Citat:
Ursprungligen postat av
Cutthethroat
Nä va fan, den är ju sprucken rakt igenom.
En sådan genomgående spricka går inte att slipa bort.
Skivan är trasig, defekt och dina föräldrar ska självklart ha en ny.
Men har inte sprickan uppkommit vid monteringen sv skivan då?
Jag tycker den som monterade skivan borde upptäckt sprickan annars?
Citat:
Ursprungligen postat av
reverend.paisley
Vad är det för material? Sten, kompsit eller microcement?
En repa i sten kan ibland slipas och poleras men lite tar det på tjockleken. Risken är att man kan se "gropen" i vinkel.
Sprickor i sten lagas inte, kommer inte att hålla över tid.
Kompositmaterial kan gå men kräver skicklighet.
RIP
Citat:
Ursprungligen postat av
Soffpotatis1357
Normala skarvar i långa skivor har man ju sett och folk som trott att det är fabrikatsfel eller skador. Men det där ser ju verkligen ut som en spricka som absolut inte borde vara där, en skada alltså. Det ska reklameras. Det som händer är väl erbjuden rabatt eller en ny skiva.
Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Nej nej. Inte erbjuda några konstigheter nu som de kan nappa på. De kanske vill försöka komma undan med att sätta ned priset osv.
Saken är den att det är något som de kommer störa sig på varenda gång de ser sprickan. Sannolikt så kommer den också att förkorta livslängden. Så de ska vara benhårda med att detta måste ersättas.
Lite märkligt att den som monterade detta inte "såg" det och meddelade detta med kund.
Katastrof!
Erbjud att de får göra om och göra rätt så släpper ni alla krav på prisnedsättningar eller andra krav. Ni är alltså snälla som tar all extra tid detta tar och betalar fullpris för att vara snälla.
Föräldrarna fick svar idag, ett märkligt svar enligt mig
2000 kr rabatt eller ny bänkskiva.
Det är ju ett enormt arbetet för dem att byta ut skivan, hela affären blir en förlust för dem, men det var det de erbjöd, så man får väl tacka för, och slippa blanda in olika instanser.
Tack för svaren alla, jag uppdaterar om det händer något mer!