2026-04-26, 19:57
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0pvL8G/skjutning-i-oslo

Citat:
En skjutning har inträffat i Oslo i Norge.

En person är skadad.

En polisjakt pågår nu för att hitta skytten.

Larmet om skjutningen kom strax efter klockan 19 på söndagen.

– En person blev skjuten, och man inledde omedelbart första hjälpen, säger polischef Tom Berger till VG.

Skjutningen har inträffat vid ett garage. Vittnen på plats uppger att de hörde hur flera skott avlossades. Därefter ska de ha sett en person som låg skadad på marken.

– Vi vet inte bakgrunden till varför han sköts, eller vad motivet är här, men vi arbetar nu med stora resurser för att försöka ta reda på det, säger Tom Berger.

Den skadade personen har förts med ambulans till sjukhus.

Polisen söker nu efter skytten, och de utesluter inte att det kan röra sig om flera gärningspersoner.

Följ ämnen i artikeln

Någon som vet nåt mer?
Senast redigerad av Kilen13 2026-04-26 kl. 20:01.
Citera
2026-04-26, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilen13
Någon som vet nåt mer?
enligt bekanta ska de vara kriminella från sverige men kan lika gärna vara skitsnack
Citera
2026-04-26, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g11
enligt bekanta ska de vara kriminella från sverige men kan lika gärna vara skitsnack
Pratar du om gärningsmän eller offer?
Citera
2026-04-26, 20:09
Medlem
Citat:
Pratar du om gärningsmän eller offer?
GM
Citera
2026-04-26, 20:13
Medlem
Citat:
GM
Kan det ha med Foxtrot Dalen att göra? Eller typ Dödspatrullen Shottaz FLG kanske?
Citera
2026-04-26, 20:34
Medlem
Osguts avatar
Citat:
Kan det ha med Foxtrot Dalen att göra? Eller typ Dödspatrullen Shottaz FLG kanske?

Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om både BO och GM är nätverkskriminella från Sverige.
Citera
2026-04-26, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osgut
Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om både BO och GM är nätverkskriminella från Sverige.
Jag tänker att det kan ha med Foxtrot och Dalen isåfall. Då det finns kriminella nätverk med kopplingar till Foxtrot och nätverk med kopplingar till Dalen i Norge.
Citera
2026-04-26, 20:45
Medlem
Osguts avatar
Citat:
Jag tänker att det kan ha med Foxtrot och Dalen isåfall. Då det finns kriminella nätverk med kopplingar till Foxtrot och nätverk med kopplingar till Dalen i Norge.

Mycket möjlig. Drogmarkanden i Norge måste vara extremt lukrativ och värd att slåss om ur ett kriminellt hänseende.
Citera
2026-04-28, 07:48
Medlem
Citat:
kopplat till foxtrot var de jag fick höra, men de ska tydligen va skitsnack enligt en nära vän till mig
Citera
2026-04-28, 11:40
Medlem
Citat:
kopplat till foxtrot var de jag fick höra, men de ska tydligen va skitsnack enligt en nära vän till mig

BO är åtalad för skjutning i Oslo Juni 2025
Citera
2026-04-28, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NitramX
BO är åtalad för skjutning i Oslo Juni 2025
var står de?
Citera
2026-04-28, 19:19
Medlem
Citat:
var står de?

Från NRK.no

Knyttes til tidligere skytehendelse

NRK fortalte mandag at skuddofferet på Økern er siktet etter en tidligere skytehendelse som skjedde på Rommen i Oslo i fjor sommer.

– Vi har ikke låst oss til kun det sporet. Vi har mange andre spor, så vi etterforsker fortsatt bredt i denne saken, sier etterforskningsleder for Økern-saken, Frode Larsen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in