2026-04-28, 11:02
Medlem
Tja, jag hade två paket från Nederländerna som var adresserade till mig, med typ 7–10 ampuller AAS i varje. Båda har fastnat och är nästan säkert hos tullen nu. Min fråga är: vad brukar hända i såna här fall?
Citera
2026-04-28, 11:32
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Det är bara att neka. Det är inte du som beställt något. Sedan är det ju en ganska stor mängdskillnad på 20 ampuller och 20 vialer, men det hoppas jag du förstår.
Citera
2026-04-28, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Det är bara att neka. Det är inte du som beställt något. Sedan är det ju en ganska stor mängdskillnad på 20 ampuller och 20 vialer, men det hoppas jag du förstår.

Det är ju mitt namn på paketet och mitt telefonnummer. Adressen är dock en annan, tror du att det funkar att bara säga att man inte har beställt det? Sätter de inte igång en stor utredning då?

Och ja, sorry, det var totalt 17 vialer.
Citera
2026-04-28, 12:25
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutusss
Det är ju mitt namn på paketet och mitt telefonnummer. Adressen är dock en annan, tror du att det funkar att bara säga att man inte har beställt det? Sätter de inte igång en stor utredning då?

Och ja, sorry, det var totalt 17 vialer.

Det tas massvis med paket i tullen varje dag och det finns varken tid, vilja eller resurser att utreda merparten. Nu gäller det ju bara doping för eget bruk vilket de inte kommer starta någon större utredning om. Men de lär säkert höra av sig och fråga - detta då vissa blir så nervösa att de erkänner direkt. Så lågt hängande frukt kommer de försöka plocka.

Neka. Neka. Neka. Det där vet du ingenting om. Du har inte beställt ett skit. Nedlagt.
Citera
2026-04-28, 12:40
Medlem
Du kommer åka dit på det. Tullen kommer höra av sig och de var förmodligen redan startat en utredning och samlat information kring detta. Skaffa dig en advokat, pronto
Citera
2026-04-28, 13:40
Medlem
Citat:
Tja, jag hade två paket från Nederländerna som var adresserade till mig, med typ 7–10 ampuller AAS i varje. Båda har fastnat och är nästan säkert hos tullen nu. Min fråga är: vad brukar hända i såna här fall?

Är det ampuller (engångsdoser) eller vialer?
Om det är 7-10 vialer så blir det nog inte husis.
Utan snarare ett brev på posten.
Om du är oskyldig så är det ju bara att neka?

Motfrågan är såklart: Varför skulle någon beställa steroider i ditt namn? Om inte du själv.
Citera
2026-04-28, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Är det ampuller (engångsdoser) eller vialer?
Om det är 7-10 vialer så blir det nog inte husis.
Utan snarare ett brev på posten.
Om du är oskyldig så är det ju bara att neka?

Motfrågan är såklart: Varför skulle någon beställa steroider i ditt namn? Om inte du själv.

Precis, alltså två paket: första paketet 10 vialer och andra 7 vialer.

Angående motfrågan: absolut ingen aning varför någon skulle beställa steroider i mitt namn om det inte var jag själv haha
Citera
2026-04-28, 14:12
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Du kommer åka dit på det. Tullen kommer höra av sig och de var förmodligen redan startat en utredning och samlat information kring detta. Skaffa dig en advokat, pronto

Den advokaten måste TS betala själv, till en kostnad av ca 3000:- i timmen.
Citera
2026-04-28, 16:01
Medlem
MisterPartyfucks avatar
Är det möjligt att någon beställt i ditt namn?
Citera
2026-04-28, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Den advokaten måste TS betala själv, till en kostnad av ca 3000:- i timmen.

Alla har rätt till en offentlig försvarare.

Citat:
Precis, alltså två paket: första paketet 10 vialer och andra 7 vialer.

Angående motfrågan: absolut ingen aning varför någon skulle beställa steroider i mitt namn om det inte var jag själv haha

Nej det kan ju vara knepigt.
Det är dopingbrott vilket antagligen stannar vid böter om du inte är multikriminell.
Citera
2026-04-28, 16:55
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Alla har rätt till en offentlig försvarare.

Nej, det är upp till tingsrätten att bedöma om det finns behov av en offentlig försvarare.

https://www.aklagare.se/berord-av-brott/misstankt-for-brott/

Dessutom är TS inte ens kallad till förhör, om TS skall ha en advokat i nuläget så är det TS som måste betala.
Senast redigerad av trottwell 2026-04-28 kl. 17:05.
Citera
2026-04-28, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Nej, det är upp till tingsrätten att bedöma om det finns behov av en offentlig försvarare.

https://www.aklagare.se/berord-av-brott/misstankt-for-brott/

Dessutom är TS inte ens kallad till förhör, om TS skall ha en advokat i nuläget så är det TS som måste betala.

Det stämmer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in