2026-04-28, 12:33
Medlem
Rotwangs avatar
Den före detta Riks-sjärnan Rebecka Fallenkvist är tillbaka i rampljuset och ställer upp i kommunalvalet i Oskarshamn.

https://www.sverigesradio.se/artikel/fallenkvist-sd-tillbaka-i-politiken-efter-skandalerna
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/rebecka-fallenkvist-kandiderar-for-sd/
Hur tror ni det går för henne i valet? Skulle du själv kryssa henne?
Gjorde SD rätt som behöll henne eller är hon ett sänke för partiet?
Citera
2026-04-28, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotwang
Den före detta Riks-sjärnan Rebecka Fallenkvist är tillbaka i rampljuset och ställer upp i kommunalvalet i Oskarshamn.

https://www.sverigesradio.se/artikel/fallenkvist-sd-tillbaka-i-politiken-efter-skandalerna
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/rebecka-fallenkvist-kandiderar-for-sd/
Hur tror ni det går för henne i valet? Skulle du själv kryssa henne?
Gjorde SD rätt som behöll henne eller är hon ett sänke för partiet?

Hon är ju godkänd till valbar plats och i ett kommunalval kan det funka. Hon kanske har de som gillar henne på " hemmaplan" . Annars går det ju att kryssa något annat namn på listan för att få rösten på SD men eliminiera just henne.
Citera
2026-04-28, 13:07
Moderator
Strix m/94s avatar
Rubriken förbättrad.

Strix/Mod
Citera
2026-04-28, 13:24
Medlem
kalkryggars avatar
Jag begriper inte hur SD kan tillåta henne representera partiet på en sån nivå? Hon är ju direkt farlig bara som valstugearbetare. Hon är korkad, säger korkade saker och det enda hon lyckades med under sin tid på Riks var att tala nedvärderande och förnedra sina motståndare med saker som inte hade med ämnet att göra.

I slutet så använde de henne bara som en person för att skapa konflikt. Samtidigt så är hennes sätt att prata på med den dialekten något som gör att man tänker på en full gubbe som är förbannad och ska skälla ut några stackars barn bara för att de lekt i lekparken när gubben ville sova ruset av sig mitt på dagen.

Hon borde gå i terapi under några år och sen träna på att sitta med ett leende i kassan på ICA Maxi.

Det finns ju ingen normalbegåvad som över huvud taget kan rösta på SD i den kommunen nu med risk för att hon kommer in.
Citera
2026-04-28, 13:28
Medlem
SD verkar ha stort stöd i Oskarshamn (nästan 23% i valet 2022) och det krävs nog inte många personröster för att hon ska lyckas.
Senast redigerad av Psoglav 2026-04-28 kl. 13:32.
Citera
2026-04-28, 14:28
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag begriper inte hur SD kan tillåta henne representera partiet på en sån nivå? Hon är ju direkt farlig bara som valstugearbetare. Hon är korkad, säger korkade saker och det enda hon lyckades med under sin tid på Riks var att tala nedvärderande och förnedra sina motståndare med saker som inte hade med ämnet att göra.

I slutet så använde de henne bara som en person för att skapa konflikt. Samtidigt så är hennes sätt att prata på med den dialekten något som gör att man tänker på en full gubbe som är förbannad och ska skälla ut några stackars barn bara för att de lekt i lekparken när gubben ville sova ruset av sig mitt på dagen.

Hon borde gå i terapi under några år och sen träna på att sitta med ett leende i kassan på ICA Maxi.

Det finns ju ingen normalbegåvad som över huvud taget kan rösta på SD i den kommunen nu med risk för att hon kommer in.
Kryssar de in någon annan kommer hon inte in. Annars håller jag med dig, hon är ett sänke och har säkert inte släppt sista grodan ur munnen.
Citera
2026-04-28, 14:38
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kryssar de in någon annan kommer hon inte in. Annars håller jag med dig, hon är ett sänke och har säkert inte släppt sista grodan ur munnen.

Men kryssen gör inte att hon inte kommer in. Det gör att hon får svårare att komma in. Men om folk röstar så pass mycket ändå så kommer hon in oavsett. De flesta som röstar struntar ju också i att kryssa.

Men hela det där SD-tramset är ju sånt. Hon utrycker sig medvetet och väl planerat mycket korkat om flera saker. Saker som man till och med kan förknippa med nazist-trådar. Men henne ger man plats ändå.

Ta sen hela debacklet med Chang "ska slå ut tänderna på dig" Frick. Han pratar om att folk är bögjävlar och fan vet å hans moster. Men inga problem. Riks har precis publicerat en video där han sitter i deras egna jävla kanal och ger plats för att promota en muslim och hans islamistiska parti.

Det är ju något konstigt med SD helt klart. Om de medvetet släpper fram såna personer på det viset gång på gång så får de ju släppa en vitbok i kvartalet för fan.
Citera
2026-04-28, 20:28
Medlem
TheJesuits avatar
I sak hade Fallenkvist inte fel om Anne Frank, en del passager rör sex och det har ju även framkommit delar av skriften som inte var med från början. Så kåt, visst, men kåtheten personifierat är ju mer tveksamt. Anne var ju helt ung, och kåthet är ju något som hör ungdomen till. En storm i ett vattenglas.
Citera
2026-04-28, 20:40
Medlem
ViribusUnitiss avatar
Citat:
Jag begriper inte hur SD kan tillåta henne representera partiet på en sån nivå?

Observera vem hon är tillsammans med så begriper du.

SD styrs helt av personlojaliteter.
Citera
2026-04-28, 20:59
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViribusUnitis

Jo jag vet vem hon är tillsammans med. Men så skön fitta kan hon väl inte ha att han ligger bakom detta? Tar han med henne på parmiddag å sånt då eller? Det måste ju vara pinsamt när hon sätter igång.

Men har inte de barn ihop till och med? Fy fan snacka om å skita i det blå skåpet.

Men kommer hon att komma in blir nästa fråga?
Citera
2026-04-28, 21:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ViribusUnitis

Citat:
Jo jag vet vem hon är tillsammans med. Men så skön fitta kan hon väl inte ha att han ligger bakom detta? Tar han med henne på parmiddag å sånt då eller? Det måste ju vara pinsamt när hon sätter igång.

Men har inte de barn ihop till och med? Fy fan snacka om å skita i det blå skåpet.

Vem är slynan ihop med?
Citera
2026-04-28, 21:12
Medlem
ViribusUnitiss avatar
Citat:

Vara tillsammans med en riksdagsledamot som är gammal Åkesson-trogen kan göra mycket. Partiet kretsar ju helt kring Åkesson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in