2026-04-26, 22:40
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Har aldrig riktigt förstått hur vissa kvinnor inte alls har något problem att dela en man.
Känner man inte sig inte nedvärderad när han har flera samtidigt?
Men samtidigt så blir kvinnor väldigt arga vid otrohet.
Det kanske handlar om olika kvinnor? För vissa är delande helt ok, för andra otänkbart?
Eller är det att det är ok, om det sägs öppet att man inte är exklusiv?

De flesta män hade inte varit ok med att dela en kvinna med andra män.

Som kvinna vill man såklart inte dela en man som man har ett förhållande med.

Men det är väldigt attraktivt med män som lyckas ligga med många kvinnor.
Citera
2026-04-26, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Som man kan jag vara lycklig trots att jag inte försörjer en kvinna 🙂
Nej såna som du försörjer väl andra män
Citera
2026-04-26, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Nej såna som du försörjer väl andra män

Nej jag blir försörjd av en kvinna.
Citera
2026-04-26, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Ett typiskt svenskt problem.
Folk umgås inte. Man är rädda för varandra.
Man har ingen social krets.
Samma fenomen hittar du i de länder som har låg nativitet, Spanien, Italien, Kina, Ryssland, Japan, Sydkorea etc. Vad får dig att tro att det är typiskt svenskt? Ensamhetsptoblematiken hos män är ett välkänt problem hos många myndigheter världen runt. Var det inte en Sydkoreansk politiker som ville importera kvinnor från något närliggande land, för någon månad sedan? Det närliggandes landets politiker ville inte exportera sina kvinnor, för att lösa ensamheten i Sydkorea.

Tidigare fanns det ofta ett krig att skicka unga män till, eller så gick de på sjön. På så vis blev bygden av med den som ”blev över”. När bygden skulle skicka män till kronan så togs de män som man inte behövde och kunde avvara i byn. När tiden av krig var över, så var sjön en möjlighet för män att lämna byn. Därefter emigrationen till USA, gav män en möjliget att hitta nya marker att finna en kvinna. Fenomenet med överblivna män, har alltid funnits, nu är det mera påfallande.

Det är en dyster utveckling. Jag hoppas det vänder, snart.
Citera
2026-04-26, 22:47
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Som kvinna vill man såklart inte dela en man som man har ett förhållande med.

Men det är väldigt attraktivt med män som lyckas ligga med många kvinnor.

Ja, fast det är ju där missförståndet sker. Jag har i perioder varit relativt "ombytlig", men jag tror inte det handlade så mycket om mig, mer om att jag var "poppis". Precis som du säger så var det att andra visste att man var aktiv som gjorde en poppis.

Det är ju egentligen ett missförstånd. Det betyder att mannen kan vara vem som helst. Man blir populär för att man ger sken av att vara populär. Det är nog därför fula stand up comics ligger massa fast de ser ut som trafikolyckor.

Det som framstår attraktivt blir attraktivt.
Första säsongen av Robinson så var det flera verkligen dretfula män som höll på att ligga ihjäl sig själva för kvinnfolket kunde liksom inte hantera kändisskap. Om man var känd från TV så blev man liksom idolförklarad haha.

Det är konstigt att folk inte genomskådar detta. En man skulle inte falla för det. Om de t.ex får veta att en oattraktiv kvinna har en massa män skulle de ändå värdera henne mer objektivt efter hur hon ser ut, hur hon är osv.
Senast redigerad av KapitalismKnullad 2026-04-26 kl. 22:54.
Citera
2026-04-26, 22:49
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du har missförstått mitt inlägg. Jag håller med om din slutsats här, men mitt inlägg handlade om något annat.

Sorry, missuppfattade kanske.
Citera
2026-04-26, 22:50
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Detta samtidigt som unga kvinnor är den mest sexuellt aktiva gruppen.

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/XMowbB/onanirapport-2026-svenskarna-sexvanor

"Det har alltid funnits kufar som inte får ligga", brukar man höra från de som vill relativisera situationen. Men 40%?

Är detta hållbart i längden? Vad händer med ett samhälle där så stor del av de unga männen nekas något så fundamentalt som närhet och sex?

Är det inklusive eller exlusivw bögarna? För om exlusive bögarna så rör det ju sig om närmare varannan hetero!
Citera
2026-04-26, 23:01
Medlem
AndersPersson99s avatar
Att unga kvinnor ligger mycket är ju även grundsyftet med dem. Det är så mänskligheten brukade fortplanta sig. Men sen kom kondom, feminism och world of warcraft och nu sjunker födelsetalen.
Citera
2026-04-26, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Kul för alla de som tycker att tjugåriga kvinnor ska ligga med mycket äldre män ju! De får ju sin önskan uppfylld.
Ja! Jag raggar på både tjugoåringar och 60-åringar. Finns det fitta finns det hopp. 😚
Citera
2026-04-26, 23:12
Medlem
Pedris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blakullafararen
Samma fenomen hittar du i de länder som har låg nativitet, Spanien, Italien, Kina, Ryssland, Japan, Sydkorea etc. Vad får dig att tro att det är typiskt svenskt? Ensamhetsptoblematiken hos män är ett välkänt problem hos många myndigheter världen runt. Var det inte en Sydkoreansk politiker som ville importera kvinnor från något närliggande land, för någon månad sedan? Det närliggandes landets politiker ville inte exportera sina kvinnor, för att lösa ensamheten i Sydkorea.

Tidigare fanns det ofta ett krig att skicka unga män till, eller så gick de på sjön. På så vis blev bygden av med den som ”blev över”. När bygden skulle skicka män till kronan så togs de män som man inte behövde och kunde avvara i byn. När tiden av krig var över, så var sjön en möjlighet för män att lämna byn. Därefter emigrationen till USA, gav män en möjliget att hitta nya marker att finna en kvinna. Fenomenet med överblivna män, har alltid funnits, nu är det mera påfallande.

Det är en dyster utveckling. Jag hoppas det vänder, snart.
Jag håller med om krig och liknande. Men det var inte ett påfallande problem exempelvis i Sverige de senaste 50 åren. Även om det är en pusselbit så är de stora problemen det som hänt de de senaste årtionden.

1. Internet post 2000-tal. Allt från dms på instagram till datingappar gör att kvinnorna hela tiden är påpassade och att deras krav ökar. Samtidigt som toppmännen har lätt tillgång till dem. Det här är den uppenbara mätbara stora boven i dramat.

2. "Feminism". Många säger feminism utan att förstå vad de menar och jag tycker själv att det inte är helt lätt att bena ut vad det ställt till med. En sak som är uppenbar är att kvinnor knullar uppåt, de vill ha män som står över dem. När feminism har drivit på resursjämnlikhet så har den här delen försvunnit i det stora hela. När man diskriminerat bort män från jobb så har man också tagit bort män från kvinnors knull och förhållanderadar. När man lyft upp meningslösa adminjobb och statliga låtsasjobb till välbetalda så blir riktiga mandominerade jobb mindre värda och männens status försvinner i kvinnors ögon. Resurser har alltid varit väldigt attraktivt i kvinnors ögon (medan det nästan saknar betydelse för mäns attraktivitet till kvinnor). Rubbar man balansen där så rubbar man den sexuella jämnlikheten mellan män och kvinnor.
Senast redigerad av Pedri 2026-04-26 kl. 23:43.
Citera
2026-04-26, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurabangen
Det är nog nödvändigt att analysera den där gruppen lite mer noggrant. Och vad betyder det att dom aldrig ligger? Hur långt mellan sex måste de gå för att kvalificera som "ligger aldrig"?
Dom är oskuld
Citera
2026-04-26, 23:22
Medlem
Aankel-Kaankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Fast unga kvinnor är ju de som ligger allra mest, enligt artikeln.

Ja det stämmer nog också, men de ligger ju som regel med nån annan. Onani som omständighet har funnit sen tidernas begynnelse och kan alltså inte räknas in i det här. Men för en 20-25 år sen var det "fullt röj", kondomer i storpack köptes in. Roliga tider!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in