2026-04-26, 21:51
Medlem
consultezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Det spelar ingen roll för dig, men det spelar en jävla stor roll för alla som blivit utsatta och som påverkar generationer än idag.

Du försöker bara komma undan ansvarsfrågan genom att förneka precis allting. Nu flyttas målstolparna ännu en gång , Jag tror inte att du lyckas med det. Ni har hållit på med detta i minst 50 år - Och dels erkänt en judeutrotning och dels erkänt att det aldrig har hänt, dels " att det inte var så illa som historieforskarna påstår". Hur fan ska ni ha det ?
Är detta någon slags sandlåda av psykopatiska nollor som grälar om siffror samtidigt som de förnekar verkligheten ?

Erkänn er besegrade och missaktade. För det är precis där ni hör hemma

En annan sak, som gör att du framstår som gravt efterbliven till och med, är hur du bygger århundradets halmdocka genom att försöka påklistra mig en hel rad fiktiva citat som du bara drog ur röven, och fråga ”hur fan ska ni ha det?”, som om du nu slagit hål på mina argument… i en sak jag ö.h.t. inte ens diskuterat
På riktigt, vad är det för fel på dig?
Citera
2026-04-26, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
https://nordfront.se/forsta-misstankta-forintelsefornekaren-atalas

B 5289-25 Hets mot folkgrupp
Stämningsansökan: https://files.catbox.moe/ueae30.pdf

B 847-26 Hets mot folkgrupp
Stämningsansökan: https://files.catbox.moe/v0pmqz.pdf

Är det svensk rättshistoria vi bevittnar? Kommer han bli dömd?

Rättegången börjar den 28 april.

Sedan kommer islamofobin in också i detta.
Citera
2026-04-26, 23:57
Medlem
KillPus avatar
Förneka folkmord är inte yttrandefrihet. Bra ifall skiten döms. Flera råttor här bör dömas med.
Citera
2026-04-27, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Förneka folkmord är inte yttrandefrihet. Bra ifall skiten döms. Flera råttor här bör dömas med.

Är det enbart förintelsen som är olaglig att förneka, eller alla folkmord? Annars är det ju bra märkligt.
Citera
2026-04-27, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Det jag tycker blir luddigt är hur lagen fungerar på individuell nivå.

Det finns så sjukt många som är liksom under 80 i IQ och pratar om att jorden är platt och Trump är en superhjälte osv.. Det skulle absolut inte förvåna mig om dessa personer skulle förneka förintelsen.
De är ju bara tröga och tappade.. Inte ska de åtalas.

Damon är ju en av er som hatar som hatar Trump och älskar Palestina så jag vet inte riktigt vad du syftar på. Ett IQ på 80 och psykiska sjukdomar förenar er, utöver att vara tröga och tappade.
Citera
2026-04-27, 03:14
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Jag har dock svårt att se hur han förnekar den om citaten stämmer. Det låter mer som att han ifrågasätter omfattningen av kremeringarna. Å andra sidan har jag inga större problem med att just den här individen hamnar bakom lås och bom på obestämd framtid. Han för absolut ingenting gott med sig och kommer aldrig att göra.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2026-04-27 kl. 03:17.
Citera
2026-04-27, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Är det enbart förintelsen som är olaglig att förneka, eller alla folkmord? Annars är det ju bra märkligt.
Enbart förintelsenm Av den solklara anledningen att utan den hade världen börjat inse vilka som är de största svinen.

Nu när världen börjar inse bluffen så försöker man statuera exempel. Ren å skär diktatur judarna har lyckats skapa.
Citera
2026-04-27, 05:58
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Bestämmelsen finns i brottsbalken, 16 kap. 8 § (andra stycket). Där nämns inte förintelsen överhuvudtaget. Istället involverar det alla ”brott som utgör eller motsvarar folkmord, brott mot mänskligheten, krigsförbrytelse eller aggressionsbrott enligt ett avgörande som har meddelats av en svensk domstol eller av en erkänd internationell domstol för brott mot folkrätten och som fått laga kraft”.

Det omfattar förintelsen, men även folkmordet i Rwanda och folkmordet i Srebrenica, för att nämna ett par exempel. Däremot så omfattas till exempel inte folkmordet 1915 eller massakern på Melos under det peloponnesiska kriget. Det finns varken någon svensk eller erkänd internationell domstol för brott mot folkrätten i de två sistnämnda fallen.
Citera
2026-04-27, 06:30
Medlem
knarkhitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Bestämmelsen finns i brottsbalken, 16 kap. 8 § (andra stycket). Där nämns inte förintelsen överhuvudtaget. Istället involverar det alla ”brott som utgör eller motsvarar folkmord, brott mot mänskligheten, krigsförbrytelse eller aggressionsbrott enligt ett avgörande som har meddelats av en svensk domstol eller av en erkänd internationell domstol för brott mot folkrätten och som fått laga kraft”.

Det omfattar förintelsen, men även folkmordet i Rwanda och folkmordet i Srebrenica, för att nämna ett par exempel. Däremot så omfattas till exempel inte folkmordet 1915 eller massakern på Melos under det peloponnesiska kriget. Det finns varken någon svensk eller erkänd internationell domstol för brott mot folkrätten i de två sistnämnda fallen.
Fan vad gött, då kan jag fortsätta hävda att Kartago aldrig jämnades med marken.
Men om en person inte förnekar förintelsen utan istället hyllar den eller till och med anser att inte tillräckligt många dog, är det straffbart ?
Att tycka att det borde dödads fler är inte en direkt uppmaning till folkmord heller.
Nu ska man ju såklart inte uttrycka sig så men det juridiska är intressant.
Vad med att förneka Holodomor ? Finns mängder med ryssar här som gör.
Citera
2026-04-27, 06:53
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkhitler
Fan vad gött, då kan jag fortsätta hävda att Kartago aldrig jämnades med marken.
Men om en person inte förnekar förintelsen utan istället hyllar den eller till och med anser att inte tillräckligt många dog, är det straffbart ?
Att tycka att det borde dödads fler är inte en direkt uppmaning till folkmord heller.
Nu ska man ju såklart inte uttrycka sig så men det juridiska är intressant.
Brottsbalken, 16 kap. 8 § omfattar även den som ”förnekar, ursäktar eller uppenbart förringar” förintelsen. Att hylla förintelsen och säga att man anser att inte tillräckligt många dog skulle med andra ord täckas. Likaså de som kör med argument av typen ”äsch, lite folkmord har väl ingen dött av”.
Citat:
Vad med att förneka Holodomor ? Finns mängder med ryssar här som gör.
Där finns inte heller något ”avgörande som har meddelats av en svensk domstol eller av en erkänd internationell domstol för brott mot folkrätten och som fått laga kraft”. Så det omfattas inte. Samma sak med Gazaremsan de senaste åren. Där finns inte heller något sådant avgörande (än).
Citera
2026-04-27, 08:00
Medlem
knarkhitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Brottsbalken, 16 kap. 8 § omfattar även den som ”förnekar, ursäktar eller uppenbart förringar” förintelsen. Att hylla förintelsen och säga att man anser att inte tillräckligt många dog skulle med andra ord täckas. Likaså de som kör med argument av typen ”äsch, lite folkmord har väl ingen dött av”.

Där finns inte heller något ”avgörande som har meddelats av en svensk domstol eller av en erkänd internationell domstol för brott mot folkrätten och som fått laga kraft”. Så det omfattas inte. Samma sak med Gazaremsan de senaste åren. Där finns inte heller något sådant avgörande (än).
Så ett machetekalas i ett random Afrikaland kan jag hylla så länge det sker av generell misantropi eller kärlek till en jihadorganisation och inte rasism ? Typ som i Mali nu. Är det lagligt att skriva "Boko Haram fuck yea!" på nätet ?
Citera
2026-04-27, 08:08
Medlem
Citat:

I så fall borde det appliceras på alla folkgrupper, inte bara judar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in