om "outfiten", det är kunskap om bilar i allmänhet och din egen i synnerhet, om du vill impa på mekanikern.
Citera
2026-04-28, 13:14
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Bikini borde vara bra.
Citera
2026-04-28, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Testade sjuksköterskeklänning en gång, vickade extra på rumpan. Funkade inte alls för mig som man.

Anmälde du dom för homofobi då?
Citera
2026-04-28, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Anmälde du dom för homofobi då?
Varför det? Problemet var att de var mer intresserade av mig än av bilen, ändå var det en måsvingemerca jag ville byta olja i.
Citera
2026-04-28, 15:24
Medlem
MisterPartyfucks avatar
Som killarna i Miami Vice dvs semi professionellt - ledigt.
Citera
2026-04-28, 16:11
Medlem
burialhexs avatar
kanske blåställ med kavaj ovanpå?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto