2026-04-27, 14:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Skulle säga att det är en sanning med modifikation - svenskar är upplärda att man försöker flytta ditt jobben finns. Det inkluderar att flytta 100 mil och lämna mammi och pappi i Jämtland. Ska du ha hjälp av AMS så SKA du flytta på dig om det behövs.

Vän av ordning kommer såklart att påpeka att invandrare flyttar ännu längre och det är vad vi kommer se mer och mer av även inom landet i framtiden. Mottagar- och cargokultkommunerna som tog emot folk under 2013 - 2017 var även mer än lovligt naiva när de trodde att de maskintekniker och tandläkare de faktiskt tog emot skulle bo kvar där på grund av någon sorts tacksamhetsskuld.

Nu verkar de tro att invandrad, utbildad omsorgspersonal och gatukontorsnissar ska göra det samma. Jag är dessutom av den uppfattningen att många tjänstemän ansåg att omsorg, assistans och skola var en lämplig sektor att dölja arbetslöshet och integrationssvårigheter i.

Du får inte jobba inom hemtjänsten om du inte har behörig utbildning. I Sverige krävs det certifikat på att rensa lokummer. Jag skulle kunna jobba inom hemtjänsten, men jag har ingen utbildning inom området, och har inte planerat att göra det heller. Har redan en utbildning. Jag har faktiskt ansökt sommarjobb inom hemtjänsten, men är besviken på dessa folk som jobbar där, mestendels wt, orkar inte. De ljuger, samma gör de ansvariga på kommunen.
Citera
2026-04-27, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Försvara oss? Mot vem? Det skulle i så fall vara ödlorna, de som är mixat med människor från Mars. Ja, det borde sättas upp scanners, till att få tag i dem. De vill mänskligheten ont; nazister, sionister eller satanister, samma skrot.

Så du tycker att vi bara ska lägga ned det svenska försvaret? Vi har ändå ingen vi behöver försvara oss mot?
Citera
2026-04-27, 14:56
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Var finns familjen till dessa? Svenskarna skitar i sina gamlingar. De är förbrukade arbetskraft, på soptippen med dem. En nation som som bara gillar materiell status och förbruk.
Vad yrar du om. De flesta förutsätter naturligtvis att det trevliga äldreboendet med fin trädgård och vackra blommor på borden inte släppt in arabiska predatorer. Få kommer nog på tanken att boendet på kvällar och nätter förvandlas till ett livsfarligt mellanösternhelvete där sinnessjuka muhammedaner systematiskt våldtar och misshandlar gamla mamman.
Citera
2026-04-27, 15:03
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Du får inte jobba inom hemtjänsten om du inte har behörig utbildning. I Sverige krävs det certifikat på att rensa lokummer. Jag skulle kunna jobba inom hemtjänsten, men jag har ingen utbildning inom området, och har inte planerat att göra det heller. Har redan en utbildning. Jag har faktiskt ansökt sommarjobb inom hemtjänsten, men är besviken på dessa folk som jobbar där, mestendels wt, orkar inte. De ljuger, samma gör de ansvariga på kommunen.
Exakt men om man är utbildad eller har inte spelat någon roll - de olämpliga och kriminella jag känner till har utbildats och har vad jag vet inte haft anmärkningar i belastningsregistret när anställningen inletts. Däremot har det i några av dessa fall gått åt helvete inom några månader eller något år.
Citera
2026-04-27, 15:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Så du tycker att vi bara ska lägga ned det svenska försvaret? Vi har ändå ingen vi behöver försvara oss mot?

Ja, mycket pengar sparat. Likaså med Ukraine stöd. Finns så mycket mer att investera i än militär. Flest människor är i reptil hjärna mode. Endaste minus är ju för de anställda i militären och de som är i vapenindustrin. Men det finns mer produktiva åtgärder än krig och krigsmateriel.
Citera
2026-04-27, 15:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vad yrar du om. De flesta förutsätter naturligtvis att det trevliga äldreboendet med fin trädgård och vackra blommor på borden inte släppt in arabiska predatorer. Få kommer nog på tanken att boendet på kvällar och nätter förvandlas till ett livsfarligt mellanösternhelvete där sinnessjuka muhammedaner systematiskt våldtar och misshandlar gamla mamman.

Nu beskrev du ett israelsk fængsel.
Citera
2026-04-27, 15:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Exakt men om man är utbildad eller har inte spelat någon roll - de olämpliga och kriminella jag känner till har utbildats och har vad jag vet inte haft anmärkningar i belastningsregistret när anställningen inletts. Däremot har det i några av dessa fall gått åt helvete inom några månader eller något år.

Folk med kriminell bakgrund ska nog inte jobba i hemtjänsten alls.
Citera
2026-04-27, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Det är nog bra om anhöriga visar sig och visar att de har koll på personalen förebyggande i vissa fall.
Hur många här har varit på besök hos äldreomsorgen? Vet ni något om hur det är?
Brist på personal, dålig lön och arbetstider.
Dåligt med vikarie när någon av personalen blir sjuk.
Mycket utländskt personal.
Svenskar vill inte jobba och utbilda sig med de villkoren.
Vill du satsa på utbilda dig som undersköterska?
Hur många Svenska manliga skötare känner ni? Tror ni allt det här ändras i närtid för behovet växer varje år som går.

" I en ny rapport från SKR konstateras att andelen som är 85 år eller äldre i befolkningen kommer att öka med 60 procent de kommande tio åren. Parallellt som omkring en fjärdedel av de som var anställda inom äldreomsorgen 2023 kommer att gå i pension fram till 2033.
Senast redigerad av Rufilus 2026-04-27 kl. 15:23. Anledning: Fel
Citera
2026-04-27, 15:25
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Folk med kriminell bakgrund ska nog inte jobba i hemtjänsten alls.
Det är min åsikt men om någon inte är dömd eller om sektorn anses kunna fungera som ett sätt att snygga till sysselsättningsstatistiken i första hand så blir det så här. Hemtjänst är dessutom bara en del av omsorg och assistans. Det finns andra delar med ännu lägre krav och mindre lämplighetskontroller.
Citera
2026-04-27, 15:28
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufilus
Hur många här har varit på besök hos äldreomsorgen? Vet ni något om hur det är?
Brist på personal, dålig lön och arbetstider.
Dåligt med vikarie när någon av personalen blir sjuk.
Mycket utländskt personal.
Svenskar vill inte jobba och utbilda sig med de villkoren.
Vill du satsa på utbilda dig som undersköterska?
Hur många Svenska manliga skötare känner ni? Tror ni allt det här ändras i närtid för behovet växer varje år som går.

" I en ny rapport från SKR konstateras att andelen som är 85 år eller äldre i befolkningen kommer att öka med 60 procent de kommande tio åren. Parallellt som omkring en fjärdedel av de som var anställda inom äldreomsorgen 2023 kommer att gå i pension fram till 2033.
Det är ju därför tjänstemän och förståsigpåare påstår att de gör två grejer på en gång; "svenskar är för fina för att vilja ta jobben" - mycket på grund av de usla förutsättningarna och "invandrarna ska rädda sektorn" - och så vänder man på det att omsorgen ska finnas till för att få en bättre sysselsättningsstatistik än att hitta de som är lämpliga att jobba där.
Citera
2026-04-27, 15:44
Medlem
jools71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somali-Hen
Inom hemtjänsten och äldrevården begås nu väldigt många våldtäkter.
Är du säker på att de flesta fallen verkligen är våldtäkter? Lagen har ju ändrats och därmed också definitionen om vad som är våldtäkt.

Kan det vara så att många av dessa fall i själva verket är "felaktig beröring", eller motsvarande?
Citera
2026-04-27, 16:30
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somali-Hen
Inom hemtjänsten och äldrevården begås nu väldigt många våldtäkter.

Länk om hur omfattande det har varit de senaste 5 åren:
https://www.senioren.se/nyheter/gigantiskt-morkertal-manga-aldre-valdtas-i-hemmet/

Citat
"400 anmälningar mellan 2021-2026"..

"Våldtäkter mot äldre kvinnor begångna av hemtjänstpersonal i den utsattas hem kan vara ett mycket större och mer utbrett problem än vad som är känt."

Exempel på enskild händelse med dom:
Man dömdes för våldtäkt av 100 åring. Han slapp utvisning:
https://www.varldenidag.se/nyheter/hemtjaenstanstaelld-som-valdtog-100-aring-slipper-utvisning-vaecker-reaktioner/898390

Citat:

"Mannen döms till fyra års fängelse för våldtäkt. Åklagaren hade även yrkat på utvisning för mannen, men tingsrätten anser att hans anknytning till Sverige väger tyngre."

Vad är orsaken till detta haveri? Är det Stefan Lövfens gossepöjkar som är i farten? Det har exploderat i omfattning

Orsaken till haveriet är att åldringsvården och hemtjänsten används som ett integrationspolitiskt verktyg. Det hör till ovanligheten att stöta på hemtjänstpersonal som talar begriplig svenska åtminstone i storstäderna nuförtiden. Situationen är bedrövlig och lär bli värre eftersom ingen vill göra något t det av rädsla för att bli utpekad som främslingsfientlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in